Gå til innhold

Hvor langt tilbake spores det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hvis en av oss i huset (eller nærkontakt av en av oss) får positiv test, hvor lang tid bakover går de når de skal spore smitten? 

Anonymkode: cdf6a...ead

14 dager tror jeg, men om de finner en sansynlig smittesituasjon 5 dager før du fikk symptomer stopper de muligens der.

Anonymkode: 5b21b...c71

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

14 dager tror jeg, men om de finner en sansynlig smittesituasjon 5 dager før du fikk symptomer stopper de muligens der.

Og de en har vært nærkontakt med de siste 48? timene? Må i karantene, eller hvordan blir det? 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Og de en har vært nærkontakt med de siste 48? timene? Må i karantene, eller hvordan blir det? 

Fra de siste 48 timene før første symptomer, ja, ikke fea testen ble tatt.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fra de siste 48 timene før første symptomer, ja, ikke fea testen ble tatt.

Eventuelt fra testen ble tatt hvis du ikke har symptomer. Det er i hvertfall sånn jeg har oppfattet det.

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ok, takk. Må vel begynne å notere litt hva vi gjør og hvem vi treffer da, jeg husker ikke en skit fra to uker bakover i tid😱

Derfor er det smart å bruke smittesporingsappen. Den kan være til god hjelp, men som regel køarer du nok å rekonstruere ganske godt et par uker bakover hvis du ikke er alt for sosial.

Anonym bruker skrev (På 9.2.2021 den 12.50):

Det er for å finne ut hvem du kan ha smittet. De går lengre tilbake for å finne ut hvem som har smittet deg.

Hvor langt tilbake går de da?

Anonymkode: 4f26c...bd8

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hvor langt tilbake går de da?

Anonymkode: 4f26c...bd8

Som jeg skrev over tror jeg det er opptil 14 dager fra symptomer eller test. Mulig enda lenger om de ikkefinne noe de siste 14 dagene.

• Opprett ny...