Gå til innhold

Nå driter jeg litt i restriksjonene altså.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nei, det tror jeg ikke. Ikke i ring en og to i det minste.

Anonymkode: f65a8...6ca

I de fleste ring 1 og 2 kommuner er det den nasjonale anbefalingen om maks 5 som gjelder. Og den nasjonale anbefalingen har unntak for barn i barnehage og barneskole. Til og med de kommunene som anbefaler å ikke ha besøk i det hele tatt har unntak for disse:

Anbefalinger som gjelder i Bergen, Ulvik og Kvam:

• Alle bør unngå besøk hjemme og sammenkomster i eget hjem. Det er unntak for:
    • Nødvendige hjemmetjenester og besøk hos personer som er i livets siste fase.
    • Aleneboende, de kan ha besøk av eller gå på besøk til én til to faste venner eller én fast husstand.
    • Barn i kan få besøk fra egen barnehage- og barneskolekohort.

Anonymkode: abb6a...ac8

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

I de fleste ring 1 og 2 kommuner er det den nasjonale anbefalingen om maks 5 som gjelder. Og den nasjonale anbefalingen har unntak for barn i barnehage og barneskole. Til og med de kommunene som anbefaler å ikke ha besøk i det hele tatt har unntak for disse:

Anbefalinger som gjelder i Bergen, Ulvik og Kvam:

• Alle bør unngå besøk hjemme og sammenkomster i eget hjem. Det er unntak for:
    • Nødvendige hjemmetjenester og besøk hos personer som er i livets siste fase.
    • Aleneboende, de kan ha besøk av eller gå på besøk til én til to faste venner eller én fast husstand.
    • Barn i kan få besøk fra egen barnehage- og barneskolekohort.

Ja, de kan ha besøk, men ikke av mange på en gang.

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Da har hun en gruppe fredag og den andre lørdag. Problem løst. Ikke rart dwt finnes så mange unge monster når foreldrene bare turer på.

Anonymkode: b4c71...26b

Hadde nå det bare vært pensjonister det hadde vært snakk om. Da hadde forståelsen fra alle parter vært mye større 🙄

Anonymkode: 33b15...7a9

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, de kan ha besøk, men ikke av mange på en gang.

Kanskje ikke i akkurat de kommunene, det står det ikke noe om. Men i de fleste kommuner kan barn være flere hvis de er fra samme kohort.

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hadde nå det bare vært pensjonister det hadde vært snakk om. Da hadde forståelsen fra alle parter vært mye større 🙄

Anonymkode: 33b15...7a9

Så bitter!

Anonymkode: 9734a...a06

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Da har hun en gruppe fredag og den andre lørdag. Problem løst. Ikke rart dwt finnes så mange unge monster når foreldrene bare turer på.

Anonymkode: b4c71...26b

Problemet løses ved å ha de få ekstra. De treffes faktisk daglig uansett. Er lov å bruke hue litt selv om reglene kan forståes opp og ned og i mente 🙄

Anonymkode: f3ceb...6e6

On 2/9/2021 at 10:58 AM, Anonym bruker said:

Jeg har en datter på 17. Vi har alle sammen vært kjempeflinke i snart ett år. Har forholdt oss til alle restriksjonene regjerningen har kommet med. Men nå merker jeg på min datter at hun blir mer og mer ensom. Til helgen har hun og vennene lyst til å treffes, men de er visst tre stk for mye ifølge reglene for gjester i private hjem. Jeg sa til henne at hele gjengen kunne være hos oss, og at vi driter en lang en i om de er tre for mye! Hele gjengen er velkommen. Jeg forstår ikke hele dette opplegget. Skolen har begynt å kjøre sitt eget løp hos oss, selv om de overskrider reglene. Naboer gjør det samme. Folk er lei, og nå følger vi litt med på samme opplegg. 

Flere som tenker slik?

Anonymkode: f3ceb...6e6

her følger vi dem til de er over, heldigvis sliter ikke 8 åring så mye og klager sjelden.. Alle er lei, så det begynner og bli en unnskylding som jeg synes er lite gjennomtenkt

Anonymkode: 9e603...93f

Annonse

• Opprett ny...