Gå til innhold

Kan noen forklare smittevernlogikken?

Anbefalte innlegg

I Oslo kan jeg sette meg ned på Burger King eller en hvilken som helst kafé og både drikke og spise. Jeg kan derimot ikke gjøre det på en restaurant. Ikke kunne jeg sittet i en kinosal med lik avstand heller. 

Hva er forskjellen?!? 

Anonymkode: 7933c...0fb

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

I Oslo kan jeg sette meg ned på Burger King eller en hvilken som helst kafé og både drikke og spise. Jeg kan derimot ikke gjøre det på en restaurant. Ikke kunne jeg sittet i en kinosal med lik avstand heller. 

Hva er forskjellen?!? 

Anonymkode: 7933c...0fb

Hvorfor kan ikke du gå på Resturant i Oslo? 

Anonymkode: ca55e...eac

Annonse

Det er veldig mye i smittevernlogikken som er helt tullerusk:

1. folk som står som sild i tønne (gjerne uten munnbind) utenfor buss/tog/butikk, men hvor det er begrensninger på antall inni for å overholde smittevern

2. Du kan KUN bestille alkohol dersom du spiser og sitter ned (altså jeg er så gammel at jeg stort sett sitter ned når jeg er ute og tar et glass vin...)

3. Det er full lockdown av alle aktiviteter men arbeidsinnvadring og arbeidspendling er lov (på tross av at det er registrert masse tilfeller av importsmitte)

Og det var de jeg kom på i farta - mest sjokkert er jeg at det er kun et par uker siden de innførte obligatoriske tester på grense -  og etter det er det kun 85 % som faktisk testes (hørte på nyhetene for en uke+ siden)......Det er IKKE greit at befolkningen skal begrenses til de grader samtidig som myndighetene ikke setter knallharde krav i forhold til flyt av arbeidskraft. Vi hadde ikke hatt dette nivået av muterte virus her til lands dersom vi hadde hatt mye strenger restriksjoner her!

Det er ingen logikk, det er den eneste forklaringen. De som bestemmer er jo fullstendig idioter. Stenger kjøpesentre i en kommune bare for å sørge for enda mer spredning av viruset. Tror de seriøst ikke at folk setter seg i bilen og kjører 45 minutter for å gå på kjøpesenter? Folk har ikke en dritt å finne på når alt er stengt, da drar de dit hvor ting er åpent. 

Når fedme er risikofaktor nr 1 så stenger de for trening?

Grensa er stengt, men åpen for helsearbeidere som jobber med de svake som vi andre sitter inne for å beskytte.

Bent Høie sitter på hytta si og forteller at andre ikke får dra på hytta.

De ytterst få Vaksinene vi har settes på folk som er så skrøpelige at de dør dagen etterpå. 

Listen over idioti er lang som et vondt år, men folk mener regjeringen har gjort en sååå fantastisk god jobb.

Anonymkode: 85de3...4f5

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er ingen logikk, det er den eneste forklaringen. De som bestemmer er jo fullstendig idioter. Stenger kjøpesentre i en kommune bare for å sørge for enda mer spredning av viruset. Tror de seriøst ikke at folk setter seg i bilen og kjører 45 minutter for å gå på kjøpesenter? Folk har ikke en dritt å finne på når alt er stengt, da drar de dit hvor ting er åpent. 

Grensa er stengt, men åpen for helsearbeidere som jobber med de svake som vi andre sitter inne for å beskytte.

De ytterst få Vaksinene vi har settes på folk som er så skrøpelige at de dør dagen etterpå. 

Listen over idioti er lang som et vondt år, men folk mener regjeringen har gjort en sååå fantastisk god jobb.

Hehe, sant.

Anonymkode: cbd94...7e4

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, normalt vellfungerende mennesker med et snev av moral drar ikke til andre kommuner for å kose seg på kjøpesenter.

De stenger ikke for trening men for samlinger av mennesker og sansynligheten for ekstra sykdom og dødsfall er større med åpne enn stengte treningsfasiliteter, selv når de overvektige telles med. (Dem er det også få av på trening.)

Helsearbeidere som kommer fra utlandet skal testes regelmessig og det er beregnet at vi ville få større helseproblemer uten dem enn med dem.

Høye dro på hytta før det ble advart mot å gjøre det.

Det er svært få av de vaksinerte som dør etter kort tid.

Anonymkode: f0b72...543

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Nei, normalt vellfungerende mennesker med et snev av moral drar ikke til andre kommuner for å kose seg på kjøpesenter.

De stenger ikke for trening men for samlinger av mennesker og sansynligheten for ekstra sykdom og dødsfall er større med åpne enn stengte treningsfasiliteter, selv når de overvektige telles med. (Dem er det også få av på trening.)

Helsearbeidere som kommer fra utlandet skal testes regelmessig og det er beregnet at vi ville få større helseproblemer uten dem enn med dem.

Høye dro på hytta før det ble advart mot å gjøre det.

Det er svært få av de vaksinerte som dør etter kort tid.

Herlig naiv du. Det er nok sånne som deg som har det best nå om dagen. Jeg skulle ønske jeg også klarte å lukke øynene for idiotien i tiltakene. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Herlig naiv du. Det er nok sånne som deg som har det best nå om dagen. Jeg skulle ønske jeg også klarte å lukke øynene for idiotien i tiltakene. 

Blir du aldri lei av fake news-fokuset? Det er så inderlig 2020.

Anonymkode: c48aa...197

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner fortsatt ikke hvorfor HI ikke kan sette seg ned på en resturant i Oslo jeg 🤷‍♀️

Anonymkode: ca55e...eac

Hun får nok ikke til å åpne døra. DRA, hi, IKKE DYTT!

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Blir du aldri lei av fake news-fokuset? Det er så inderlig 2020.

Du må gjerne fortelle meg hva inkonsekvente tiltak har med fake news å gjøre, for det forsto jeg ikke..? Jeg har ikke skrevet et ord som ikke er sant. 

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Du må gjerne fortelle meg hva inkonsekvente tiltak har med fake news å gjøre, for det forsto jeg ikke..? Jeg har ikke skrevet et ord som ikke er sant. 

Mye av problemet er at du tar med bare have hstorien, eller enda mindre. Da kan det kanskje ikke kalles lægn, men det er heller ikke sannheten.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Mye av problemet er at du tar med bare have hstorien, eller enda mindre. Da kan det kanskje ikke kalles lægn, men det er heller ikke sannheten.

Nå er det jo du som lyver, jeg skrev:

Folk drar til andre kjøpesentre når det er stengt i Oslo. Dette har Virke undersøkt og feks funnet et økning på 30% på kjøpesentre på Kløfta og i Sarpsborg da nærliggende sentre var stengt. 

Treningssentre er stengt mange steder i landet, det samme er breddeidretten, og undersøkelser viser at mange har lagt på seg det siste året. Mener du det ikke stemmer at fedme er en risikofaktor? 

Helsearbeidere testes, men det hjelper jo ingenting. Hadde det vært så enkelt kunne man bare testet alle istedet for å sette tusenvis av mennesker i karantene grunnet nærkontakt feks. 

Bent Høie visste om mutantviruset da han valgte å sette seg på et fly fra Oslo til Stavanger. Han burde vært et forbilde. At du synes det er ok, betyr ikke at det ikke er sant at han visste om mutantviruset. Det har han selv innrømmet. 

og vaksinen ble gitt til de aller svakeste, så jo over 50 mennesker har dødd bare dager etter de fikk vaksinen. 

Ikke kom med grunnløse bemerkninger om fake news bare fordi du synes alt dette er ok. Det er ingen usannheter i det jeg skriver. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nå er det jo du som lyver, jeg skrev:

Folk drar til andre kjøpesentre når det er stengt i Oslo. Dette har Virke undersøkt og feks funnet et økning på 30% på kjøpesentre på Kløfta og i Sarpsborg da nærliggende sentre var stengt. 

-Forutsetter at tallene er riktige. Selv om noen velger å dra til senter de vanligvis ikke bruker går totalen kraftig ned.

Treningssentre er stengt mange steder i landet, det samme er breddeidretten, og undersøkelser viser at mange har lagt på seg det siste året. Mener du det ikke stemmer at fedme er en risikofaktor?

-Fedme er en risikofaktor, men først ved kraftig overvekt. De færreste som trener i klubb eller senter er i den kategorien.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Helsearbeidere testes, men det hjelper jo ingenting. Hadde det vært så enkelt kunne man bare testet alle istedet for å sette tusenvis av mennesker i karantene grunnet nærkontakt feks. 

-At helsearbeidere testes hjelper masse. Det fanger opp de aller fleste tilfellene selv om det ikke er perfekt.

Bent Høie visste om mutantviruset da han valgte å sette seg på et fly fra Oslo til Stavanger. Han burde vært et forbilde. At du synes det er ok, betyr ikke at det ikke er sant at han visste om mutantviruset. Det har han selv innrømmet. 

-Han viste om voruset, men ikke at Oslo skulle ha strengere tiltak og ikke at det ble hytteforbud.

og vaksinen ble gitt til de aller svakeste, så jo over 50 mennesker har dødd bare dager etter de fikk vaksinen. 

-om 50 harvdødd kort etter er det fotsatt under 0,03% av de vaksinerte.

Ikke kom med grunnløse bemerkninger om fake news bare fordi du synes alt dette er ok. Det er ingen usannheter i det jeg skriver. 

Jeg har ikke nevnt fake news. Les anonymkoder.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det spiller ingen rolle om Høie visste eller ikke visste om hytteforbud. Reise på hytta var en UNØDVENDIG reise. Det har nå i flere måneder vært frarådet med unødvendige reiser innenlands. Så jo, skikkelig dårlig forbilde. 

Anonymkode: ceff0...121

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det spiller ingen rolle om Høie visste eller ikke visste om hytteforbud. Reise på hytta var en UNØDVENDIG reise. Det har nå i flere måneder vært frarådet med unødvendige reiser innenlands. Så jo, skikkelig dårlig forbilde. 

Anonymkode: ceff0...121

Det var ikke frarådet å dra på hytta på det tidspunktet.

• Opprett ny...