Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 Jeg har arvet en hytte og tenkte male soverom med panel. Har funnet en type maling til det, men trenger hjelp med farvevalg. Det er veldig lite vindu og mørkt. Det er en sjøhytte. Og hvilke koster utstyr trenger jeg for å få jobben gjort kjapt?? Noen som kan tipse meg? Anonymkode: 52e2b...26e
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 Jeg ville valgt en lys farge, men om det er hvitt, lysegrønt, lysegult eller noe annet er jo smak og behag. Gå til fargehandel. Ta med fargeprøver og inspirasjonsbrojyrer, kikk på Pinterest. når det gjelder malingstyper, koster osv får du som regel utmerket hjelp i fargehandelen. Husk å måle opp størrelsen på arealet du skal male. du kan også be om å kjøpe små fargeprøvebokser, hvis du vil teste fargen på veggen før du maler rommet. Anonymkode: 65169...2aa
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #3 Skrevet 7. februar 2021 En smal rulle og en fordriver må du ha, har akkurat pusset opp kjelleren i et gammelt hus selv. Men google etter "male panel", det ligger masse videoer både på YouTube og på nettsidene til fargehandlerne. Om det er en sjøhytte ville jeg valgt en lys farge med litt blåtone i, f.eks Aladdin eller Nordic breeze Anonymkode: 4116d...adf
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #4 Skrevet 7. februar 2021 Vi malte gjestehuset på hytta i fjor, også lite vindu, med sjøusikt. Kjøpte inn pensler i ulik bredde og små ruller, maskeringstape og dekkpapir. Først to strøk med panelgrunning inkludert kvistlakk og så to strøk med Jotun tre og panel, valgte nest matteste. Farge Nordic Breeze. Ble veldig fint! Anonymkode: a8796...a8b
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #5 Skrevet 7. februar 2021 Husk kvistlakk. Det er kjedelig, men nødvendig. Anonymkode: 1f984...d25
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #6 Skrevet 7. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Husk kvistlakk. Det er kjedelig, men nødvendig. Anonymkode: 1f984...d25 Du får grunning med kvistlakk, mye enklere. Anonymkode: 95864...14b
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #7 Skrevet 7. februar 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Husk kvistlakk. Det er kjedelig, men nødvendig. Anonymkode: 1f984...d25 Man bruker ikke det lenger, man bruker kvist og sperre grunning. Anonymkode: 4116d...adf
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #8 Skrevet 7. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Man bruker ikke det lenger, man bruker kvist og sperre grunning. Anonymkode: 4116d...adf Kvistlakk og vanlig grunning gir et bedre resultat, spesielt på ganske fersk panel. Eller om du skal male et rom som allerede er malt men ikke kvistlakket, så slipper du unna med to strøk kvistlakk og et strøk maling med god dekkevne. Kvistlakking er uansett mye kjappere enn å grunne. Anonymkode: 1f984...d25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå