Pobie Skrevet 8. februar 2021 #26 Skrevet 8. februar 2021 Ville ikke gjort noen av delene. Tørrfor fremme hele dagen, våtfor én gang om dagen. Kattene regulerer mengden tørrfor selv, vi bare fyller på når det blir tomt. Da jeg hadde en overvektig katt målte jeg opp riktig mengde per dag og fordelte dette på 3 måltider.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #27 Skrevet 8. februar 2021 Ingen av dere. Skikkelig kvalitets tørrfôr fremme hele tiden. Vått kanskje annenhver dag. For mye vått gir dårlige tenner. Skikkelig tørrfôr en viktig for tennene og skal være det de spiser mest av. Anonymkode: 83d45...d0d
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #28 Skrevet 8. februar 2021 Med mindre katten er på diett så skal det stå mat og vann tilgjengelig hele dagen. Våtfor gis av og til. Anonymkode: 4692b...b8d
uhhuhher Skrevet 8. februar 2021 #29 Skrevet 8. februar 2021 Med mindre katten har et vektproblem hadde jeg også hatt tørrfôr fremme hele tiden. Vi har vanlige skåler med mat og vann stående og fyller på og vasker med jevne mellomrom av begge. Han spiser ofte og lite. Våtfôr er mer en snack, noe han får en liten boks av med et par dagers mellomrom. Det går an å gi mer våtfôr og bruke det som hovedfôr etter hva jeg har forstått, men da er det viktig at du kjøper en variant som dekker alle næringsbehov. Da kan det bli ganske dyrt. Hør med butikk eller veterinær.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #30 Skrevet 8. februar 2021 Hi Ser nå at jeg glemte å legge til at katten er noget overvektig. Så da bør vi begynne pojonere ut maten til pusen og begrense bløtforet. Kan legge til at mannen farer fort opp og mater ihjæl katten etter min mening. Den forrige katten hans fikk faktisk diabetes og måtte avlives. Dette er noe jeg forsøker å unngå med å servere maten riktig Anonymkode: 1367a...1e3
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #31 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hi Ser nå at jeg glemte å legge til at katten er noget overvektig. Så da bør vi begynne pojonere ut maten til pusen og begrense bløtforet. Kan legge til at mannen farer fort opp og mater ihjæl katten etter min mening. Den forrige katten hans fikk faktisk diabetes og måtte avlives. Dette er noe jeg forsøker å unngå med å servere maten riktig Anonymkode: 1367a...1e3 Kan være lurt å snakke med dyrlege om hvordan best gjøre det for deres katt og. Anonymkode: 3a1e4...b33
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #32 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (På 7.2.2021 den 12.01): Du må passe på at maten ikke blir harsk. Ville hatt mindre mat i skåla og heller fylt på oftere. Anonymkode: ee9bf...c3b Ikke vært noe problem her de 13 årene jeg har hatt katt Det står oppe i klorestativet så ikke veldig utsatt for fukt e.l. som mat på kjøkkenet blir. Anonymkode: 973bf...003
uhhuhher Skrevet 8. februar 2021 #33 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hi Ser nå at jeg glemte å legge til at katten er noget overvektig. Så da bør vi begynne pojonere ut maten til pusen og begrense bløtforet. Kan legge til at mannen farer fort opp og mater ihjæl katten etter min mening. Den forrige katten hans fikk faktisk diabetes og måtte avlives. Dette er noe jeg forsøker å unngå med å servere maten riktig Anonymkode: 1367a...1e3 Mannen din trenger tydeligvis veiledning . Dere bør snakke med en dyrlege om mating av katten, og mannen din bør være der og høre den riktige informasjonen selv. Som dyreeier har man et ansvar for dyrets vel og ve, og hva man selv mener eller føler er riktig, spiller ikke nødvendigvis en rolle. Det er bra at du tar ansvar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå