Gå til innhold

Helt ærlig! Bruker du munnbind?

Anbefalte innlegg

Ja, syntes faktisk det var litt rart å dra på treningssenteret uten. Hadde nok brukt uansett, men bruker det jo mest fordi jeg har sydd selv, så må jo vise de frem før de må pakkes bort tenker jeg.

Anonymkode: 855ab...06a

Fortsetter under...

Selvfølgelig.  På samme måte som at jeg følger andre skrevne og uskrevne regler i samfunnet, jeg bruker bilbelte, jeg sier takk&værsågod osv.  

Jeg glemte forresten munnbind hjemme da jeg skulle innom den lokale matbutikken min en sen kveld.  Jeg så ingen andre kunder og spurte en av de ansatte om jeg fikk lov til å gå inn likevel, det gikk greit.  Ellers har jeg munnbind liggende i bilen, håndvesken osv.   

Anonymkode: a03a1...5ef

Her har det vært påbudt i en måneds tid. Nå er påbudet fjernet, men nesten ingen har tatt det av likevel. Heia bygda! 🙌🏼 ps: vi har kun hatt to smittetilfeller siden mars, med masse i stedene rundt oss. Ikke tilfeldig, spør du meg. 

Anonymkode: b473d...70d

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Her er det påbud i butikker, buss og kjøpesenter. Har også munnbind på når jeg besøker gutter i marka. 

Eneste plassen jeg ikke bruker munnbind er på jobb. 

Anonymkode: cbada...5a7

Når du besøker gutter i marka?

Anonymkode: 94598...bce

Annonse

Ja, selvfølgelig. Bor i Bergen og her har det vært/er påbudt/anbefalt litt om hverandre siden oktober/november en gang. Det blir en vanesak. Jeg har liggende mange 10-pakninger i bilen og tar på når jeg må på butikken. Hadde jeg brukt offentlig transport, hadde jeg brukt det der også. Pluss til lege, kiropraktor osv.

Anonymkode: 3b12b...93f

sug lut skrev (5 timer siden):

Hva mener du med "helt ærlig"? Selvsagt bruker jeg munnbind, det gjør alle andre også. Butikkene slipper deg ikke inn uten, forøvrig, og i jobbsituasjon bruker vi munnbind overalt hvor ikke avstand kan holdes.

Du slipper vel inn uten? Ser av og til noen uten.. de får handle de og gitt..

Anonymkode: 935bd...599

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du slipper vel inn uten? Ser av og til noen uten.. de får handle de og gitt..

Anonymkode: 935bd...599

De har hjemmel til å nekte folk å komme inn uten munnbind, hvis de har munnbindpåbud

Anonymkode: 081b3...eb8

Ja, jeg bruker det da det er pålagt her, og man ikke slipper inn på butikker uten. Men jeg kommer til å slitte på sekundet når de ikke lenger har slike regler. 

Jeg hater munnbind og får angst av å bruke det. Hadde det ikke vært fordi jeg ikke orker å bli konfrontert av befolkningen for ikke å bruke munnbind så hadde jeg ikke brukt det nå. 

Anonymkode: dcbf0...d1b

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

De har hjemmel til å nekte folk å komme inn uten munnbind, hvis de har munnbindpåbud

Anonymkode: 081b3...eb8

Nei, det er ikke sant. Jeg jobber i en av Norges største dagligvarebutikker, og vi har ikke hjemmel til å nekte noen uten munnbind å handle. Mange går uten, og jeg kan ikke leke politi og «arrestere» folk for det. De kan ha sine grunner, og ærlig talt er det ikke min sak. Vi har ikke hatt noen koronasmittede av de ansatte hos oss. 

Anonymkode: 357cd...69f

Hvis det er mye folk på butikken, ja. Jeg opprettholder avstand hvis ikke. «Problemet» med munnbind er jo de idiotene som tråkker oppi deg fordi de plutselig ikke er smittsomme lenger pga det munnbindet. Og som nå endelig kan ta kaffeslaberaset i hylla med kotelettene 

Anonymkode: d99b8...dcb

Bruker det alle steder jeg må (Oslo) 

Men skal være ærlig å si at jeg bruker det ikke riktig. Bruker det samme munnbindet mange ganger. Har blitt flinkere til å ikke pelle så mye på det når jeg har det på, da. Så er bedre på det. Spriter også hendene når jeg går inn i en butikk, men opplever oftere og oftere å ikke finne sprit eller at den er tom.

Anonymkode: 76a41...b35

sug lut skrev (På 7.2.2021 den 10.58):

Hva mener du med "helt ærlig"? Selvsagt bruker jeg munnbind, det gjør alle andre også. Butikkene slipper deg ikke inn uten, forøvrig, og i jobbsituasjon bruker vi munnbind overalt hvor ikke avstand kan holdes.

Vel, slik er det ikke overalt i landet. Her jeg bor har det ikke vært virus siden november, og verken anbefaling eller påbud om munnbind på butikker og andre offentlige plasser. Kjøpesentre er åpne, barna driver med aktivitetene sine og har vanlig skole. Jeg har dog hjemmekontor.

Anonymkode: 39fd5...877

• Opprett ny...