Gå til innhold

Nå syns jeg dette begynner å bli skummelt

Anbefalte innlegg

mamma til adhd gutt<3 skrev (18 minutter siden):

Jeg tror at du for din egen del får ta med deg roperten din til noen som har mer lyst til å høre på deg. Her vekker du svært få eller ingen med det propaganda pjattet 

Du snakker ikke for hele forumet, og hun har like mye talerett som det du har. Ingen som tvinger deg til å svare i tråder du ikke liker, som du så fint pleier å si til andre.

Anonymkode: 8d13f...9c7

Fortsetter under...

9 hours ago, Anonym bruker said:

Nå går ikke smittetallene like mye ned lenger, de har flatet litt ut, så nå vurderer myndighetene å stramme inn mer. 
https://www.tv2.no/nyheter/11942113/

Ikke si at dette fremdeles er helt greit, og at dere fortsatt har full tiltro?!

De strammer jo mer og mer og mer inn. Vi har vent oss til maskebruk, spiting på hvert hjørne, avstand, sosial distanse, ikke treffe bestemor, ikke dra på kino, teater, bibliotek, ikke forlate kommunen, ikke dra på kjøpesenter, ikke gjøre NOE!
Hva mer kan de stramme inn på?!

Anonymkode: c3475...575

helt riktig ❤️ heller en normal sommer... folk som sutrer og klager over tiltak hele tiden begynner jeg og bli lei. Du har heller ingen utdannelsen og noe grunnlag til og si hva de bør gjøre... Jeg er så lei så jeg holder på og spy,men fortsatt viktig for meg og følgene reglene

Anonymkode: c7375...057

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk det samme. Jeg mister helt troen på menneskeheten av å lese her inne. Du, og alle dere som trykker liker på dette og lignende innlegg, er fullstendig hjernevasket. Fullstendig. Dere ser det selvsagt ikke selv.

Og nei, jeg er ikke en konspirasjonsteoretiker for det. Jeg er heller ikke Trump-fan, og jeg tror ikke verden er flat. Det er sånt dere liker å si for å prøve å stilne meg.

Til spørsmålet om hva jeg gjør, så prøver jeg iherdig å vekke dere. Vi må stå sammen nå for å unngå å miste flere rettigheter og goder. Jeg er oppriktig bekymret for at vi ikke får dem tilbake når/hvis denne pandemien går over. 

Tusen takk for dette innlegget. Det er fullstendig absurd å være vitne til hvordan nesten hele befolkningen bare underkaster seg helt sinnsvake tiltak uten å være kritiske i det hele tatt. Plutselig forstår man hvor enkelt det er å manipulere folk og hvordan Hitler kunne få så mye makt. Jeg vet det er en drøy sammenligning, men det siste året har vist hvordan folk flest bare blir med i en bølge av massesuggesjon. Frykt er et ekstremt effektivt virkemiddel. 

Jeg håper hver eneste dag at media og opposisjonen skal ta til vettet å se hvilke enorme ødeleggelser de som sitter med makten lager. Jeg aner ikke om de har en skjult plan bak, eller om de rett og slett bare hauser hverandre opp til det samme nivå av hysteri som resten av befolkningen. Men dette er galskap, ren og skjær galskap. Og jeg er eitrende forbanna på hvordan de behandler barn og unge. Jeg skulle så inderlig ønske at jeg hadde en stemme som ble hørt i offentligheten, for jeg blir gal av å sitte og se på det her. 

Anonymkode: 15cdb...791

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Tusen takk for dette innlegget. Det er fullstendig absurd å være vitne til hvordan nesten hele befolkningen bare underkaster seg helt sinnsvake tiltak uten å være kritiske i det hele tatt. Plutselig forstår man hvor enkelt det er å manipulere folk og hvordan Hitler kunne få så mye makt. Jeg vet det er en drøy sammenligning, men det siste året har vist hvordan folk flest bare blir med i en bølge av massesuggesjon. Frykt er et ekstremt effektivt virkemiddel. 

Jeg håper hver eneste dag at media og opposisjonen skal ta til vettet å se hvilke enorme ødeleggelser de som sitter med makten lager. Jeg aner ikke om de har en skjult plan bak, eller om de rett og slett bare hauser hverandre opp til det samme nivå av hysteri som resten av befolkningen. Men dette er galskap, ren og skjær galskap. Og jeg er eitrende forbanna på hvordan de behandler barn og unge. Jeg skulle så inderlig ønske at jeg hadde en stemme som ble hørt i offentligheten, for jeg blir gal av å sitte og se på det her. 

Ja det er frustrerende, tross man påpeker konkrete svakheter, blir man likestilt med Kari  J og foliehatter. Jeg lurer på hvor mange her inne som har sendt en søknad om kompensasjonsordningen Erna Solberg elsker å dra frem hver gang noen må stenge ned. Altså, for en sminka drittpakke med tomme lovord! Kjenner jeg blir forbanna hver gang jeg hører den blir dratt opp som en løsning. 

Anonymkode: 3d93e...cd1

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Å, takk! Tusen takk. ❤️  Jeg føler meg så alene her i denne gjengen av folk som høylydt og ukritisk applauderer alt regjeringen finner på. Hadde de beordret folk å gå med trusa på hodet, hadde de gladelig gjort det. 
Jeg er og fryktelig bekymret for de unge og hva dette gjør med dem. En bekjent jobber i videregående, og hun forteller om hjerteskjærende episoder med elever som er ensomme og deprimerte. Det er grusomt. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Takk det samme. Jeg mister helt troen på menneskeheten av å lese her inne. Du, og alle dere som trykker liker på dette og lignende innlegg, er fullstendig hjernevasket. Fullstendig. Dere ser det selvsagt ikke selv.

Og nei, jeg er ikke en konspirasjonsteoretiker for det. Jeg er heller ikke Trump-fan, og jeg tror ikke verden er flat. Det er sånt dere liker å si for å prøve å stilne meg.

Til spørsmålet om hva jeg gjør, så prøver jeg iherdig å vekke dere. Vi må stå sammen nå for å unngå å miste flere rettigheter og goder. Jeg er oppriktig bekymret for at vi ikke får dem tilbake når/hvis denne pandemien går over. 

Gud, du er kjedelig. Naglet til et kors på jorden med roperten din, dag etter dag, og du lider så gjerne for å vekke folket.

Anonymkode: d4f30...0b3

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja det er frustrerende, tross man påpeker konkrete svakheter, blir man likestilt med Kari  J og foliehatter. Jeg lurer på hvor mange her inne som har sendt en søknad om kompensasjonsordningen Erna Solberg elsker å dra frem hver gang noen må stenge ned. Altså, for en sminka drittpakke med tomme lovord! Kjenner jeg blir forbanna hver gang jeg hører den blir dratt opp som en løsning. 

Jeg har. Fikk penger også.

Anonymkode: 3c1f6...5bc

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har. Fikk penger også.

Det er jo bra 👏🏻Jeg søkte nettopp for en som har drevet i 14 år, overskudd rund 7-800 000 hver år. Underskudd i 2020, 55 000 i faste kostnader pr mnd. 17 000 tildelt. Er som musa som tissa i havet og sa at alle monner drar 😓

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Å, takk! Tusen takk. ❤️  Jeg føler meg så alene her i denne gjengen av folk som høylydt og ukritisk applauderer alt regjeringen finner på. Hadde de beordret folk å gå med trusa på hodet, hadde de gladelig gjort det. 
Jeg er og fryktelig bekymret for de unge og hva dette gjør med dem. En bekjent jobber i videregående, og hun forteller om hjerteskjærende episoder med elever som er ensomme og deprimerte. Det er grusomt. 

Det er jo ikke sånn at man må like alle tiltak men man gjør det myndighetene bestemmer. Hvem er vi til å vite bedre hvilke tiltak som er nødvendig? 

mamma til adhd gutt<3 skrev (39 minutter siden):

Det er jo ikke sånn at man må like alle tiltak men man gjør det myndighetene bestemmer. Hvem er vi til å vite bedre hvilke tiltak som er nødvendig? 

Og nettopp slike holdninger er kjempe skummelt. Det er historieløst å tenke at man bare skal stole blindt på de som sitter med makten. På 1 år har de revet ned en masse lover og rettigheter som har blitt bygget opp over tid. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Og nettopp slike holdninger er kjempe skummelt. Det er historieløst å tenke at man bare skal stole blindt på de som sitter med makten. På 1 år har de revet ned en masse lover og rettigheter som har blitt bygget opp over tid. 

Og hva er alternativet? Ikke følge tiltakene? 

mamma til adhd gutt<3 skrev (18 minutter siden):

Og hva er alternativet? Ikke følge tiltakene? 

Man trenger ikke tvang og maktmisbruk i Norge for at folk flest skal følge anbefalte tiltak. Skjønner ikke helt hvorfor det er automatikk i å tenke at hvis man ikke støtter inngripende tiltak med tvang, betyr det automatisk at man flyr rundt å smitter folk over en lav sko. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Man trenger ikke tvang og maktmisbruk i Norge for at folk flest skal følge anbefalte tiltak. Skjønner ikke helt hvorfor det er automatikk i å tenke at hvis man ikke støtter inngripende tiltak med tvang, betyr det automatisk at man flyr rundt å smitter folk over en lav sko. 

Det er ikke tvang. Ikke straff heller. 

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden):

Hva mener du ikke er tvang? Når butikker blir stengt så er det ikke tvang? Når campus for studenter så tvinges de ikke til hjemmeundervisning? Portforbud som diskuteres er ikke tvang? Hva tenker du det er da da? Jeg tror rett og slett ikke du helt evner å se konsekvensene fordi dette påvirker deg i svært liten grad. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Et portforbud vil jo være tvang. Det er ikke noe du kan velge å følge eller ikke.

Jeg mener vi bør ha lovgivningen klar for hva som skal til for at det kan innføres portforbud, hvordan det kan gjøres, hvor lenge det kan vare uten vedtak fra Stortinget, hvordan det skal varsles, hvilke straffer som kan brukes ved brudd på bestemmelsene osv. Det er etter min mening viktig å ha dette avklart også for å hindre at det settes inn for tidlig i en "panikkreaksjon". Jeg håper det vil være et virkemiddel som ikke blir nødvendig å bruke, men i ordnede former sunes jeg det er et virkemiddel vi bør ha i "verktøykassa". 

Etter min mening er det forøvrig værre å stenge skolene enn å innføre portforbud på kveld og natt. Uten at det er så vesentlig for den prinsippielle diskusjonen om portforbud.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hva mener du ikke er tvang? Når butikker blir stengt så er det ikke tvang? Når campus for studenter så tvinges de ikke til hjemmeundervisning? Portforbud som diskuteres er ikke tvang? Hva tenker du det er da da? Jeg tror rett og slett ikke du helt evner å se konsekvensene fordi dette påvirker deg i svært liten grad. 

Det er konsekvenser av covid-19 pandemien. Det har ikke noen ting med hverken tvang, straff eller maktmisbruk å gjøre. Det påvirker meg hver eneste dag. Vi har hjemmekontor og har hatt det i nesten et år. Hjemmeskole har vi fra og til, fritidsaktiviteter er lukket nå og da, mannen er overarbeidet på grunn av covid-19. Vi må uansett bare stå i det. Vi trenger ikke like alle tiltak men vi står i det

mamma til adhd gutt<3 skrev (16 minutter siden):

I hvilket land har du vært siste året da? Ingen tvang? Fortell det til de ca 400 000 som ble permittert fordi de ikke fikk lov til å møte opp på jobb. Men det er kanskje ikke tvang, bare en trivelig oppfordring? 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

I hvilket land har du vært siste året da? Ingen tvang? Fortell det til de ca 400 000 som ble permittert fordi de ikke fikk lov til å møte opp på jobb. Men det er kanskje ikke tvang, bare en trivelig oppfordring? 

Konsekvenser av covid-19. Kjedelige og triste konsekvenser 

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Konsekvensene avgjøres av sittende regjering akkurat nå, det ramler ikke bare ned ferdig utformede tiltak i fanget på de. Heldigvis en mindretallsregjering som møter motstand. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (9 minutter siden):

Hvis du ikke kan velge er det tvang. Hvis don arbeidsgiver oppfordrer deg til hjemmekontor, men lar deg bestemme er det ikke tvang. Hvis du ikke får lov til å møte på jobben er det tvang. At det har vært nødvendig med med tiltakene er en annen ting, men så lenge noen har vedtatt at du må gjøre spesielle ting, samme om du vil eller ikke, er det tvang.

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Føles av og til som en moderne utgave av milgram-eksperimentet. 

Hi her. 
Dette skled litt ut, som det så ofte gjør, og det er helt greit. Men. 
Poenget med tråden var det faktum at regjeringen stenger mer og mer ned, enda smittetallene synker. Før jul økte de nasjonale smittetallene, og da strammet regjeringen inn. Det var vel for så vidt greit det, men nå som smittetallene har gått ned, var det en forventning om å gradvis åpne opp. Kanskje kjøpesentrene, kanskje bibliotekene eller lesesalene. Men neida, da bruker regjeringen unnskyldningen med at smittetallene ikke går like fort ned som før, og velger det som årsak for å stramme inn ytterligere. I tillegg til denne mutanten, som beviselig ikke er noe mer dødelig enn originalviruset. 
Jeg synes det er skremmende at vi er blitt så passive at vi ikke protesterer mot all denne nedstengningen i hytt og pine. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Føles av og til som en moderne utgave av milgram-eksperimentet. 

Ja, det har jeg tenkt på flere ganger. Jeg oppfordrer dere som ikke vet hva det er til å sjekke ut linken. Dere kommer til å få en skikkelig aha-opplevelse.

https://no.wikipedia.org/wiki/Milgram-eksperimentet

Som sagt før. Jeg bare venter på at Erna eller Bent skal kalle inn til en pressekonferanse og avsløre eksperimentet.

HI

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det har jeg tenkt på flere ganger. Jeg oppfordrer dere som ikke vet hva det er til å sjekke ut linken. Dere kommer til å få en skikkelig aha-opplevelse.

https://no.wikipedia.org/wiki/Milgram-eksperimentet

Som sagt før. Jeg bare venter på at Erna eller Bent skal kalle inn til en pressekonferanse og avsløre eksperimentet.

HI

Det er urovekkende mange likhetstrekk. Du kan kjenne på hele deg at noe er ugreit. Men du skal ikke mene det, for det samsvarer ikke med hva autoriteten forteller. Helt til du kan vise til en kilde, hvor noen som ansees som autoritær også mener tilsvarende. Først da er det legitimt. 

Tror man skal lære seg å stole på egne grenser. Det bør være legitimt, så lenge man ikke utsetter andre for fare eller risiko. Jeg kan fint holde avstand, vaske hender og unngå så langt jeg kan å spre smitte og allikevel være sterkt i mot å åpne for bruk av portforbud. For å ta ett konkret eksempel. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jo, dette året har vist oss at noen trenger absolutte lover og regler for å ikke ødelegge for alle andre. Det er noen som ikke forstår hva ordene: anbefaler ikke, betyr. For noen er dette det samme som fritt frem, gjør det jeg har lyst til, det er jo ikke forbudt. Så da er det ikke rart om både regjering og vi andre mister tillitt. Da er det på sin plass med flere lover. 

Anonymkode: fdab6...ad5

• Opprett ny...