Gå til innhold

Ville du tatt vaksinen nå umiddelbart?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Lær deg å lese kjerring! Mange har dødd av vaksinen! 

Anonymkode: ff433...7a6

Det er ikke usansynlig at noen av de eldste og sykeste som har fått vaksonen har dødd, selv om det sist jeg leste noe om det var usikkert om de hadde dødd av eller med vaksinen. Noe av det samme kan sies om enkeøte av dem som har dødd av/med korona. Det er uansett en svert liten andel av dem som har fått vaksinen.

Av normalt frisle menneskervtror jeg du skal lete lenge for å finne mangecsom harcdødd av vaksinen eller hvem tenker du på.

Anonymkode: 824b7...5e7

Nei, det hadde jeg ikke. Jeg har ingen i omgangskretsen som er i risikogruppa, har hjemmekontor, kjører bil og har ingen venner jeg besøker. Det er heller ikke åpnet for reise. Det sies at det per d. d. er usikkert om vaksinen hindrer deg fra å bli smittet og smitte andre. Det er også sagt at i Norge må man fortsatt i karantene, sprite seg hver jævla sekund, holde 2 meter avstand og ikke klemme noen, selv om man er vaksinert. Ser derfor ikke noe vitsen med å vaksinere meg. Hadde det hindret meg i å smitte andre, og jeg fikk gå friere i samfunnet, ville jeg ha tatt den. Ellers ser jeg ikke poenget, dessverre.

Anonymkode: 95bfc...db3

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det er ikke usansynlig at noen av de eldste og sykeste som har fått vaksonen har dødd, selv om det sist jeg leste noe om det var usikkert om de hadde dødd av eller med vaksinen. Noe av det samme kan sies om enkeøte av dem som har dødd av/med korona. Det er uansett en svert liten andel av dem som har fått vaksinen.

Av normalt frisle menneskervtror jeg du skal lete lenge for å finne mangecsom harcdødd av vaksinen eller hvem tenker du på.

Og tilsvarende kan sies om normalt, friske mennesker som får korona. 

Anonymkode: 8f1bb...38c

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det hadde jeg ikke. Jeg har ingen i omgangskretsen som er i risikogruppa, har hjemmekontor, kjører bil og har ingen venner jeg besøker. Det er heller ikke åpnet for reise. Det sies at det per d. d. er usikkert om vaksinen hindrer deg fra å bli smittet og smitte andre. Det er også sagt at i Norge må man fortsatt i karantene, sprite seg hver jævla sekund, holde 2 meter avstand og ikke klemme noen, selv om man er vaksinert. Ser derfor ikke noe vitsen med å vaksinere meg. Hadde det hindret meg i å smitte andre, og jeg fikk gå friere i samfunnet, ville jeg ha tatt den. Ellers ser jeg ikke poenget, dessverre.

Samme her. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Og tilsvarende kan sies om normalt, friske mennesker som får korona. 

Ja, det er relativt få, men vesentlig fler enn eem som dør av vaksinen.

Annonse

Nok en gang, det at det ikke er testet om vaksinene beskytter fra å smitte videre, betyr ikke at de ikke beskytter.

Tvert i mot er det ganske sannsynlig at de gjør det. Når du er vaksinert og blir utsatt for smitte, slår immunforsvaret ditt ned viruset før det rekker å gjøre deg om til virusfabrikk.

Anonymkode: e3812...a95

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Takk for svar. Vil du fortelle litt mer om dette? På hvilken måte ble de dårlige? Hvordan var reaksjonene på arbeidsplassen din da du sa du ikke ville ta?

Jeg må svare i løpet av morgentidlig.. Klarer ikke å bestemme meg:(

Anonymkode: d928e...c70

Du forstår at denne brukeren er helt laaaaangt ute? At hun juger så hun tror det selv? Enda er det henne av alle du velger å høre på?

Anonymkode: e808b...3f6

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Du forstår at denne brukeren er helt laaaaangt ute? At hun juger så hun tror det selv? Enda er det henne av alle du velger å høre på?

«Denne brukeren?» 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det finnes ingen dødsfall som har blitt knyttet direkte til vaksinen, verken her eller i USA eller UK, til tross for at millioner av mennesker nå har mottatt vaksinen. 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Lær deg å lese kjerring! Mange har dødd av vaksinen! 

Hvem er disse mange? Kilder? 

Forøvrig unødvendig dum språkbruk... 

Anonymkode: 17702...1e3

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Du har mange av de samme gode argumentene som jeg sikker med her. Og i tillegg...når det endelig begynner å tenkes på å åpne litt mer på smitteverntiltakene...så er det usikkert om vaksinen virker lengre😅

synes egentlig det mest skremmende er at vaksinen kan føre til at du likevel blir smittet, men med svært milde eller fraværende symptomer. Så i teorien er det større sjanse for å smitte viruset videre med vaksinen..fordi man gjerne går,rundt uten å vite eller tro man kan bli eller er smittet...

Annonse

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Nok en gang, det at det ikke er testet om vaksinene beskytter fra å smitte videre, betyr ikke at de ikke beskytter.

Tvert i mot er det ganske sannsynlig at de gjør det. Når du er vaksinert og blir utsatt for smitte, slår immunforsvaret ditt ned viruset før det rekker å gjøre deg om til virusfabrikk.

Anonymkode: e3812...a95

Selvfølgelig har de som en del av forskningen og testingen hatt fokus på om test personene som likevel har blitt smittet har kunnet smitte videre. De har bare ikke testet nok rundt dette før de vet sikkert i hvor stor eller liten grad de er smittebærere. Det kreves jo at friske folk frivillig vil teste om de kan bli smittet av en vaksinert covid-pasient med mildt forløp eller uten symptomer. Og de færreste vil utsette seg for smitte frivillig. De har sikkert strengt talt ikke lov til dette heller.

Men vi vet altså om flere tilfeller der de vaksinerte har blitt smittet med mildt forløp. Ingen med vaksinen har blitt alvorlig syke. Derfor vet vi også bare nokså sikkert at vaksinen beskytter mot å bli kraftig angrepet og alvorlig syk.

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hehe, jeg skjønte fort det hun hadde rotet seg inn i en løgn da jeg leste lengre ned;) Klassisk anonym forum skrøning av en sterk vaksine motstander. Slike løgner burde derimot vært slettet. Å utgi seg for å jobbe i helsebransjen og lyve om alvorlige bivirkninger er ganske alvorlig i seg selv. Fikk meg faktisk umiddelbart på tanker om å ønske å stemme nei til vaksine.

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jobber på sykehus og kommer ikke til å ta den. Er flere leger på avdelingen som også ikke kommer til å ta den.

Anonymkode: 36366...f15

https://www.nrk.no/innlandet/leger-som-er-kritiske-til-koronavaksine-far-motstand-av-radet-for-legeetikk-1.15361246

Jeg hadde tatt vaksine men ikke Astra Zeneca. Av den enkle grunn at den sannsynligvis ikke beskytter mot den sør-afrikanske varianten og den er allerede i landet. Biontech/Pfizer og Moderna sin vaksine kan mye raskere tilpasses. Dessuten beskytter AZ bare rundt 70%, dvs 30 av 100 har det ingen effekt på. Dette gjelder originalstam, ikke mutasjoner.

Dessverre har EU og dermed Norge bestemt seg å være gjerrig og bestille mest av den billige vaksinen, nå sitter vi der med svarteper og vaksine som om 3 måneders tid viser seg å være ubrukelig.

Anonymkode: 0269b...1a9

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Minst 23 er døde av vaksinen!!

Dette var det litt meksemd rundt i starten av januar. Kvar veke døyr det over 200 msk på sjukeheimar rundt i landet.  I løpet av januar og første veka av februar har alle sjukeheimsbebuarar fått to dosar vaksine.  Ergo er det ganske mange som har døydd ganske rett etter å ha fått vaksine, av ulike årsaker. 23 av desse dødsfalla ynskte ein å sjå nærare på, då ein tenkte reaksjon på vaksina kunne vere det som tippa dei over.  På sjukeheimar er det mange marginale menneske, og ein vanleg forkjølelse kan og føre til dødsfall blandt desse.  Etter å ha sett på desse dødsfalla er ikkje FHI bekymra, det er heller ikkje eg.

soleia skrev (7 minutter siden):

Dette var det litt meksemd rundt i starten av januar. Kvar veke døyr det over 200 msk på sjukeheimar rundt i landet.  I løpet av januar og første veka av februar har alle sjukeheimsbebuarar fått to dosar vaksine.  Ergo er det ganske mange som har døydd ganske rett etter å ha fått vaksine, av ulike årsaker. 23 av desse dødsfalla ynskte ein å sjå nærare på, då ein tenkte reaksjon på vaksina kunne vere det som tippa dei over.  På sjukeheimar er det mange marginale menneske, og ein vanleg forkjølelse kan og føre til dødsfall blandt desse.  Etter å ha sett på desse dødsfalla er ikkje FHI bekymra, det er heller ikkje eg.

Men når de samme eldre dør på sykehjem etter å ha fått koronavirus, spiller det ingen rolle at det faktisk dør rundt 400 (ikke 200) mennesker på sykehjem hver uke i hele landet. Da stenger man landet, gjør hundretusener arbeidsledige, ødelegger familier, utdanning og arbeidsmarked. Hvorfor bruker man denne statistikken over døde på sykehjem kun den ene veien?

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Men når de samme eldre dør på sykehjem etter å ha fått koronavirus, spiller det ingen rolle at det faktisk dør rundt 400 (ikke 200) mennesker på sykehjem hver uke i hele landet. Da stenger man landet, gjør hundretusener arbeidsledige, ødelegger familier, utdanning og arbeidsmarked. Hvorfor bruker man denne statistikken over døde på sykehjem kun den ene veien?

Hmm, ja, hvorfor det? Anyone?

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Det er ikkje sjukeheimsbebuarane vi har stengt ned landet for.  Dei vert i stor grad behandla på sjukeheimen, utan å bli lagt inn på sjukehuset.  Det er dei litt yngre aldersgruppene, ca 55 - 80, som fyller opp intensivavdelingane.  Mange vert og langvarig sjuke, utan at dei døyr av det. Det gjeld og helsepersonellet som skal drive sjukehuset. Eg kjenner til fleire spl som har vore borte frå jobb i over 8 veker. Ei av dei må framleis ta pustepause opp loftstrappa.

• Opprett ny...