Gå til innhold

Ville du tatt vaksinen nå umiddelbart?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du tror det er kommet statistikk for de som fikk 2. dose i Norge denne uken?? 🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 06cac...dba

Når man må ‘understreke’ poenget sitt med 🤣🤣🤣, det er da man vet at man har tapt!

Anonymkode: 92fee...7f4

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Tror du misforstår. Vi som er prioritert helsepersonell får ikke vaksine for å beskytte pasienter. Vi får den for å beskytte oss selv.

Bare delevis. Dere får den for å sikkre at dere kan gå på jobb og det vil senke smittefaren for pasientene. Det er samme logikk som at sykehjemsbeboere får klemme andre som er vaksinert. 

Anonymkode: 824b7...5e7

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Bare delevis. Dere får den for å sikkre at dere kan gå på jobb og det vil senke smittefaren for pasientene. Det er samme logikk som at sykehjemsbeboere får klemme andre som er vaksinert. 

Jeg har ikke pasientkontakt engang 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg jobber på sykehus og har takket nei for lenge siden. De som ville ha har allerede fått 2. dose, og de fleste ble skikkelig dårlige av den.

«Skikkelig dårlig» av vaksine er litt feber og muskelvondt i 1-2 dagar, for enkelte. Så kan du velje om du heller vil ha covid. Sjukdomen har kome for å bli.  

soleia skrev (3 minutter siden):

«Skikkelig dårlig» av vaksine er litt feber og muskelvondt i 1-2 dagar, for enkelte. Så kan du velje om du heller vil ha covid. Sjukdomen har kome for å bli.  

De ble mye dårligere enn det. Vil heller ha covid ja. Hadde nok ikke merket så mye til det. De fleste unge, friske mennesker blir ikke særlig syke.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

De ble mye dårligere enn det. Vil heller ha covid ja. Hadde nok ikke merket så mye til det. De fleste unge, friske mennesker blir ikke særlig syke.

Hvordan dårlig ble de da?

Anonymkode: 13c90...111

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg jobber på sykehus og har takket nei for lenge siden. De som ville ha har allerede fått 2. dose, og de fleste ble skikkelig dårlige av den.

Det tror jeg faktisk ikke noe på.

Anonymkode: e808b...3f6

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja, det ville jeg. Jeg synes også arbeidsgiver bør kunne kreve at ansatte skal vaksinere seg, så sant de ikke har en jobb der de ikke trenger treffe noen i arbeidssammenheng. Å nekte vaksinering burde være oppsigelsesgrunn.

De få som ikke kan vaksineres av medisinske grunner fikk man forsøke å plasere i jobber der de ikke treffer folk.

Vår arbeidsgiver krever det. Heldigvis.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kva vaksine fekk de? Har snakka med fleire fullvaksinerte på naboavdelinga (Pfeizer) og berre nokre av dei vart dårlege. Ikkje noko dramatikk der, altså. Har vore meir drama rundt smitteutbrotet som var der tidlegare. Nokre av dei smitta er ikkje attende i full jobb etter 2 mnd.

Eg kjende omtrent ingenting etter første vaksine. For meg var det heilt sjølvsagt å takke ja. 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har ikke pasientkontakt engang 

Da er det nok en diskusjonsak om det har vært riktig å gi den til deg. Så vidt jeg vet var det ikke folk uten pasientkontakt og de, relativt gå, som har en spessiel kompetanse som er vanskelig å erstatte og kritisk nødvendig, som var tiltenkt de vaksinene. Du er da sansynligvis i den siste gruppen.

Det kan argumenteres godt for at folk i andre bransjer burde vært prioritert like høyt, men i og med at det er helsepersonell som må styre vaksineringen er det muligens best å holde dem fornøyde. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Krever faktisk? Og hva skjer hvis ikke? Får du sparken da? 

Anonymkode: 7f1ab...9f5

En arbeidsgiver kan stille sånne krav hvis det er nødvendig for jobben og ved nyansettelser kan det sansynlig vis kreves av alle.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Krever faktisk? Og hva skjer hvis ikke? Får du sparken da? 

Anonymkode: 7f1ab...9f5

Det har jeg ikke noe behov for å vite. Og det har ingen andre her heller, det er ikke sånne mennesker som jobber her. Så snart det blir vår tur vil derfor flere hundre ta vaksinen og føle seg takknemlige, ikke krenket. Som alle oppegående mennesker vil.

Annonse

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Hvordan dårlig ble de da?

Anonymkode: 13c90...111

2 jeg vet om fikk lammelser i ansikt og i kroppen, noen var febersyk og dårlig i nesten 1 uke osv. 

Har heldigvis hatt Covid-19😊 

Anonymkode: 18b06...876

Nei, jeg ville ikke tatt den. Jeg har hatt korona, var litt forkjølet i tre dager og er 100% frisk uten noen av alle disse ettervirkningene det påstås at man får. Så aldri i verden om jeg tar en hasteutviklet vaksine mot et virus jeg blir forkjølet av. 

Anonymkode: 3b68d...2c0

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, jeg ville ikke tatt den. Jeg har hatt korona, var litt forkjølet i tre dager og er 100% frisk uten noen av alle disse ettervirkningene det påstås at man får. Så aldri i verden om jeg tar en hasteutviklet vaksine mot et virus jeg blir forkjølet av. 

Samme her. Var litt småsyk i noen dager og helt frisk etterpå. Hadde det i mars. 

Anonymkode: 18b06...876

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Samme her. Har det nå. Hoster litt, litt hodepine av og på, ellers ingenting. Som en moderat forkjølelse. Jeg ville takket nei. 

Anonymkode: 8f1bb...38c

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Til tross for at du ikke var i risikogruppen, og ellers var ung og frisk. Du fikk tilbudet kun fordi samfunnet trengte arbeidskraften din. Du hadde to dager på å bestemme deg.

Hva hadde du gjort?

Og dersom du ammet en halvannet åring som du egentlig hadde planer om å amme noen måneder til. Ville du da fortsatt tatt vaksinen i løpet av de neste dagene og bråstoppet ammingen?

Spent på svar. Del gjerne alle deres meninger rundt dette.

(Men helst ingen sarkasme takk🌸)

Anonymkode: d928e...c70

Ja, jeg hadde tatt den fordi jeg jobber i helsevesenet og har en i risikogruppen i husstanden. Litt usikkee hvis det er AstraZeneca sin vaksine jeg får tilbud om da vi vet mindre om denne. Hvis jeg først skal vaksineres vil jeg helst vite at jeg er best mulig beskyttet mot å spre smitte til de rundt meg, noe det ikke har kommet god nok klarhet i ennå når det gjelder AstraZenecas vaksine. Sannsynligvis takker jeg ja likevel da det Sannsynligvis er bedre enn ingen vaksine og alle monner drar. Håper på en bekreftelse på at også denne vaksinen gjør at man ikke bringer smitten videre.

Anonymkode: 75b7e...1cf

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 timer siden):

Jeg ville uansett tatt den 

Null stress at vaksinene burde vært fordelt til utviklingsland, så lenge vi kan reise fritt med vaksinepass. 

Anonymkode: b2348...1bb

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, jeg hadde tatt den fordi jeg jobber i helsevesenet og har en i risikogruppen i husstanden. Litt usikkee hvis det er AstraZeneca sin vaksine jeg får tilbud om da vi vet mindre om denne. Hvis jeg først skal vaksineres vil jeg helst vite at jeg er best mulig beskyttet mot å spre smitte til de rundt meg, noe det ikke har kommet god nok klarhet i ennå når det gjelder AstraZenecas vaksine. Sannsynligvis takker jeg ja likevel da det Sannsynligvis er bedre enn ingen vaksine og alle monner drar. Håper på en bekreftelse på at også denne vaksinen gjør at man ikke bringer smitten videre.

Anonymkode: 75b7e...1cf

Ingen av vaksinene gjør det da

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Takk for svar. Vil du fortelle litt mer om dette? På hvilken måte ble de dårlige? Hvordan var reaksjonene på arbeidsplassen din da du sa du ikke ville ta?

Jeg må svare i løpet av morgentidlig.. Klarer ikke å bestemme meg:(

Anonymkode: d928e...c70

• Opprett ny...