Gå til innhold

Ville du tatt vaksinen nå umiddelbart?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det ville jeg. Jeg synes også arbeidsgiver bør kunne kreve at ansatte skal vaksinere seg, så sant de ikke har en jobb der de ikke trenger treffe noen i arbeidssammenheng. Å nekte vaksinering burde være oppsigelsesgrunn.

De få som ikke kan vaksineres av medisinske grunner fikk man forsøke å plasere i jobber der de ikke treffer folk.

Anonymkode: 824b7...5e7

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men vi vet ikke om noen, hundrevis eller tusenvis av de vaksinerte får langtidsvirkninger..

Og vaksinen er jo ikke testet på ammende kvinner av moralske hensyn. Så ingen vet noe sikkert her heller. Det bare antas at kun små mengder av vaksinen går over i morsmelken og at dette mest sannsynlig ikke er særlig skadelig for barnet..

Anonymkode: d928e...c70

Det er strengt tatt ikke testet hva inntak av en ny potetsort eller en ny parfyme gjør med barn som ammes heller. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig, det ville hjelpe en som trenger den mer enn deg

Anonymkode: 13c90...111

Det er jo derfor myndighetene lager prioriterte grupper. Jeg sier ja takk når det blir min tur. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det ville jeg. Jeg synes også arbeidsgiver bør kunne kreve at ansatte skal vaksinere seg, så sant de ikke har en jobb der de ikke trenger treffe noen i arbeidssammenheng. Å nekte vaksinering burde være oppsigelsesgrunn.

De få som ikke kan vaksineres av medisinske grunner fikk man forsøke å plasere i jobber der de ikke treffer folk.

Du høres sjarmerende ut!

Anonymkode: 7f1ab...9f5

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Det er jo derfor myndighetene lager prioriterte grupper. Jeg sier ja takk når det blir min tur. 

Men spørsmålet var ikke når det ble din tur

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du høres sjarmerende ut!

Ville du synes det var greit at din mor, som var for syk til å vaksineres, fikk besøk av en hjemmehjelp som nektet å vaksinere seg?

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Fordi jeg trenger den. Jeg er i risikogruppen 

Men i dag, så er det mange som trenger den mer enn deg, som står langt foran deg i køen.

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ville du synes det var greit at din mor, som var for syk til å vaksineres, fikk besøk av en hjemmehjelp som nektet å vaksinere seg?

Tror du misforstår. Vi som er prioritert helsepersonell får ikke vaksine for å beskytte pasienter. Vi får den for å beskytte oss selv.

Anonymkode: 06cac...dba

Men i dag, så er det mange som trenger den mer enn deg, som står langt foran deg i køen.

Jeg tenker det er bedre å få gitt vaksinen enn at den gikk til spille. Jeg vil selvfølgelig ikke snike i noen kø. Skulle jeg komme i en situasjon at jeg blir tilbudt vaksinen fordi den må gis til noen og jeg blir spurt så sier jeg ikke nei

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg jobber på sykehus og har takket nei for lenge siden. De som ville ha har allerede fått 2. dose, og de fleste ble skikkelig dårlige av den.

«De fleste ble skikkelig dårlige av den»

Nei. Det gjorde de ikke. Og din stilling på sykehuset er antakeligvis renholdsarbeider. Ikke lat som at du har peiling

Anonymkode: 826f6...85d

«De fleste ble skikkelig dårlige av den»

Nei. Det gjorde de ikke. Og din stilling på sykehuset er antakeligvis renholdsarbeider. Ikke lat som at du har peiling

Skal du bestemme om de ble skikkelig dårlige eller ikke?? Jeg er ikke renholder nei, men all respekt til de som er det. Sykehuset hadde ikke overlevd uten dem.

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Men igjen: de som er gamle og i risikosonen får jo tilbud først om å vaksinere seg!! Om de øvrige vaksinerer seg, så vet vi enda ikke om det har noe stor hensikt mot å smitte andre! Og dersom folk veier for og mot, og finner ut at de heller vil ta sjansen på korona uten vaksine, fremfor korona med, bør være opp til hver enkelt. Uansett, jeg ønsker valgfrihet for alle mennesker! Og respekt begge veier er noe alle her burde ta innover seg. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Skal du bestemme om de ble skikkelig dårlige eller ikke?? Jeg er ikke renholder nei, men all respekt til de som er det. Sykehuset hadde ikke overlevd uten dem.

Statistikken forteller at du tar feil. Så nei, ikke jeg som bestemmer det. Det er faktum og data som bestemmer det. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Statistikken forteller at du tar feil. Så nei, ikke jeg som bestemmer det. Det er faktum og data som bestemmer det. 

Du tror det er kommet statistikk for de som fikk 2. dose i Norge denne uken?? 🤣🤣🤣🤣

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Hvem som "trenger" vaksinen mest er et doskusjonsspørsmål. Kanskje redder man fler liv med å vaksinere 100 hjemmehjelper som besøker mange pasienter hver dag enn 100 70-åringer som kan holde seg hjemme og møte få mennesker.

Om det var meg eller ingen, så ja, men om det var meg eller noen andre som sto lengre ned på lista, men kanskje var eldre e.l. så nei. Jeg er frisk og rask, har jobbet som frivillig på sykehuset under pandemien, samt jobber i stor dagligvare med både lokale og turister ofte innom og har tilgode å bli syk enda.

Anonymkode: d037f...9ec

• Opprett ny...