Gå til innhold

Ville du tatt vaksinen nå umiddelbart?

Anbefalte innlegg

Til tross for at du ikke var i risikogruppen, og ellers var ung og frisk. Du fikk tilbudet kun fordi samfunnet trengte arbeidskraften din. Du hadde to dager på å bestemme deg.

Hva hadde du gjort?

Og dersom du ammet en halvannet åring som du egentlig hadde planer om å amme noen måneder til. Ville du da fortsatt tatt vaksinen i løpet av de neste dagene og bråstoppet ammingen?

Spent på svar. Del gjerne alle deres meninger rundt dette.

(Men helst ingen sarkasme takk🌸)

Anonymkode: d928e...c70

Fortsetter under...

Pobie skrev (2 timer siden):

Ja ville tatt den umiddelbart. Millioner av mennesker har allerede tatt den uten alvorlige bivirkninger.

Jeg ville nok fortsatt å amme som vanlig etter vaksinen. Ser ingen grunn til å slutte pga en vaksine.

Men vi vet ikke om noen, hundrevis eller tusenvis av de vaksinerte får langtidsvirkninger..

Og vaksinen er jo ikke testet på ammende kvinner av moralske hensyn. Så ingen vet noe sikkert her heller. Det bare antas at kun små mengder av vaksinen går over i morsmelken og at dette mest sannsynlig ikke er særlig skadelig for barnet..

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men vi vet ikke om noen, hundrevis eller tusenvis av de vaksinerte får langtidsvirkninger..

Og vaksinen er jo ikke testet på ammende kvinner av moralske hensyn. Så ingen vet noe sikkert her heller. Det bare antas at kun små mengder av vaksinen går over i morsmelken og at dette mest sannsynlig ikke er særlig skadelig for barnet..

Det er en grunn til at vaksiner gies gjennom huden og ikke som tablett. Alt virkestoff vil brytes ned i fordøyelsessystemet. Jeg har tatt andre vaksiner mens jeg har ammet og ingen har sagt noe om det. Det finnes ingen grunn til at vaksinen skal ha noen som helst virkning på ammingen. 

Vaksinen har garantert færre langtidsvirkninger enn sykdommen man vaksinerer mot. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg jobber på sykehus og har takket nei for lenge siden. De som ville ha har allerede fått 2. dose, og de fleste ble skikkelig dårlige av den.

Anonymkode: 06cac...dba

Skikkelig dårlige??  Det tviler jeg på. Synes det også er betenkelig at helsepersonell ikke vaksinerer seg 

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Skikkelig dårlige??  Det tviler jeg på. Synes det også er betenkelig at helsepersonell ikke vaksinerer seg 

Bryr meg vel ikke så mye om hva du tenker om det

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg jobber på sykehus og har takket nei for lenge siden. De som ville ha har allerede fått 2. dose, og de fleste ble skikkelig dårlige av den.

Hvordan dårlig da?

Anonymkode: 13c90...111

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Bryr meg vel ikke så mye om hva du tenker om det

Det trenger du på ingen måte heller å bry deg om. Jeg håper dog du bryr deg om hvilke signaler du som helsepersonell sender ved å ikke ta vaksinen. Har du samvittighet til det?  

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Det trenger du på ingen måte heller å bry deg om. Jeg håper dog du bryr deg om hvilke signaler du som helsepersonell sender ved å ikke ta vaksinen. Har du samvittighet til det?  

Gi deg da, vaksinen er frivillig og du vet ingenting om hvilke grunner folk har for å si nei.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Gi deg da, vaksinen er frivillig og du vet ingenting om hvilke grunner folk har for å si nei.

Jeg mener man har et særskilt ansvar for å ta vaksinen dersom man er helsepersonell og faktisk kan ta vaksinen 

Kan vi slutte med dette "moralsk forpliktet"? Nei, vi er ikke moralsk forpliktet til å ta en vaksine vi ikke helt vet beskytter andre.

For å svare HI, jeg ville ikke tatt den. 

Er en ung, og ikke har underliggende sykdommer, ser jeg ikke poenget med at den gruppen skal få vaksine før gamle og syke i andre land. Dette er ikke en Norgespandemi, men en verdenspandemi, og man kommer ikke bort fra at det i hovedsak er gamle og syke som dør av korona!

Anonymkode: 7f1ab...9f5

mamma til adhd gutt<3 skrev (15 minutter siden):

Jeg mener man har et særskilt ansvar for å ta vaksinen dersom man er helsepersonell og faktisk kan ta vaksinen 

Jeg synes du burde være moralsk forpliktet til å gi den vaksinene til noen som trenger den bedre enn deg

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes du burde være moralsk forpliktet til å gi den vaksinene til noen som trenger den bedre enn deg

Jaha.. Så å si nei til vaksine skulle hjelpe andre?  

mamma til adhd gutt<3 skrev (28 minutter siden):

Signaler? Til hvem?

• Opprett ny...