Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en lett forkjølelse med kun litt hoste og snørr. På en vanlig dag hadde jeg gått på jobb og ikke tenkt noe over det. Nå, nå skammer jeg meg, og er livredd for å ha kunne smittet noen andre. Sønnen min, som ikke har noen symptomer, ble med en kompis hjem i går, og jeg angrer på at jeg lot han. Tenk hvis!

Flere som har det sånn? 

Anonymkode: 27ac1...496

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414014-jeg-f%C3%B8ler-meg-som-en-spedalsk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en lett forkjølelse med kun litt hoste og snørr. På en vanlig dag hadde jeg gått på jobb og ikke tenkt noe over det. Nå, nå skammer jeg meg, og er livredd for å ha kunne smittet noen andre. Sønnen min, som ikke har noen symptomer, ble med en kompis hjem i går, og jeg angrer på at jeg lot han. Tenk hvis!

Flere som har det sånn? 

Ja, men er dere testet da??

Anonymkode: 711be...311

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja, men er dere testet da??

Anonymkode: 711be...311

Det startet så smått på tirsdag, onsdag. Jeg så det an i går, og skal testes i dag. Jeg har holdt meg hjemme og for meg selv. Likevel...
HI

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Flere som har det sånn? 

Tror du skal google litt om spedalskhet... 

Anonymkode: 2885c...53b

Dette er myndighetene sin feil. Det er ikke bra for den psykiske helsen i befolkningen at man holder på på denne måten. Det er helt normalt å bli smittet av virus av og til, så bare legg disse tankene til side! 

Anonymkode: dcb12...e5b

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette er myndighetene sin feil. Det er ikke bra for den psykiske helsen i befolkningen at man holder på på denne måten. Det er helt normalt å bli smittet av virus av og til, så bare legg disse tankene til side! 

Anonymkode: dcb12...e5b

Takk. ❤️
Joda, jeg vet jo det innerst inne. Og jeg er helt enig med deg at vi har beveget oss ut på en skummel sti. Det er jo helt absurd å føle seg som pesten selv pga en lett forkjølelse.
Men se bare her inne på dib. Folk shames over en lav sko. "Du er tilbakestående hvis du fremdeles ikke har forstått reglene!" "Haha, idioter som dro til utlandet og kom hjem med smitte."

Alt man gjør kan bli feil, og alt kan hoveres over. 

HI

«Det er myndighetenes feil»😂😂fantastisk 🙌🏼

Nei, hi, jeg føler det ikke sånn. Jeg følger restriksjonene så godt jeg kan, men ingen som omgås andre kan garantere at de holder seg smittefri. Jeg føler absolutt ingen skam over at jeg kan bli smittet. For en tanke!

Anonymkode: b0251...977

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

«Det er myndighetenes feil»😂😂fantastisk 🙌🏼

Nei, hi, jeg føler det ikke sånn. Jeg følger restriksjonene så godt jeg kan, men ingen som omgås andre kan garantere at de holder seg smittefri. Jeg føler absolutt ingen skam over at jeg kan bli smittet. For en tanke!

Anonymkode: b0251...977

Enig i at det er å dra det litt langt å skylde på myndighetene. Altså, hva skal de gjøre liksom 🤔

Men skam er definitivt blitt en utfordring, offentlig gapestokk (bare se på Ståle Solbakken, regna feil med en dag, stod på forsiden av alle aviser som karantenebryter). I nabokommunen her ble ei tenåringsjente hetset på nett da hun ble smittet, hun er nok ikke alene ut fra hva som skrives) Hoster du på butikken, skuler folk og du har plutselig hele reolen for deg selv. 

Frykt gjør mye med folk, og denne frykten som foregår nå, bringer frem mye stygt i folk. For ikke å snakke om de rettferdige, som står klar til å dømme folk nedenom og hjem. 

Anonymkode: 3bf8c...48d

Anonym bruker skrev (På 5.2.2021 den 8.40):

Flere som har det sånn? 

Ja! I sommer var vi på telttur med 5 andre familier via aleneforeningen en helg,å det ble til at vi satt litt tett om kvelden. Sønnen min har vært mye plaget med allergi om sommeren så at det renner fra øynene og nesen var ikke noe nytt. Men søndag våknet han opp i elendig form å etter vi kom hjem ble han enda dårligere å hadde 40 i feber. Fikk så utrolig dårlig samvitighet å var redd vi hadde smittet over 10 personer nå. Han hadde jo ikke noen plager før vi reiste. Heldigvis var det ikke corona.

Anonymkode: 4502f...bfa

• Opprett ny...