the amazing spidermamma Skrevet 4. februar 2021 #26 Skrevet 4. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Klarte du å sove da? Hilsen en som har vært avhengig i 15 år 🙈 Anonymkode: eb6da...520 Ja, jeg klarer å sove. Det er plagsomt i et par netter, men det går fint. Men med 15 år aner jeg ikke hvor lang tid det tar før nesa er normal igjen. Har du prøvd å få hjelp hos legen?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #27 Skrevet 4. februar 2021 Pust med munnen da. Flaut å være avhengig av nesespray... Anonymkode: 890b2...9cf
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #28 Skrevet 4. februar 2021 the amazing spidermamma skrev (34 minutter siden): Ja, jeg klarer å sove. Det er plagsomt i et par netter, men det går fint. Men med 15 år aner jeg ikke hvor lang tid det tar før nesa er normal igjen. Har du prøvd å få hjelp hos legen? Gikk en måned før jeg ikke var tett lenger sist jeg sluttet 😮 Så gikk det ett helt år der jeg ikke brukte nesespray. Men så ble jeg ekstremt forkjølet å måtte bruke nesespray igjen å da ble jeg hektet igjen med en gang :S Å nå har jeg barn så kan ikke gå flere netter uten søvn. ja fikk en nesespray til å hjelpe å slutte med otrivin men syns ikke den hjalp. Anonymkode: eb6da...520
Førstemann Skrevet 5. februar 2021 #30 Skrevet 5. februar 2021 Jeg har 2 metoder jeg bruker i de periodene jeg må avvennes: 1. Bytter merke, har jeg brukt Otrivin og er avhengig har jeg gått over til Zymelin først og den har det vært lett å slutte med. 2. Trapper ned ved å bruke mildere varianter, barn så baby. Hvis jeg trenger nesespray nå bruker jeg bare den til barn, den blir jeg ikke så fort avhengig av så kan i perioder bruke den lenger.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #31 Skrevet 5. februar 2021 Jeg har samme problemet som deg. Da jeg var tenåring var jeg avhengig, og brukte otrivin i opp til ett år om gangen. Har alltid brukt otrivin i mange uker om gangen etter forkjølelser. De siste gangene har jeg fått nesespray på resept med kortison og tabletter for å avvenne meg. Da går det greit. Nå prøver jeg metoder for å avvenne meg selv uten reseptbelagte midler. Avvenner et nesebor om gangen, og bruker mildere spray enn otrivin. Bruker endel neseskyller (nesehorn), og masse saltvannspray mens jeg er tett. Jeg har også vært gjennom forkjølelse der jeg ikke begynte på otrivin og det gikk bedre enn forventet. Det blir 2-3 netter uten så mye søvn i avveninga. Jeg satt og sov de værste nettene. Fikk nesten "panikkanfall" da nesa ble helt tett, men det hjalp å reise seg opp og prøve å gå ut i kaldere luft. Vet hvor ille det er med otrivin, men dette klarer du 👍☺️ Anonymkode: 8b850...934
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #32 Skrevet 5. februar 2021 Liten oppdatering her. Prøvde med å spraye bare i ett nesebor, og sov natten gjennom med å puste gjennom nesa. Så jeg vil nok fortsette med dette tipset for å "hele" det andre neseboret, og så prøve å kutte ut fra neseboret jeg bruker nå. Tusen takk for tipset, folkens TS Anonymkode: d1e7c...519
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #33 Skrevet 5. februar 2021 Førstemann skrev (9 timer siden): Jeg har 2 metoder jeg bruker i de periodene jeg må avvennes: 1. Bytter merke, har jeg brukt Otrivin og er avhengig har jeg gått over til Zymelin først og den har det vært lett å slutte med. 2. Trapper ned ved å bruke mildere varianter, barn så baby. Hvis jeg trenger nesespray nå bruker jeg bare den til barn, den blir jeg ikke så fort avhengig av så kan i perioder bruke den lenger. Er Zymelin reseptfritt? Anonymkode: eb6da...520
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #34 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Liten oppdatering her. Prøvde med å spraye bare i ett nesebor, og sov natten gjennom med å puste gjennom nesa. Så jeg vil nok fortsette med dette tipset for å "hele" det andre neseboret, og så prøve å kutte ut fra neseboret jeg bruker nå. Tusen takk for tipset, folkens TS Anonymkode: d1e7c...519 Så flink du er! Jeg prøvde det samme i natt men jeg måtte gi etter :S Anonymkode: eb6da...520
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #35 Skrevet 5. februar 2021 Vært avhengig i over 2 år, begynte med kortisonspray i kveld ..., Nå skal jeg bli kvitt dette! Ypperlig mulighet nå som jeg er i hjemmekontor og 2 åringen har begynt å sove hele netter. Ble avhengig i slutten av svangerskapet... var forkjøla, tok nesespray og før jeg visste ordet av det hadde det gått mer enn 10 dager og da var det for sent. Hovne neseganger konstant hvis jeg ikke brukte otrivin.. blir så pottetett at jeg høres ut som Donald og ikke klarer å spise uten Otrivin... Men nå SKAL jeg slutte. Og har jeg slutta, skal jeg aldri bruke d igjen. Anonymkode: 173b7...d3e
Bergen_by Skrevet 6. februar 2021 #36 Skrevet 6. februar 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Vært avhengig i over 2 år, begynte med kortisonspray i kveld ..., Nå skal jeg bli kvitt dette! Ypperlig mulighet nå som jeg er i hjemmekontor og 2 åringen har begynt å sove hele netter. Ble avhengig i slutten av svangerskapet... var forkjøla, tok nesespray og før jeg visste ordet av det hadde det gått mer enn 10 dager og da var det for sent. Hovne neseganger konstant hvis jeg ikke brukte otrivin.. blir så pottetett at jeg høres ut som Donald og ikke klarer å spise uten Otrivin... Men nå SKAL jeg slutte. Og har jeg slutta, skal jeg aldri bruke d igjen. Anonymkode: 173b7...d3e Lykke til den sprayen har jeg prøvd i flere perioder å aldri klart å slutte likevel. Det er ikke en mirakelspray,du må tåle noen tøffe netter uten å sove selv om du bruker kortisonsprayen.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #37 Skrevet 6. februar 2021 Den sprayen burde jo knapt vært solgt høres det ut som. Eller i det minste på resept. Anonymkode: e1765...dfa
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #38 Skrevet 6. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Den sprayen burde jo knapt vært solgt høres det ut som. Eller i det minste på resept. Anonymkode: e1765...dfa Sto i VG at nesespray er det nye folkedopet,veldig mange er avhengig av den. Anonymkode: eb6da...520
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #39 Skrevet 6. februar 2021 Anonym bruker skrev (På 4.2.2021 den 19.13): Hva konkret ble gjort? Anonymkode: eb6da...520 Jeg fikk en annen nesespray som jeg brukte og vips så ble jeg kvitt otrivin. Skal jeg bruke noe nesespray så blir det kun Nazamer original og aldri noe annet. Anonymkode: cb1a4...934
Eliseflisa Skrevet 7. februar 2021 #40 Skrevet 7. februar 2021 Anonym bruker skrev (På 4.2.2021 den 20.24): Kan du linke til de? Har aldri hørt om det før. Anonymkode: e1765...dfa https://www.apotek1.no/produkter/breathe-right-nesestrips-30stk-864637p
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #41 Skrevet 7. februar 2021 Eliseflisa skrev (2 minutter siden): https://www.apotek1.no/produkter/breathe-right-nesestrips-30stk-864637p Tusen takk 😊 Anonymkode: e1765...dfa
Førstemann Skrevet 8. februar 2021 #42 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (På 5.2.2021 den 22.00): Er Zymelin reseptfritt? Anonymkode: eb6da...520 Ja, det er reseptfritt
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #43 Skrevet 11. februar 2021 Du vet du er avhengig av nesespray når du sovner med nesesprayen i hånden 🙈 Var så tett på bussen at jeg fikk helt panikkk men ble bedre av å bare holde nesesprayen,så bra at jeg sovnet. Da ser du hvor psykisk dette med avhengigheten er. Anonymkode: eb6da...520
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #44 Skrevet 11. februar 2021 Førstemann skrev (På 8.2.2021 den 8.28): Ja, det er reseptfritt Takk skal prøve den Anonymkode: eb6da...520
Bergen_by Skrevet 11. februar 2021 #45 Skrevet 11. februar 2021 Anonym bruker skrev (På 4.2.2021 den 21.32): Pust med munnen da. Flaut å være avhengig av nesespray... Anonymkode: 890b2...9cf Må være flaut å være så lite smart som deg 🙄
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #46 Skrevet 11. februar 2021 Enkelt! Ikke kjøp nesespray! Anonymkode: 8404b...a30
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #47 Skrevet 11. februar 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Enkelt! Ikke kjøp nesespray! Anonymkode: 8404b...a30 Nei det er faktisk ikke så enkelt! Du fremstår som veldig uvitende! Anonymkode: eb6da...520
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #48 Skrevet 12. februar 2021 Kjørte nedtrapping da det skjedde meg. Gikk først over til barnespray. Så babyspray. Så ett nesebord om gangen. Gikk ganske greit. Litt ubehag må man regne med. Anonymkode: 577c8...c10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå