Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 Jeg har brukt Otrivin i rundt 1 måned nå. Vet at det er alt for lenge, men kan ikke se hvordan jeg slutter med det. Jeg bruker den 1 gang om dagen før jeg legger meg. Har prøvd saltvann i stedet, litervis, hjelper ingenting. Nesa blir helt tett, og da ligger jeg våken hele natta - da kan jeg verken jobbe, delta på barnas treninger eller fungere i hverdagen. Flere her som har sluttet med Otrivin, og hvordan gå frem uten at jeg må være våken i flere døgn i strekk? Anonymkode: d1e7c...519
the amazing spidermamma Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 Jeg av endte ett nesebor om gangen. Det gjør jeg hver gang jeg har vært forkjøla og tett og brukt nesespray. Da kan man i hvert fall puste gjennom det andre neseboret...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 Spray kun det ene neseboret. Da får du puste via ett nesebor, og det andre neseboret får hvile. Etter en tid vil slimhinnene i det neseboret du ikke sprayer gå tilbake til normalen og du kan puste normalt igjen der. Og da kan du slutte å spraye det ene neseboret du har sprayet. Men du må leve med å kun puste med ett nesebor en periode. Anonymkode: 09ede...9ab
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 Et nesebor av gangen, og neseskyld. Ev saltvann i det du avvenner. Anonymkode: 7ac47...3db
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 Du har valgt å bruke den for lenge. Da er virkningen den motsatte, at du blir tettere i nesa. For å bli bra må du bare gjennom ubehaget det er en periode. Jeg er 50 år nå, da jeg var ungdom brukte jeg også Otrivin. Fikk til og med beskjed av legen at jeg ikke trengte å ta hensyn til det som stod om at man bare skulle bruke den 10 dager, for det var "ingen bivirkninger". Så jeg brukte den daglig over lang tid. Husker ikke lenger, men kan ha vært så lenge som et-to år. En dag ble det brått endring, det var omtrent som om jeg sprayet ren syre opp i nesa, grusomme smerter. Jeg var i innspurt med eksamener på vgs., men måtte bare ta ubehaget med å slutte. Stå i det og hold ut! Det blir bedre! Anonymkode: a42fc...319
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #6 Skrevet 4. februar 2021 Jeg skjønner ubehaget, men det går ikke mange dagene før ubehaget går over. Ikke ta fredag kveld, så kanskje du klarer det uken etter. Det tåler du... Anonymkode: 71b45...188
the amazing spidermamma Skrevet 4. februar 2021 #7 Skrevet 4. februar 2021 Det finnes reseptbelagte midler du kan bruke også, sønnen min var tett i nesa over lang tid, rett og slett fordi han var litt hoven inni nesa, da fikk han en nesespray som roet ned slimhinnene, denne ville nok også hjelpe til du er avvendt. Rhinexin tabletter kan også hjelpe (de er på resept)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #8 Skrevet 4. februar 2021 Kjøp mildere og mildere nesespray. Finnes til barn og til baby, noen dager med hver som en nedtrapping også slutter du. Anonymkode: 9e57e...b69
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #9 Skrevet 4. februar 2021 Du kan kjøpe nasonex uten resept nå, den funker. Har vær avhengig i mange år, men har da brukt nasonex en tid og det har hjulpet. Anonymkode: f19a2...b0d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #10 Skrevet 4. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner ubehaget, men det går ikke mange dagene før ubehaget går over. Ikke ta fredag kveld, så kanskje du klarer det uken etter. Det tåler du... Anonymkode: 71b45...188 Jeg tåler ikke å gå uten søvn i flere dager. Har flere sykdommer som gjør at jeg blir helt utmattet og får smerter i kroppen uten søvn over lang periode. Anonymkode: d1e7c...519
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #11 Skrevet 4. februar 2021 the amazing spidermamma skrev (7 minutter siden): Det finnes reseptbelagte midler du kan bruke også, sønnen min var tett i nesa over lang tid, rett og slett fordi han var litt hoven inni nesa, da fikk han en nesespray som roet ned slimhinnene, denne ville nok også hjelpe til du er avvendt. Rhinexin tabletter kan også hjelpe (de er på resept) Jeg er tett i nesa fordi jeg bruker kortison mot astmaen, og da får man hovne slimhinner. Får også hovne slimhinner på grunn av hypothyreose jeg har. Så fra september til mai er det samme dritten - men i år var det ekstra ille. Anonymkode: d1e7c...519
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #12 Skrevet 4. februar 2021 Tusen takk for mange gode tips! Skal prøve det dere foreslår. Dere er gull Anonymkode: d1e7c...519
the amazing spidermamma Skrevet 4. februar 2021 #13 Skrevet 4. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg er tett i nesa fordi jeg bruker kortison mot astmaen, og da får man hovne slimhinner. Får også hovne slimhinner på grunn av hypothyreose jeg har. Så fra september til mai er det samme dritten - men i år var det ekstra ille. Anonymkode: d1e7c...519 Da er det sikkert andre legemidler som er bedre enn otrivin. Slitsomt å alltid være tett.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #14 Skrevet 4. februar 2021 Jeg brukte nesespray før soving i 15 år 🙊 Avvenningen ble hard og brutal. Glemte nesesprayen når jeg dro på telttur med ungen, så da ble det helg uten og det gikk overraskende greit. Har nå vært uten i snart ett år 👏 Bruk helga, så går det sikkert bra. Også lurt å heve hodet litt når du skal sove, enten ved å heve hele hodeenden eller bare en ekstra pute. Anonymkode: bb7b1...965
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #15 Skrevet 4. februar 2021 du bør kontakte legen din og få resept på rinexin tabletter samt nazonex nesespray. Tablettene virker innenfra, mens nesesprayen virker mer lokalt. Denne ødelegger imidlertid ikke slimhinnene. I tillegg bør du bruke en neseskyller. Det krever litt øvelse, men er et fantastisk hjelpemiddel når du først får dreisen på det. Jeg var selv veldig skeptisk (saltvann virket ikke på meg heller), men måtte pent krype til korset når jeg opererte bihulene. Anonymkode: 31e06...ff5
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #16 Skrevet 4. februar 2021 Gå til legen og få henvisning til «øre, nese, hals» så får du hjelp. Jeg brukte Otrivin i 10 år og fikk hjelp til å slutte. Anonymkode: cb1a4...934
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #17 Skrevet 4. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du kan kjøpe nasonex uten resept nå, den funker. Har vær avhengig i mange år, men har da brukt nasonex en tid og det har hjulpet. Anonymkode: f19a2...b0d Enig, det var Nasonex som redda meg fra en tilværelse som Otrivin-junkie. Da slapp jeg å plages med avvenning også. Anonymkode: 6c99b...644
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #18 Skrevet 4. februar 2021 Jeg fikk avamys nesespray av legen når jeg var tett i nesen etter å ha brukt mye nesespray over altfor lang tid.. Anonymkode: a5c26...52d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #19 Skrevet 4. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg tåler ikke å gå uten søvn i flere dager. Har flere sykdommer som gjør at jeg blir helt utmattet og får smerter i kroppen uten søvn over lang periode. Anonymkode: d1e7c...519 Men da får du bare fortsette å bruke den da. Dette gir seg ikke uten ubehag. Anonymkode: 8b154...88e
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #20 Skrevet 4. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men da får du bare fortsette å bruke den da. Dette gir seg ikke uten ubehag. Anonymkode: 8b154...88e Som flere i denne tråden har erfart og delt så er det altså fullt mulig å slutte med Otrivin uten å føle ubehag Anonymkode: 6c99b...644
Eliseflisa Skrevet 4. februar 2021 #21 Skrevet 4. februar 2021 Du bør prøve de plasterlappene du kjøper på apoteket, apotek 1 kjøper jeg. De som du klistrer på nesen og som utvider neseborrene. I min avvenning benyttet jeg de:)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #22 Skrevet 4. februar 2021 the amazing spidermamma skrev (6 timer siden): Jeg av endte ett nesebor om gangen. Det gjør jeg hver gang jeg har vært forkjøla og tett og brukt nesespray. Da kan man i hvert fall puste gjennom det andre neseboret... Klarte du å sove da? Hilsen en som har vært avhengig i 15 år 🙈 Anonymkode: eb6da...520
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #23 Skrevet 4. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Gå til legen og få henvisning til «øre, nese, hals» så får du hjelp. Jeg brukte Otrivin i 10 år og fikk hjelp til å slutte. Anonymkode: cb1a4...934 Hva konkret ble gjort? Anonymkode: eb6da...520
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #24 Skrevet 4. februar 2021 Eliseflisa skrev (1 time siden): Du bør prøve de plasterlappene du kjøper på apoteket, apotek 1 kjøper jeg. De som du klistrer på nesen og som utvider neseborrene. I min avvenning benyttet jeg de:) Kan du linke til de? Har aldri hørt om det før. Anonymkode: e1765...dfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå