Gå til innhold

Munnbind har liten effekt i følge fhi. Hvorfor er det fortsatt anbefalt?

Anbefalte innlegg

5 hours ago, Anonym bruker said:

det er tull, jeg personlig tror det er god  beskyttelse, who mener det er det i alle fall,men mange har vel forskjellige meninger om det også

Anonymkode: 27353...f5f

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig er det misbruk. Man kan ikke lage lover i strid med alt av menneskerettigheter av "føre var-grunner".

Anonymkode: 7a58c...1b7

Det er den totale effekten man er ute etter.

Om munnbind bare er tull, ville du latt barnet ditt bli operert av en kirurg som ikke brukte munnbind?

Munnbindet til denne kirurgen beskytter ikke barnet ditt godt nok om han har skitne hender i tillegg, men det betyr ikke at munnbind ikke har effekt!

Anonymkode: 7efa2...75d

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det er den totale effekten man er ute etter.

Om munnbind bare er tull, ville du latt barnet ditt bli operert av en kirurg som ikke brukte munnbind?

Munnbindet til denne kirurgen beskytter ikke barnet ditt godt nok om han har skitne hender i tillegg, men det betyr ikke at munnbind ikke har effekt!

Anonymkode: 7efa2...75d

Nå opererer kirurger indre organer blant annet, de holder på med blod, åpne sår og lignende - der det fører til stor fare at infeksjoner og sykehusbakterier trekker seg i blodomløpet. Altså, ingen valid sammenligning.

Annonse

Anonym bruker skrev (På 5.2.2021 den 12.55):

Ikke bare anbefalt, jeg hvor jeg bor er det nå påbudt. Blir så forbanna.

Anonymkode: 50b41...f3a

Så fint. Da kan du være forbanna med munnbind på, og det gjør ingen forskjell for oss andre om du har det på deg på den sinte eller den blide måten. 

Anonymkode: 52119...cd1

Anonym bruker skrev (På 4.2.2021 den 10.42):

Svaret til Luten var krystallklart og presist, jeg antar svaret ditt om at du ikke forstår bare bekrefter påstanden hennes.

Anonymkode: 8494a...207

Anonym bruker skrev (På 4.2.2021 den 10.49):

Ikke noe presist, nei. Hun refererer til hatere. Hatere av hva da? Hva er det de hater? Hvilket skrekkregime? Her er det mye intern humor som vi vanlige dødelige ikke skjønner noe av. Er visst noen hatere av et eller annet som lever i skrekkregime, som jeg ikke fikk med meg. 

Du bekrefter jo påstanden hennes ved hvert innlegg du skriver. Det er ikke mulig at voksne folk ikke skjønner hva hun vil frem til. 

Anonymkode: 8f01a...316

Anonym bruker skrev (På 5.2.2021 den 10.59):

Nå opererer kirurger indre organer blant annet, de holder på med blod, åpne sår og lignende - der det fører til stor fare at infeksjoner og sykehusbakterier trekker seg i blodomløpet. Altså, ingen valid sammenligning.

Jo det er absolutt sammenlignbart. Det hevdes at munnbind ikke har noen hensikt/ ikke virker. Men det gjør det altså i enkelte situasjoner som operasjoner, men ikke andre steder som i en butikk mener du? Forstå det den som kan.

Munnbind hjelper. Slik er det. Men gir ikke 100% stopp for alle virus, bakterier osv hverken på byen eller på sykehuset.

Bilbelte stopper heller ikke alle bilulykker. Men de fleste ser fornuften i å bruke det likevel. 

Anonymkode: 04466...43f

Anonym bruker skrev (På 4.2.2021 den 9.03):

Nå står det liten til middels, og ikke liten. Selv en svak middels effekt kan være viktig der det ikke er mulig å holde avstand, og spesielt i storbyene der folk bor tett. En liten effekt på Oslos befolkning vil fremdeles være signifikant. I tillegg fører bruk av munnbind til at folk holder større avstand, så da får du økt avstand (stor effekt) som bonus. 

Anonymkode: b303b...4b5

Her er det motsatt,folk føler de kan stå tett opp til folk på bussen bare pga de har på munnbind 🙄

Anonymkode: 0675b...fdf

Anonym bruker skrev (På 7.2.2021 den 8.24):

Du bekrefter jo påstanden hennes ved hvert innlegg du skriver. Det er ikke mulig at voksne folk ikke skjønner hva hun vil frem til. 

Anonymkode: 8f01a...316

Så forklar det til meg vel, i stedet for å innta passivt-aggressiv posisjon a la "du må da skjønne det selv". 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så forklar det til meg vel, i stedet for å innta passivt-aggressiv posisjon a la "du må da skjønne det selv". 

(Hun forstår det ikke selv... Tihi!) 

Anonymkode: 0cf4c...2bf

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

(Hun forstår det ikke selv... Tihi!) 

Anonymkode: 0cf4c...2bf

Selvfølgelig ikke, det er jo bare en prank. "Vi skjønner det alle sammen, men du skjønner ikke. Men vi nekter å si hva det er vi skjønner som du ikke skjønner". Da føler man seg smart, viktig og kul :D 

Annonse

• Opprett ny...