Gå til innhold

Når folk misforstår og nekter å godta oppklaring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør en da? 

Jeg hadde en opplevelse med en kolega jeg ikke kjenner så godt. Hun trodde jeg mente å kritisere en annen kollega for noe hun absolutt ikke kan for og «tok» meg for det. Jeg er veldig nære den kollegaen det gjelder, så er ikke bekymret for at hun skal tro det. Da jeg prøvde å oppklare det, var det tydelig at hun ikke trodde meg.

Etterpå gikk det opp for meg at dette har skjedd meg flere ganger i livet, selv om det på ingen måte skjer ofte. Enkelte ser ut til å tviholde på sin opprinnelige oppfatning. Jeg prøvde å tenke gjennom hva jeg gjør selv om noen sier noe om andre jeg er uenig i. Da sier jeg hva jeg mener selv uten å konfrontere. 

Det kjipe er jo at hun og andre hun eventuelt sier det til, vil tro at jeg snakker stygt om min veldig kjære kollega. Så hva gjør en?

Anonymkode: 9a091...3b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du stadig opplever dette, kan det jo hende det er noe med måten du kommuniserer. Vanskelig å si noe uten å ha overhørt det dere sa sa. 

Anonymkode: e696b...eb6

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du stadig opplever dette, kan det jo hende det er noe med måten du kommuniserer. Vanskelig å si noe uten å ha overhørt det dere sa sa. 

Anonymkode: e696b...eb6

Jeg spesifiserte at det ikke skjer stadig. Jeg har opplevd det noen få ganger i løpet av førti år.

Anonymkode: 9a091...3b5

Skrevet

Da utrykker du deg kanskje like utydelig i det virkelige livet som du gjør her? Først sier du at du har sagt noe som en person har oppfattet annerledes enn du mente det. Så lenger nede sier du at du prøver å tenke over hva du selv gjør når du er uenig med noen? Hva er det egentlige problemet? At damen tror du har sagt noe annet enn det du har sagt eller at hun er uenig med deg? 

Har noen misforstått deg, så er det jo bare å si  på en hyggelig måte at da er det mulig du har uttrykt deg uklart, sånn at hun har misforstått. For det var absolutt ikke det du mente å si. Om problemet er at damen ikke var enig med deg, er vel ikke det noe du trenger å gjøre noe med. Sånn er det jo bare. Man kan ikke være enig med alle. 

Anonymkode: 2e55b...0c5

Skrevet

Har man være her inne noen år bør det ikke komme som noen overraskelse at disse menneskene finnes 😄 De hører noe, vrir det om til verste mulige tolkning og løper av gårde med det uten at det er mulig å få dem til å forstå den opprinnelige intensjonen. Som oftest tenker man jo «nettroll 🙄», men jeg tror en del bare er slik, de tolker verden litt annerledes enn alle andre.

Skrevet

Veldig mange mennesker bare er sånn. De tolker alt i verste mening og lager sine egne sannheter uansett hva du sier. De vet bedre hva du mente enn hva du gjør selv. Får mark av sånne konflikt- og dramaelskende kjerringer.

Anonymkode: 0c3e9...7f5

Skrevet

Er så glad jeg jobber med menn, de er veldig rett fram og enkle 😂

Anonymkode: 2ba1b...b2f

Skrevet

Noen vil bare ikke forstå. Jeg var i en samtale en gang med en mann som hadde misforstått en sak. Vi stod der med dokumentasjonen på at det vi sa var riktig. Det var ingen tvil. Men nei, han nektet likevel. Vi prøvde å legge det frem på forskjellige måter for at han skulle forstå, men det nyttet ikke. Noen vil bare ikke. Du kan prøve til du blir blå, men du kommer ingen vei. Det var litt trist at han nektet å innse realitetene, men noen er rett og slett et lost case. Vi prøvde på alle mulige måter å forklare, men etter en stund må du gi slipp og la dem leve i sin egen boble. Det er synd for noen ganger blir de sinte på feil person eller på feile premisser og man ønsker å korrigere, men noen er bare ikke mottagelig. De har bestemt seg for at slik er det, helt uavhengig av bevis og forklaringer. 

Anonymkode: 8ca9e...c9f

Skrevet

Fordi noen har Donald Trump syndrom. De ser sin egen virkelighet uansett hva. 
Det er slitsomt å forholde seg til! Men noen liker å sitte i mørke uansett hvor mange lommelykter du prøver å gi deg

Anonymkode: 9f718...31c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...