Gå til innhold

Taco-fest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husets herre fyller rundt år og ønsker seg rett og slett taco, men ikke bare med kjøttdeig og posekrydder liksom. I disse tider blir det jo ikke noen stor fest, kun kjernefamilien pluss svigermor og svigerfar. Jeg tenker at vi må finne litt ekstra tilbehør, litt kryddervarianter og litt forskjellig kjøtt. F.eks biffkjøtt og kylling eller svin. Det gjør ikke noe om det blir mye, da får vi spise rester både på søndag og mandag...

Noen som har noen forslag til godt tilbehør, kjøtt, sauser osv?  Da tenker jeg selvfølgelig ikke på oppkurra løk, agurk og tomater, for det kommer vi jo til å ha uansett. 

Anonymkode: 2f7be...380

Fortsetter under...

Skrevet

Her i huset har vi strimlet kyllingfilet som err marinert i Caj.P marinade chicken. Lar den ligge i marinaden noen timer før den stekes. Steker den godt, gjør ikke noe om den blir litt for godt stekt, for når den er ferdig stekt så har jeg oppi vann som dekker bunnen av stekepanna og koker dette ut. Da blir kyllingbitene møre og gode samtidig som de blir litt fuktige rundt (stopp når du syns den ser grei ut, for mye fukt så blir det fort vått i lefser og gris, men litt er godt )

Når vi var mange i hus og brukte tacoskjell så hadde vi alltid potetmos. Brukte den blå posen som jeg alltid hadde i skapet. Istede for å røre den på slutten tok jeg stavmikseren å blandet den (startet med en unge som ikke likte konsistensen på posepotetmos, og med stavmikseren så trodde hun alltid jeg hadde laget hjemmelaget. Lager jeg hjemmelaget er det alltid mye klumper, så hvorfor hun trodde det skjønner jeg ikke. Men perfekt på taco er den hvertfall) Det smaker ikke veldig mye,men noe gjør den siden vi alle likte det. Alle gjestene vi har hatt på besøk som rynket på nesa når de så det på tacobordet, likte det de også. Det som er veldig greit med dette er at ett lag i midten gjør at en ikke griser så mye når en spiser, den er litt bindene. 

Jeg hadde en kunde idag som skulle ha finnbiff i tacoen. Jeg irriterte meg like etterpå at jeg ikke spurte hvordan krydder de hadde i da, for jeg ser ikke for meg at de har vanlig tacokrydder. Ikke var det en fast kunde heller, så tror ikke jeg kjenner de igjen. 

Anonymkode: 5cf63...7c5

Skrevet

Finnbiff høres jo godt ut! Har tenkt tanken, men det er så lenge siden jeg har brukt Finnbiff at jeg kanskje må vente med å prøve til vi ikke skal ha gjester...  Caj.P har jeg aldri brukt, men det høres spennende ut! 

Takk for alle gode tips! Planlegges for fullt her nå. 

Anonymkode: 2f7be...380

Annonse

Skrevet

Ananassalsa og mangosalsa er nydelig til taco. Syltet rødløk også. Og hjemmelaget guacamole. Pulled pork i stedet for kjøttdeig er også veldig godt:-) lag selv av svinenakke, blir helt nydelig

Skrevet

Pico de gallo

Anonymkode: ee52a...1fb

Skrevet

Jeg synes egentlig den tradisjonelle varianten med kylling eller kjøttdeig stekt med feediglaget tacokrydder, tacosais fra glass, guakemole og mangobiter, salat, mais, paprika og agurk er best. Det er mye annet som smaker godt, men jeg føler meg litt snytt om jeg blir invitert på taco og så har vertskapet forsøkt å gjøre det "finere". 

Bønnestuing kan være godt til da.

Anonymkode: e73cf...648

Skrevet

Bønnestuing er digg 🙌🏻🙌🏻

Anonymkode: 3a249...400

Skrevet

Lammekjøttdeig med kjøpekrydder. Nedi putter du løk, paprika, kikerter, kidneybønner og cashewnøtter. 
spiser med guacamole, mango/papayasaus, marinert hvitløk og nachos. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...