Gå til innhold

Noen som har erfaring med Provera depot (?) P-sprøyte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med injeksjon hver tredje måned. Mistet dere mensen?

Anonymkode: 71d28...2e9

Skrevet

Ja, den var helt grusom for meg. Jeg fikk hormonene fullstendig i ubalanse og var et sina troll i tre måneder. 

Her fungerer hormonspiral ypperlig. Får i meg hormoner tilsvarende én minipille annenhver uke, har nesten ikke mens og null bivirkninger.

Anonymkode: f72be...311

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, den var helt grusom for meg. Jeg fikk hormonene fullstendig i ubalanse og var et sina troll i tre måneder. 

Her fungerer hormonspiral ypperlig. Får i meg hormoner tilsvarende én minipille annenhver uke, har nesten ikke mens og null bivirkninger.

Anonymkode: f72be...311

Takk for svar. Dette gjelder en gutt som ble født jente. Prøvde først med cerazette men det virket ikke for å miste mensen dessverre.

hi

Skrevet

Godt fornøyd. Mista mensen. Ingen hormonforstyrrelser. Brukte den i flere år. 

Skrevet

På meg fungerte det godt på det med mensen, mistet den. 

Anonymkode: ae9f4...ec2

Skrevet

På meg fungerte det ypperlig første gangen, mistet mensen. Etter et svangerskap startet jeg opp igjen og da fungerte den stikk motsatt, jeg hadde konstante blødninger stort sett hver dag og mensen var rene syndefloden. Det hjalp heller ikke å sette sprøyte to etter to måneder i stedet for etter tre.Jeg sluttet da.

Skrevet

Mitt største ankepunkt mot p-sprøyter er at dersom man får en dårlig reaksjon kan man ikke «ta den ut» igjen slik man kan med f-eks hormonspiral (og jeg har selv brukt det uten problemer). Jeg vet det er ulike erfaringer med hormonspiral, men for min del har den fungert perfekt. Mistet mensen nesten med én gang, ingen merkbare bivirkninger.

Anonymkode: 37ad0...9cd

Skrevet

Jeg brukte den for om lag 10 år siden, og den funket fint på meg. Jeg mistet menstruasjonen.

Anonymkode: 81ee1...204

Skrevet

Tusen hjertelig takk for erfaringene deres. Høres ut som om vi kanskje skal ta sjansen. Det er jo verdt å prøve i håp om at han er en av de heldige som vil miste mensen.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...