Gå til innhold

Hjemmekontor og effektivitet - mye snylting?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Her kan vi ikke ha slike begrensninger, for mange har barn, og for dem vil hjemmekontoret ofte innebære dobbelt så langt reisevei. Jeg bor langt fra arbeidsplassen, og barna går i barnehage og på SFO ved jobben min. Det betyr at jeg nå må bruke dobbelt så lang tid både morgen og ettermiddag for å levere og hente i SFO og barnehage. I arbeidstiden. Derfor må jeg jobbe inn dette på kveldstid. 

Anonymkode: d29d7...840

Det kommer jo helt an på hva slags arbeidsfelt man har. Det vi jobber med, krever at vi produserer det vi har så tidlig som mulig på dagtid, da det henger sammen med andres arbeidsoppgaver i bedriften. Så her hadde det ikke fungert slik du jobber. 

Anonymkode: 024a7...c02

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Ja jeg innrømmer jeg sluntrer unna på hjemmekontor, koser meg de dagene. Har pc oppe med høy lyd, så hører om noen sender meg mail eller chat. passer på at jeg er grønn på skype feks. mens jeg egentlig baker, vasker, rydder, strikker, leser, tar språkkurs, går tur, shopper mm Har heldigvis ikke hjemmekontor hver dag, så er på kontoret også og møter folk der. koser oss masse på jobb og :D

mmm loving it... håper det varer lenge ... :D

Anonymkode: 3ec00...674

Velger å tro at dette bare er tull. Eller så har du en veldig ubetydelig jobb, der du virker å være overflødig altså 😉 

Anonymkode: 024a7...c02

Går ikke an å sluntre unna her, mitt arbeid er av en slik natur at vi fort ville fått noen sure kunder på tråden om folk ikke gjorde det de skulle. 
Dog varierer aktiviteten ofte, fra uke til uke, dag til dag- noen ganger også fra time til time. Det vil si at noen ganger er vi så travle at vi knapt får gått på do eller spist, mens andre dager er litt roligere og åpner da for at man kan tillate seg å slarve litt med kollegaer ved kaffemaskinen,- eller, på hjemmekontoret;  strikke, brette noen klær eller støvsuge litt i pausene, eller annet man måtte foretrekke. 

Vi må uansett være tilgjengelige på telefon og følge med på mailen jevnlig.

Atbeidsgiver har ingen problem med dette så lenge vi leverer det vi skal når vi skal.

• Opprett ny...