Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #26 Del Skrevet 3. februar 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Detter viser jo bare at folk som har kontorjobb ikke gjør en dritt. Hverken på hjemmekontor eller på jobb. Anonymkode: 3ec81...6f7 Ikke skjær alle over en kam. Hadde ingen gjort en dritt, ville du verken ha fått permisjonspenger, barnetrygd, sykepenger eller andre ytelser, blant annet. Anonymkode: d29d7...840 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #27 Del Skrevet 3. februar 2021 3 hours ago, Anonym bruker said: Jeg ser både noen av mine bekjente og flere bruker her på DiB som sitter dagen langt og surfer når de liksom skal være på hjemmekontor. Begynner å lure på om de sluntrer unna like mye når de må på det fysiske kontoret? Ikke noe rart mange kontorer har mye etterslep, når folks sitter og surfer dagen lang i stedet for å jobbe. P.S. Før noen spør hvorfor jeg sitter her i arbeidstiden - jeg har senvakt i dag. Anonymkode: d29d7...840 tenker at man skal tenke på seg selv jeg og slutte og bry seg hva alle alle gjør, og nei sitter ikke her i arbeidstiden, da er er sykemeldt Anonymkode: dabf4...776 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #28 Del Skrevet 3. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): tenker at man skal tenke på seg selv jeg og slutte og bry seg hva alle alle gjør, og nei sitter ikke her i arbeidstiden, da er er sykemeldt Anonymkode: dabf4...776 Da snakket jeg heller ikke om slike som deg, men om dem som faktisk sier rett ut at de har hjemmekontor, samtidig som de henger og kommenterer på DiB døgnet rundt, mest aktivt på morgenen. Anonymkode: d29d7...840 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #29 Del Skrevet 3. februar 2021 4 minutes ago, Anonym bruker said: Da snakket jeg heller ikke om slike som deg, men om dem som faktisk sier rett ut at de har hjemmekontor, samtidig som de henger og kommenterer på DiB døgnet rundt, mest aktivt på morgenen. Anonymkode: d29d7...840 men hva har det med deg og gjøre? Anonymkode: dabf4...776 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #30 Del Skrevet 3. februar 2021 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): men hva har det med deg og gjøre? Anonymkode: dabf4...776 Anonym bruker skrev (1 time siden): Da snakket jeg heller ikke om slike som deg, men om dem som faktisk sier rett ut at de har hjemmekontor, samtidig som de henger og kommenterer på DiB døgnet rundt, mest aktivt på morgenen. Anonymkode: d29d7...840 Men nå koker vel dette ned til din vanlige fiksering på EN bruker som ikke KAN gjøre noe riktig i dine øyne, nemlig Adhd-mammaen. Hun er den eneste som skriver nok med nick til at hun klarer å provosere deg. Alle andre er stort sett anonyme som deg. Og så en sånn lang tråd for å ta henne alene, da, gitt. Og så en sånn generell nedharving av alle på hjemmekontoret. Hva gikk galt? Anonymkode: 5ebd6...181 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #31 Del Skrevet 3. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men nå koker vel dette ned til din vanlige fiksering på EN bruker som ikke KAN gjøre noe riktig i dine øyne, nemlig Adhd-mammaen. Hun er den eneste som skriver nok med nick til at hun klarer å provosere deg. Alle andre er stort sett anonyme som deg. Og så en sånn lang tråd for å ta henne alene, da, gitt. Og så en sånn generell nedharving av alle på hjemmekontoret. Hva gikk galt? Anonymkode: 5ebd6...181 Her er det mye fri diktning og fantasi. Vi har blant annet en anonym som har innrømmet at hun sose rundt på jobb til vanlig, med masse sosial prat og kaffe- og lunsjpause på til sammen 1,5 time hver eneste dag. Så hun synes derfor det er helt greit at hun tar seg et bad, trener, gjør husarbeid osv i arbeidstiden i stedet for disse pausene. Har også vært flere andre som har sagt at de jobber fra hjemmekontor med kjempemasse å gjøre, samtidig som de sitter og kommenterer en tråd hele dagen (med samme anonymkode). Anonymkode: d29d7...840 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #32 Del Skrevet 3. februar 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Her er det mye fri diktning og fantasi. Vi har blant annet en anonym som har innrømmet at hun sose rundt på jobb til vanlig, med masse sosial prat og kaffe- og lunsjpause på til sammen 1,5 time hver eneste dag. Så hun synes derfor det er helt greit at hun tar seg et bad, trener, gjør husarbeid osv i arbeidstiden i stedet for disse pausene. Har også vært flere andre som har sagt at de jobber fra hjemmekontor med kjempemasse å gjøre, samtidig som de sitter og kommenterer en tråd hele dagen (med samme anonymkode). Anonymkode: d29d7...840 Hehehe 😂 Jeg jobber skift og har arbeidstid fra 08-18. At det går bort 1 1/2 time med lunsj og kaffe på en slik dag er faktisk regulert av arbeidsmiljøloven. Og om jeg ønsker å bruke denne tiden når jeg sitter på hjemmekontor til ett bad eller en skitur har jeg absolutt ikke dårlig samvittighet for. Skjønt dette med lunsj- og kaffe pauser er stort sett ukjente begrep for de som ikke er i arbeid selv. Så jeg har full forståelse for at du ikke skjønner dette. Forøvrig skal ikke du bekymre deg for at stillingen min blir borte pga effektivisering. Vi har bare en døgnbemannet stilling på denne posten. Forsvinner den, så er det i så tilfelle fordi hele bedriften har gått til grunne. Men, for en som ikke er i arbeid selv å skjønne at det finnes mange stillinger innad i bedrifter som ikke kan fjernes, skjønner jeg kan være vanskelig. Anonymkode: f64b0...710 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #33 Del Skrevet 3. februar 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hehehe 😂 Jeg jobber skift og har arbeidstid fra 08-18. At det går bort 1 1/2 time med lunsj og kaffe på en slik dag er faktisk regulert av arbeidsmiljøloven. Og om jeg ønsker å bruke denne tiden når jeg sitter på hjemmekontor til ett bad eller en skitur har jeg absolutt ikke dårlig samvittighet for. Skjønt dette med lunsj- og kaffe pauser er stort sett ukjente begrep for de som ikke er i arbeid selv. Så jeg har full forståelse for at du ikke skjønner dette. Forøvrig skal ikke du bekymre deg for at stillingen min blir borte pga effektivisering. Vi har bare en døgnbemannet stilling på denne posten. Forsvinner den, så er det i så tilfelle fordi hele bedriften har gått til grunne. Men, for en som ikke er i arbeid selv å skjønne at det finnes mange stillinger innad i bedrifter som ikke kan fjernes, skjønner jeg kan være vanskelig. Anonymkode: f64b0...710 Arbeidsmiljøloven gir deg ikke rett på mer enn 1/2 t pause på en arbeidsdag fra 08.00-18.00. Anonymkode: d88b6...8bd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #34 Del Skrevet 3. februar 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Hehehe 😂 Jeg jobber skift og har arbeidstid fra 08-18. At det går bort 1 1/2 time med lunsj og kaffe på en slik dag er faktisk regulert av arbeidsmiljøloven. Og om jeg ønsker å bruke denne tiden når jeg sitter på hjemmekontor til ett bad eller en skitur har jeg absolutt ikke dårlig samvittighet for. Skjønt dette med lunsj- og kaffe pauser er stort sett ukjente begrep for de som ikke er i arbeid selv. Så jeg har full forståelse for at du ikke skjønner dette. Forøvrig skal ikke du bekymre deg for at stillingen min blir borte pga effektivisering. Vi har bare en døgnbemannet stilling på denne posten. Forsvinner den, så er det i så tilfelle fordi hele bedriften har gått til grunne. Men, for en som ikke er i arbeid selv å skjønne at det finnes mange stillinger innad i bedrifter som ikke kan fjernes, skjønner jeg kan være vanskelig. Anonymkode: f64b0...710 Det er nok du som ikke vet noe om arbeidsmiljøloven. Det er ikke lovfestet mer enn 30 minutter lunsjpause for en arbeidsdag på 10 timer. https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/arbeidstid/ Så hvilken annen arbeidsmiljølov du viser til, forstår jeg ikke. Din arbeidstid er under 11 timer. Derfor har du kun krav på 30 minutter pause. Hadde din arbeidstid vært 11 eller flere timer i løpet av en dag, ville du til sammen ha hatt rett på 1 time (30+30 minutter). Du hadde fortsatt ikke hatt rett til 1,5 time pause i løpet av dagen. Og joda, jeg har vært i arbeidslivet siden 2001. Ingen sted har vi hatt så mange pauser som du skisserer. Har du 1,5 time pause når du etter loven har krav på en halvtime, skal du ikke ha betalt for den resterende timen. Litt dumt å viser til lover og regler man ikke har peiling på, samtidig som man angriper andre ved å påstå at de ikke er i arbeid. Anonymkode: d29d7...840 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #35 Del Skrevet 3. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Detter viser jo bare at folk som har kontorjobb ikke gjør en dritt. Hverken på hjemmekontor eller på jobb. Anonymkode: 3ec81...6f7 Jeg er ikke uenig i at det finnes mange bullshitjobber. Mye av det jeg gjør vil jeg nesten kategorisere som vernet bedrift, vi har så mye skjemaer og unødvendige kompliserte løsninger på mye i Norge at det følger mye jobb med som ikke gir en direkte nytte. Nå jobber jeg med regnskap, det går vel under kontor. Jeg er usikker på om du ville tenkt at jeg ikke gjorde en dritt hvis du plutselig en dag ikke fikk lønnen din eller ikke fikk foreldrepenger eller sykepenger, fordi noen ikke har gjort jobben bak 😅 Ellers var min uke med å ikke gjøre en dritt oppsummert til 6 aksjonæroppgaver, 5 årsoppgjør, 7 lønninger, 1 kompensasjonsordning, betalt og bokført fakturaer for noen millioner. Uansett, jeg skjønner faktisk at noen stiller spørsmål ved at man kan henge her inne hele dagen, noen er jo på alle tråder her inne. Jeg er her inne fordi jeg ikke har en særlig innholdsrik hverdag utenom jobb og lar meg ikke lure til å tro at de som går igjen i alle tråder egentlig lever et superspennende liv utenom. Da ville de ikke vært her hele dagen 😂 Anonymkode: eda28...93c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. februar 2021 #36 Del Skrevet 3. februar 2021 Her har jeg en sjef som oppfordrer til å komme oss ut på tur midt i arbeidstiden. Vi har alle en times betalt lunsj. Vi blir ikke telt i minutter og sekunder. Vi blir ofte oppringt langt utover arbeidstid hvis det trengs. Vi stiller opp og om noen ringer midt på natta og det er krise så er vi glade for å bidra. Noen ganger jobber vi til oppgaven er slutt selv om det er etter arbeidstid og noen ganger legger vi fra oss arbeidet 2 timer før dagen er slutt. Så lenge jobben blir gjort så er det ikke så nøye. Vi har alle forskjellige jobber og forskjellige ordninger. Det må faktisk være greit. Hva om at vi passer på oss selv og vår egen jobb og ikke bryr oss om andres? En tanke? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #37 Del Skrevet 3. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Detter viser jo bare at folk som har kontorjobb ikke gjør en dritt. Hverken på hjemmekontor eller på jobb. Anonymkode: 3ec81...6f7 Hehe, jeg har jobbet både på lager, i hjemmesykepleien og på kontor. Og de to førstnevnte var langt mer bedagelig enn alle kontorjobber jeg hatt. Masse pauser og generelt mye folk som klaget på hvor stress jobben var (mens de satt og drakk kaffe). Så dette er ren bullshit. Anonymkode: 5a147...8e8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #38 Del Skrevet 3. februar 2021 Jeg gjør mye, både på jobb og hjemmekontor. Jeg har hjemmekontor fast en dag i uka for å ikke gå på veggen, da jeg har slitt med depresjoner og psyken tidligere. Da gjør jeg husarbeid mellom slaga, det vet sjefen min. Hun vil heller at jeg har hjemmekontor og jobber enn at jeg blir sykemeldt. Jeg er forbanna effektiv og går ikke av veien for å jobbe etter arbeidstid om så er, så har ikke dårlig samvittighet for å bruke kanskje 20-30 min til husarbeid. Jeg er tilgjengelig uansett Anonymkode: e7efd...269 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. februar 2021 #39 Del Skrevet 3. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg gjør mye, både på jobb og hjemmekontor. Jeg har hjemmekontor fast en dag i uka for å ikke gå på veggen, da jeg har slitt med depresjoner og psyken tidligere. Da gjør jeg husarbeid mellom slaga, det vet sjefen min. Hun vil heller at jeg har hjemmekontor og jobber enn at jeg blir sykemeldt. Jeg er forbanna effektiv og går ikke av veien for å jobbe etter arbeidstid om så er, så har ikke dårlig samvittighet for å bruke kanskje 20-30 min til husarbeid. Jeg er tilgjengelig uansett Anonymkode: e7efd...269 Så godt at du klarer å være i jobb♥️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #40 Del Skrevet 3. februar 2021 Ja jeg innrømmer jeg sluntrer unna på hjemmekontor, koser meg de dagene. Har pc oppe med høy lyd, så hører om noen sender meg mail eller chat. passer på at jeg er grønn på skype feks. mens jeg egentlig baker, vasker, rydder, strikker, leser, tar språkkurs, går tur, shopper mm Har heldigvis ikke hjemmekontor hver dag, så er på kontoret også og møter folk der. koser oss masse på jobb og mmm loving it... håper det varer lenge ... Anonymkode: 3ec00...674 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #41 Del Skrevet 3. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Her er det mye fri diktning og fantasi. Vi har blant annet en anonym som har innrømmet at hun sose rundt på jobb til vanlig, med masse sosial prat og kaffe- og lunsjpause på til sammen 1,5 time hver eneste dag. Så hun synes derfor det er helt greit at hun tar seg et bad, trener, gjør husarbeid osv i arbeidstiden i stedet for disse pausene. Har også vært flere andre som har sagt at de jobber fra hjemmekontor med kjempemasse å gjøre, samtidig som de sitter og kommenterer en tråd hele dagen (med samme anonymkode). Anonymkode: d29d7...840 Og alt dette har du tid til å følge med på? Da har du bedre dager enn meg, hjemmekontor eller ikke. Og du vet at anonymkodene skifter for hvert innlegg man kommenterer på? Eller mener du at alle disse som bruker arbeidsdagen kun kommenterer på en og samme tråd gjennom dagen? Jeg tror egentlig at du surrer deg helt bort her, du prøver å få tatt noen, men bommer så det synger. Litt flaut, egentlig. Anonymkode: e6732...1c4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #42 Del Skrevet 3. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ja jeg innrømmer jeg sluntrer unna på hjemmekontor, koser meg de dagene. Har pc oppe med høy lyd, så hører om noen sender meg mail eller chat. passer på at jeg er grønn på skype feks. mens jeg egentlig baker, vasker, rydder, strikker, leser, tar språkkurs, går tur, shopper mm Har heldigvis ikke hjemmekontor hver dag, så er på kontoret også og møter folk der. koser oss masse på jobb og mmm loving it... håper det varer lenge ... Anonymkode: 3ec00...674 Skjønner ikke hva slags jobb du har? Jeg har hjemmekontor og jobber minst like hardt som på det vanlige kontoret. Private næringsliv, mine timer skal faktureres til oppdragsgiver, har ansvar for spesialkompetanse inn i et milliardprosjekt. Har høy arbeidsmoral. Prøver å følge mest mulig vanlig døgnrytme, kler på meg ordentlige klær, ikke joggebukse eller pysj. Blir mer sliten enn ellers, halve tiden min er møtevirksomhet og det er krevende med lange, digitale møter med headsett, ofte uten pauser før neste møte starter. Anonymkode: ee1be...aa3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. februar 2021 #43 Del Skrevet 4. februar 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Skjønner ikke hva slags jobb du har? Jeg har hjemmekontor og jobber minst like hardt som på det vanlige kontoret. Private næringsliv, mine timer skal faktureres til oppdragsgiver, har ansvar for spesialkompetanse inn i et milliardprosjekt. Har høy arbeidsmoral. Prøver å følge mest mulig vanlig døgnrytme, kler på meg ordentlige klær, ikke joggebukse eller pysj. Blir mer sliten enn ellers, halve tiden min er møtevirksomhet og det er krevende med lange, digitale møter med headsett, ofte uten pauser før neste møte starter. Anonymkode: ee1be...aa3 Jeg føler meg også alltid mer på jobb når jeg har på ordentlige klær. Jeg satt dog i slækkeklær da jeg jobbet i natt😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #44 Del Skrevet 4. februar 2021 For å si det sånn - det ble alvorlige innskjerpinger ihht til overtids-arbeid hos oss etter at noen utnyttet det grovt ved hjemmekontorløsningen. Mye av arbeidet ble gjort om kvelden, og ble da registrert som overtid selv om vi har en 9-5 jobb. Så de har jo laget ris til egen bak vil jeg si, siden ingen lenger får lov til å jobbe overtid. Jeg drar fra jobb når klokka er 5 og det vi ikke blir ferdige med det vet jeg ikke hvordan løses. De på hjemmekontor må kanskje jobbe det klokkeslettet de skal? Og så lenge de har jobben hjemme, så blir det vanskeligere å bare la ting ligge som du vet du må få unna. Anonymkode: 024a7...c02 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #45 Del Skrevet 4. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): For å si det sånn - det ble alvorlige innskjerpinger ihht til overtids-arbeid hos oss etter at noen utnyttet det grovt ved hjemmekontorløsningen. Mye av arbeidet ble gjort om kvelden, og ble da registrert som overtid selv om vi har en 9-5 jobb. Så de har jo laget ris til egen bak vil jeg si, siden ingen lenger får lov til å jobbe overtid. Jeg drar fra jobb når klokka er 5 og det vi ikke blir ferdige med det vet jeg ikke hvordan løses. De på hjemmekontor må kanskje jobbe det klokkeslettet de skal? Og så lenge de har jobben hjemme, så blir det vanskeligere å bare la ting ligge som du vet du må få unna. Anonymkode: 024a7...c02 Her kan vi ikke ha slike begrensninger, for mange har barn, og for dem vil hjemmekontoret ofte innebære dobbelt så langt reisevei. Jeg bor langt fra arbeidsplassen, og barna går i barnehage og på SFO ved jobben min. Det betyr at jeg nå må bruke dobbelt så lang tid både morgen og ettermiddag for å levere og hente i SFO og barnehage. I arbeidstiden. Derfor må jeg jobbe inn dette på kveldstid. Anonymkode: d29d7...840 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #46 Del Skrevet 4. februar 2021 Anonym bruker skrev (På 3.2.2021 den 8.20): Observerer det samme fra noen Facebook-venner - de er alltid pålogget, kommenterer ting hele tiden osv. Ikke noe rart mange synes det er koselig med hjemmekontor når de sitter på ræva. Anonymkode: d29d7...840 Jeg er pålogga både dib og facebook og snap og alt jeg selvom jeg er på jobb på kontoret. Tenker at så lenge jobben blir gjort og ikke man bruker tida på nett istedenfor å jobbe så spiller det vel ingen trille? Det kommer jo selvsagt helt an på hva slags jobb man har og. Anonymkode: e7efd...269 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #47 Del Skrevet 4. februar 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Her kan vi ikke ha slike begrensninger, for mange har barn, og for dem vil hjemmekontoret ofte innebære dobbelt så langt reisevei. Jeg bor langt fra arbeidsplassen, og barna går i barnehage og på SFO ved jobben min. Det betyr at jeg nå må bruke dobbelt så lang tid både morgen og ettermiddag for å levere og hente i SFO og barnehage. I arbeidstiden. Derfor må jeg jobbe inn dette på kveldstid. Anonymkode: d29d7...840 Hvorfor går barna på bhg/skole ved arbeidsplassen og ikke i nærheten av der dere bør? Får man lov å søke seg inn på skole langt unna hjemmet? Temmelig upraktisk vel? Og også mtp barnas venner som da bor langt unna. Anonymkode: 84ca5...7a2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #48 Del Skrevet 4. februar 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor går barna på bhg/skole ved arbeidsplassen og ikke i nærheten av der dere bør? Får man lov å søke seg inn på skole langt unna hjemmet? Temmelig upraktisk vel? Og også mtp barnas venner som da bor langt unna. Anonymkode: 84ca5...7a2 Fordi det er den nærmeste skolen og barnehagen fra hjemmet vårt. Upraktisk, ja. Men så lenge prisene på hus i sentrum holdes kunstig høye, har vi ikke råd til å kjøpe hus der. Har man flere barn, så er det heller ikke nok med to soverom. Her vi bor, har vi et stort hus med fire soverom. Vi har fire barn, to jenter og to gutter. Eldste er 16 og vil derfor ikke dele rom med 4-åringen. Lillebror legger seg gjerne tidlig, og det er urimelig å be eldstemann å slutte å game kl 19, når han akkurat er ferdig med middag og lekser og endelig setter seg foran PC. Jentene deler rom, fordi de er tettere i alder og har de samme interessene - enn så lenge. Så har vi voksne vårt eget soverom, selvfølgelig. Så her var det ikke noe alternativer, rett og slett. Noen av oss bor i langstrakte kommuner, der de fleste ting er i sentrum. Barnehagen til minste ligger mellom hjem og jobb, men mye nærmere jobben enn hjemmet. Etter at skolene ble sentralisert, begynte jentene på skolen i sentrum. Det er jo det som er dagens politikk - alt skal sentraliseres, det skal etableres storskoler midt i sentrum, slik at det ikke finnes noen ting i utkanten av byen. Anonymkode: d29d7...840 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmel og hav Skrevet 4. februar 2021 #49 Del Skrevet 4. februar 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Ja jeg innrømmer jeg sluntrer unna på hjemmekontor, koser meg de dagene. Har pc oppe med høy lyd, så hører om noen sender meg mail eller chat. passer på at jeg er grønn på skype feks. mens jeg egentlig baker, vasker, rydder, strikker, leser, tar språkkurs, går tur, shopper mm Har heldigvis ikke hjemmekontor hver dag, så er på kontoret også og møter folk der. koser oss masse på jobb og mmm loving it... håper det varer lenge ... Anonymkode: 3ec00...674 Men, har du ingen oppgaver som det oppdages at ikke er gjort? Jeg sitter på hjemmekontor jeg også, og innrømmer glatt at det har sine fordeler. I går var jeg på webinar halve dagen, og det er langt bedre å sitte i sofakroken med pledd, notatbok, te og strikketøy enn i et trist auditorium. Resten av dagen jobbet jeg med det jeg egentlig gjør, og det ville jo raskt blitt åpenbart for både kolleger og leder om jeg hadde blitt på sofaen og valgt Netflix og en lur. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #50 Del Skrevet 4. februar 2021 Himmel og hav skrev (Akkurat nå): Men, har du ingen oppgaver som det oppdages at ikke er gjort? Jeg sitter på hjemmekontor jeg også, og innrømmer glatt at det har sine fordeler. I går var jeg på webinar halve dagen, og det er langt bedre å sitte i sofakroken med pledd, notatbok, te og strikketøy enn i et trist auditorium. Resten av dagen jobbet jeg med det jeg egentlig gjør, og det ville jo raskt blitt åpenbart for både kolleger og leder om jeg hadde blitt på sofaen og valgt Netflix og en lur. Jeg bruker også å gjøre husarbeid og diverse når det kjøres kjedelige avdelingsmøter med masse generell informasjon som jeg gjerne har hørt tusen ganger før. Men møtene er obligatoriske, så da hører man på innleggene mens man gjør noe annet, som for eksempel husarbeid. Disse møtene er ca 1 gang i måneden, så resten av tiden må man jobbe med oppgavene sine. Anonymkode: d29d7...840 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413932-hjemmekontor-og-effektivitet-mye-snylting/page/2/#findComment-149482791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg