Gå til innhold

Amen! Her har vi en som får sagt det

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Men han taler vel for døve ører her inne er jeg redd. 

https://www.tv2.no/a/11932034/?fbclid=IwAR25DXNgxyStTEmUoApQZ1Sjw1lY5PUqIJdDPPFzUICJVHc-C5Be6qoNisk

Anonymkode: 13ccf...c5d

Selvfølgelig taler han for døve ører. Jeg er utenlandsk, og flyttet til Norge som voksen. Det som overrasket meg, er beundringen folk har for suksessfulle mennesker som ikke bruker penger. Stordalen blir ikke likt fordi han bruker penger som han tjener, mens Olav Thon er et forbilde fordi han går rundt i gammel strikkelue og utvasket frakk. Det kjøpes kneipp til 6 kroner som er totalt uspiselig, det er konkurranse om hvem som bruker minst penger på mat, selv om mat er jo de byggeklossene man bruker for å skape seg god helse og godt immunforsvar. Kutte her og der, sparetiltak på sparetiltak som resulterer at man gjerne betaler det tredobbelte til slutt. 

For eksempel, har vårt fylke engasjert et islandsk selskap for bygging av veier og tuneller, fordi de ga det billigste tilbudet. Selskapet gikk konkurs midt i byggingen, slik at en annen entreprenør måtte ferdigstille oppdragene - selvfølgelig for en mye høyere pris, for da ble det regnet som hasteoppdrag. Det kuttes i bussruter forbi småveier i kommuner, men det bor fortsatt små skolebarn der med lang vei til nærmeste skole - så for disse må det bestilles taxi. Jeg tror ikke Norge vil slutte med denne sinnssyke sparingen på alt i nærmeste fremtid. Så vi kommer til å ha like crappy beredskap fremover. 

Hvor mye er gjort siden mars 2020? Hvor mye har de forbedret sykehuskapasiteten? Er det noen andre store oppdrag som er ferdigstilt på snart ett år, som gjør at man ikke trenger å stenge alt hele tiden i frykt for kollaps av helsevesenet?

Anonymkode: ba255...5f9

12 hours ago, Anonym bruker said:

Men han taler vel for døve ører her inne er jeg redd. 

https://www.tv2.no/a/11932034/?fbclid=IwAR25DXNgxyStTEmUoApQZ1Sjw1lY5PUqIJdDPPFzUICJVHc-C5Be6qoNisk

Anonymkode: 13ccf...c5d

han er på jordet dessverre og er kun trump tilhengere og de som ikke tror Korona finnes som liker dette

Anonymkode: 6666d...5bd

• Opprett ny...