Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #1 Skrevet 2. februar 2021 Har siste dagene vært tett i kunne ett nesebor men føler meg ikke forkjølet..Hender seg at det er sånn og husker en periode jeg var mye sånn og jeg gikk hos fysioterapeut så masserte hun på siden av nesa og neseboret åpnet seg igjen..Hun sa det kunne være stramme muskler..Nå er det sånn igjen og jeg hater å være tett i nesa så jeg tar otrivin og det holder med en dusj eller 2 i døgnet.. Flere som er tett kun i ett nesebor? Forkjølelse eller ikke? Anonymkode: c6784...e88
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #2 Skrevet 2. februar 2021 Er du døv selv om du bare er døv på ett øre? Anonymkode: 872ba...e38
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Er du døv selv om du bare er døv på ett øre? Anonymkode: 872ba...e38 Denne må du forklare sammenhengen med... Anonymkode: 8a2a7...f9d
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #4 Skrevet 2. februar 2021 Kanskje du skulle prøvd fysio igjen. Jeg blir ofte tett i ett nesebor, men kjenner da at jeg er forkjøla Anonymkode: 854ac...066
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kanskje du skulle prøvd fysio igjen. Jeg blir ofte tett i ett nesebor, men kjenner da at jeg er forkjøla Anonymkode: 854ac...066 Det spørs..Jeg og kan bli tett i ett nesebor mår jeg blir forkjølet,men da går det max ett døgn før jeg er like tett i begge. Mens må har jeg gått i flere dager uten at det kommer seg videre hvis du skjønner 😅 Men vi har skikkelig tørr inneluft nå,både hjemme og på jobb,mulig det gjør det også.. Hi Anonymkode: c6784...e88
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det spørs..Jeg og kan bli tett i ett nesebor mår jeg blir forkjølet,men da går det max ett døgn før jeg er like tett i begge. Mens må har jeg gått i flere dager uten at det kommer seg videre hvis du skjønner 😅 Men vi har skikkelig tørr inneluft nå,både hjemme og på jobb,mulig det gjør det også.. Hi Anonymkode: c6784...e88 Opplevde det samme forrige uke. Var ikke sjuk. Hadde bare en følelse av at det ene neseboret var tett. Hadde hverken hoste, feber eller noe annet, holdt meg inne ett par dager just in case, men ble ikke sjuk. Anonymkode: 571f3...970
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #7 Skrevet 2. februar 2021 Da jeg var yngre hadde jeg kronisk nesekatar. Det første til bihulebetennelser ca 2 ganger i året. Hos meg var det allergi som gjorde at slimhinnene i nesen hovnet opp og tettet inn passasjen til bihulene. Kanskje det er slik hos deg også at noe (allergi, trange forhold i nesen) gjør at det skal lite til før slimhinnen i nesen hovner eller får så liten plass at den tetter passasjen og du blir tett i dette neseboret. Er dette tilfelle kan du godt være tett/ha stengt passasje uten å være forkjølet, men da skal det ikke være slim/snørr involvert (i alle fall ikke mye). Nå i disse korona-tider der det er viktig å vite om man er forkjølet eller ei hadde jeg nok tatt meg en tur til øre-nese-hals-spesialist for å se om de kunne funnet ut av hva det er som gjør dette slik at det er lettere for deg å identifisere hva som er hva og eventuelt forebygge. Anonymkode: f6023...740
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #8 Skrevet 2. februar 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Da jeg var yngre hadde jeg kronisk nesekatar. Det første til bihulebetennelser ca 2 ganger i året. Hos meg var det allergi som gjorde at slimhinnene i nesen hovnet opp og tettet inn passasjen til bihulene. Kanskje det er slik hos deg også at noe (allergi, trange forhold i nesen) gjør at det skal lite til før slimhinnen i nesen hovner eller får så liten plass at den tetter passasjen og du blir tett i dette neseboret. Er dette tilfelle kan du godt være tett/ha stengt passasje uten å være forkjølet, men da skal det ikke være slim/snørr involvert (i alle fall ikke mye). Nå i disse korona-tider der det er viktig å vite om man er forkjølet eller ei hadde jeg nok tatt meg en tur til øre-nese-hals-spesialist for å se om de kunne funnet ut av hva det er som gjør dette slik at det er lettere for deg å identifisere hva som er hva og eventuelt forebygge. Anonymkode: f6023...740 Jeg har vært avhengig av otrivin for flere år siden og husker da at jeg fikk en nesespray av legen som heter avamys,den kan brukes ved allergi også..Legen skrev at den var for kronisk allergisk nesekatarr,så kan nok være at det er noe slik nå..Hender seg nesen blir tett uten forkjølelse og da bruker jeg avamys noen dager og det går bort..Nå har jeg tomt,men har legetime neste tirsdsgså jeg får høre om å få ny..Har fått ny fastlege,så må nok snakke med han før han evt skriver ut ny resept 😉 Tørr luft gjør også nesen irritert,får skorper oppi der, blør litt og det er sårt..Luft fuktighet er på mindre enn 20% 🤪 Hi Anonymkode: c6784...e88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå