Gå til innhold

Hvordan oppbevarer du brød? Hvilket kjøpebrød bruker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lurer jeg på 😊

Anonymkode: 0605b...57e

Skrevet

Jeg deler opp brødene og fryser dem ned. I brødposer. Så tar vi opp et halvt brød om gangen. Da ligger det i brødposen på kjøkkenet.

Jeg baker brød selv.

Skrevet

Alt brød skjæres opp i skiver før de legges i fryseren. Da er det enkelt å ta fram ønsket antall brødskiver, de tiner kjapt på kjøkkenbenken. Til matpakke smører jeg de frosne og har ferske og gode skiver til lunsj. Hvis jeg ikke bare skjærer et spor i dem med en sagtannet kniv, knekker dem i to halve og legger i matboks. I kjøleskapet på jobben har jeg litt syltetøy, smøreost, makrell i tomat i småbokser e.l. - lunsj på no time. 

Anonymkode: 62945...551

Skrevet

Hvis vi kjøper «kjøpebrød» kjøper jeg på bakeri. De har gode brød, 4 for 100, så ikle dyrere enn på kiwi heller. Oppbevarer i de perforerte plastposene de kommer i.

Baker en del surdeigsbrød, så vi spiser mest det. Pakker det i linhåndkle eller bomullsposer, det er det eneste som bevarer skorpene crispy. 
Hvis jeg baker så mye om gangen at vi fryser noe så fryser jeg i fryseposer, skorpene blir uansett myke av frysing og tining. 

Anonymkode: e7230...71d

Skrevet

Her oppbevarer vi heile brød i brødpose i kjøleskapet. 

Anonymkode: 0ae00...3f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hvis vi kjøper «kjøpebrød» kjøper jeg på bakeri. De har gode brød, 4 for 100, så ikle dyrere enn på kiwi heller. Oppbevarer i de perforerte plastposene de kommer i.

Baker en del surdeigsbrød, så vi spiser mest det. Pakker det i linhåndkle eller bomullsposer, det er det eneste som bevarer skorpene crispy. 
Hvis jeg baker så mye om gangen at vi fryser noe så fryser jeg i fryseposer, skorpene blir uansett myke av frysing og tining. 

Hvor kjøper du bomullsposer? Skorpen holder seg sprø, men holder brødet seg mykt inni?

Skrevet

Skjærer det opp å hiver i fryseren etteesom vi bare er to. Før måtte vi kaste en god del.

Anonymkode: 82cbd...9fd

Skrevet

telemarksbrød fra rema,  ligger i brødboksen,  men blir spist på maks 2 dager. 

Anonymkode: 34f32...3c2

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvor kjøper du bomullsposer? Skorpen holder seg sprø, men holder brødet seg mykt inni?

Jeg har kjøpt på Home and cottage, og fått noen fra BeeOrganic i gave. Et raskt Google-søk på «brødposer av tøy» så finner du masse alternativer. Har du en symaskin i nærheten er det enkelt å sy selv også, enten av metervare eller av to kjøkkenhåndklær. 

Skorpen holder seg sprø ja, og innmaten holder seg myk i et par dager i hvert fall. Det holder seg bedre i lin enn i bomull. Sikkert ikke like lenge som plast, men lenge nok til at vi rekker å spise opp. 

Skrevet

Brimi kakubrød. Oppbevares i pose i brødboksen.

Anonymkode: e8971...258

Skrevet

Odelsbrød på Coop. I brødposer. Har alltid ferskt brød fordi det går minst ett hver dag.

Anonymkode: 2b40c...20b

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Skjærer det opp å hiver i fryseren etteesom vi bare er to. Før måtte vi kaste en god del.

Anonymkode: 82cbd...9fd

Når du tar opp skiver; tiner du det i brødpose, og lar det ligge slik?

Skrevet

Kjøper Toast kneipp. Og den ligger i en brødkurv på kjøkkenbenken. 

Skrevet
On 2/1/2021 at 9:37 PM, Anonym bruker said:

Det lurer jeg på 😊

bruker brødet til det lokale fotball laget, jeg skjærer det opp og legger det i fryseren, holder seg fresk lengre

Anonymkode: 918c2...6f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...