Gå til innhold

Trening i vanlig tøy.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar ofte en joggetur etter jobben. Det er ikke en treningsform som krever noe spesielt av påkledningen annet enn at det skal være omtrent passe varmt og at skoene bør være gode. Når jeg har på meg klær som likevell skal på vask ser jeg derfor ingen grunn til å skifteførst. Det er vist veldig rart. 

Hva tenker dere. Er det noe galt i å ta joggeturen i dongeri og ullgenser, eller skjørt og bluse for den saks skyld?

Anonymkode: aacc7...c0e

Skrevet

Jogg i hva du vil, men ja det ser rart ut å jogge i dongeribukse

Anonymkode: 26ba8...1d1

Skrevet

Ja, det ser jo rart ut, men skader da ingen. 

Jogg i ballkjole om du vil!

Anonymkode: e6d16...8a1

Skrevet

Joggeturen er nok like effektiv, men dongeri, skjørt eller ullgenser ser ufattelig dumt ut til det formålet.

Anonymkode: 5d623...e9c

Skrevet

Du kan jogge i nøyaktig hva du selv ønsker for min del, men jeg personlig syns ikke det høres videre behagelig ut.
Når jeg jogger foretrekker jeg treningstøy som transporterer varmen ut og jeg ikke blir så svett og klam på huden.
På denne tiden av året vil jeg nok også anbefale det siden dersom man blir svett og klam rett inn på huden når det er så kaldt som nå blir man også fortere forkjølet

Anonymkode: ef3a9...806

Skrevet

Dongeri er da særdeles ubehagelig å jogge i!

Anonymkode: a701e...6ed

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Du kan jogge i nøyaktig hva du selv ønsker for min del, men jeg personlig syns ikke det høres videre behagelig ut.
Når jeg jogger foretrekker jeg treningstøy som transporterer varmen ut og jeg ikke blir så svett og klam på huden.
På denne tiden av året vil jeg nok også anbefale det siden dersom man blir svett og klam rett inn på huden når det er så kaldt som nå blir man også fortere forkjølet

Enig!

I tillegg til dette så vil du få langt større slitasje på dine hverdagsklær om du bruker dem til å jogge i.

Anonymkode: 7363a...3bd

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Så kaldt som det er nå bruker jeg uansett ullundertøy. Dermed er ikke fukttransporten noe problem. Det er ikke noe ubehaglig i å bevege seg i vanelig tøy. Alt er bedre enn thights når det er såkaldt som nå.

Personlig synes jeg det ser tåplig ut med folk som har inestert i det nyeste og mest proffetreningtøyet for så åbdaffe rundt på en joggetur på 3 km et par ganger i uka, eller de som kler seg i dyrt turtøy for å rusle en runde rundt Sognsvann. Det skader meg ikke, men det ser ut som om de er mer opptatt av å ta seg ut enn å komme seg ut. Hvorfor skal vi bruke så mye forskjellig type tøy bare for at det skal se "riktig" ut?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Enig!

I tillegg til dette så vil du få langt større slitasje på dine hverdagsklær om du bruker dem til å jogge i.

Om jeg sliter på hverdagsklærne eller treningsklærne blir jo et fett ogtotalt sett sparer jeg noen vask som er av det som sliter mye.

De fleste buksene mine er gode og fungerer helt fint å løpe i.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Så kaldt som det er nå bruker jeg uansett ullundertøy. Dermed er ikke fukttransporten noe problem. Det er ikke noe ubehaglig i å bevege seg i vanelig tøy. Alt er bedre enn thights når det er såkaldt som nå.

Personlig synes jeg det ser tåplig ut med folk som har inestert i det nyeste og mest proffetreningtøyet for så åbdaffe rundt på en joggetur på 3 km et par ganger i uka, eller de som kler seg i dyrt turtøy for å rusle en runde rundt Sognsvann. Det skader meg ikke, men det ser ut som om de er mer opptatt av å ta seg ut enn å komme seg ut. Hvorfor skal vi bruke så mye forskjellig type tøy bare for at det skal se "riktig" ut?

Det er jo ingen som sier at du ikke kan bruke hva du  vil, men akkurat som du synes det ser tåpelig ut med dyrt turtøy for å rusle rundt sognsvann, så synes andre det ser dumt ut å jogge i dongeribukse.

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Om jeg sliter på hverdagsklærne eller treningsklærne blir jo et fett ogtotalt sett sparer jeg noen vask som er av det som sliter mye.

De fleste buksene mine er gode og fungerer helt fint å løpe i.

Lurer egentlig på hvorfor du spør, for du virker ikke interessert i svarene, du har jo gjort deg opp en mening på forhånd.

Det du svarer en over ang. at det "ser tåplig ut med folk som har inestert i det nyeste og mest proffetreningtøyet for så åbdaffe rundt på en joggetur på 3 km et par ganger i uka, eller de som kler seg i dyrt turtøy for å rusle en runde rundt Sognsvann." viser bare dette.

Det er store forskjeller på treningstøy, ikke minst prismessig. Selv er yndlingsbuksen jeg jogger i en som nå er 20 år gammel, den er tydeligvis uslitbar. Eneste jeg må gjøre nå er å bytte strikk i livet. Så har jeg en annen tights som er for tynn for vinteren, den nærmer seg vel 15 år. Vasker dem ikke etter hver gang, såsant jeg ikke er blitt veldig svett. Henger dem opp så de tørker raskt etter trening, om de er litt fuktig. Toppene jeg bruker gjør jeg det samme med og har der alt fra 2-20 år gamle topper. Bruker ull under buksen på vinteren, ullundertøy og -genser på overkroppen.

Går også mye tur, da bruker jeg enten en ordinær turbukse om jeg går i skog og mark, eller dongeribukse om jeg går på vei.

Trenger ikke bruke mye penger eller være veldig fancy for å ha god funksjon.

Jeans skal man jo uansett ikke vaske for ofte, så om du kun trener når disse skal vaskes, da er det vel ikke så ofte du trener? Eller at du vasker klærne for ofte uansett?

Men for all del, gjør det som fungerer for deg :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Lurer egentlig på hvorfor du spør, for du virker ikke interessert i svarene, du har jo gjort deg opp en mening på forhånd.

Det du svarer en over ang. at det "ser tåplig ut med folk som har inestert i det nyeste og mest proffetreningtøyet for så åbdaffe rundt på en joggetur på 3 km et par ganger i uka, eller de som kler seg i dyrt turtøy for å rusle en runde rundt Sognsvann." viser bare dette.

Det er store forskjeller på treningstøy, ikke minst prismessig. Selv er yndlingsbuksen jeg jogger i en som nå er 20 år gammel, den er tydeligvis uslitbar. Eneste jeg må gjøre nå er å bytte strikk i livet. Så har jeg en annen tights som er for tynn for vinteren, den nærmer seg vel 15 år. Vasker dem ikke etter hver gang, såsant jeg ikke er blitt veldig svett. Henger dem opp så de tørker raskt etter trening, om de er litt fuktig. Toppene jeg bruker gjør jeg det samme med og har der alt fra 2-20 år gamle topper. Bruker ull under buksen på vinteren, ullundertøy og -genser på overkroppen.

Går også mye tur, da bruker jeg enten en ordinær turbukse om jeg går i skog og mark, eller dongeribukse om jeg går på vei.

Trenger ikke bruke mye penger eller være veldig fancy for å ha god funksjon.

Jeans skal man jo uansett ikke vaske for ofte, så om du kun trener når disse skal vaskes, da er det vel ikke så ofte du trener? Eller at du vasker klærne for ofte uansett?

Men for all del, gjør det som fungerer for deg :)

Det er ofte jeg skifter til tradisjonelt treningstøy av en eller annen sort også. Jeg synes bare det er så rart at folk jeg har snakket med synes det er så helt merkelig å ikke måtte gjøre det hver gang. Jeg har venner som heller dropper joggeturen enn å ta den i vanlige bukder med stretsh og til og med en venninne som ikke kunne tenke seg å jogge i skianorakk. Da ville hun heller bruke 2 timer på å hente en løpejakke som gjorde akkurat samme nytten. Sånt forstår jeg ikke. 

Overaskende nok ser det ut som om det er et vanlig syn her inne. Da er det nok mest jeg som bryr meg mindre enn de fleste.

Skrevet

Hehe, i mine øyne er det enda rarere enn å bruke thighst til vanlig (På jobb f.eks).

Men - det skader ingen på noen som helst måte - så for min del løp i skjørt😉

Anonymkode: 85d3c...2a2

Skrevet

Jeg går ikke i klær som ville være aktuelle å jogge i. Ikke vil jeg svette dem ut og ikke vil jeg sliter dem ut. Ikke går jeg i sportsbh til vanlig heller, det skulle tatt seg ut, og med smykker og pene sko er det uaktuelt. Men jeg gjør ofte løpeturen hjem likevel, jeg har jo klesskap på kontoret og kan skifte.

Anonymkode: 04c47...4c2

Skrevet

Ha ha, gubben her driver sånn. Går på langrenn i olabukse osv. Gjør jo ikke noe, han bryr seg ikke, og jeg har sluttet å bry meg jeg og.. har prøvd å kjøpe turbukse feks, og tursko, men neida, olabukse er tingen... 

Anonymkode: 063cc...716

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Som jeg skrev "du kan jogge i nøyaktig det du ønsker for min del.

Jeg skrev bare hva jeg foretrekker og hvorfor.
Det at jeg foretrekker treningstøy, betyr ikke at jeg kjøper det dyreste av det dyre, det gjør jeg ikke.
Jogger også nærmere 15 km enn 3.
Er heller ikke så opptatt av hvordan det ser ut bare det virker.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er ofte jeg skifter til tradisjonelt treningstøy av en eller annen sort også. Jeg synes bare det er så rart at folk jeg har snakket med synes det er så helt merkelig å ikke måtte gjøre det hver gang. Jeg har venner som heller dropper joggeturen enn å ta den i vanlige bukder med stretsh og til og med en venninne som ikke kunne tenke seg å jogge i skianorakk. Da ville hun heller bruke 2 timer på å hente en løpejakke som gjorde akkurat samme nytten. Sånt forstår jeg ikke. 

Overaskende nok ser det ut som om det er et vanlig syn her inne. Da er det nok mest jeg som bryr meg mindre enn de fleste.

Men du gjør jo ikke det, du bryr deg jo veldig mye om hva de som går rundt sognsvann bruker, snakk om å ikke se bjelken i sitt eget øye 🤣

Skrevet

Jeg synes det er pyton å jogge/trene i vanlige klær. Ikke minst om jeg ikke har sportsBH. Hengepuppene mine treger virkelig en god og stram sportsBH. Å jogge med en ordinær BH så er et helvete. Blir alltid veldig varm når jeg trener så ull er uaktuelt, bruker teknisk tøy som transporterer svetten, bomull er jo som å be om trøbbel med temperaturregulering. 

Skrevet

Dette er diskusjoner jeg har stor sett med mine venninner som til dags dato verken har satt sine bein i ett par joggesko ei heller hatt kroppen i stort større tempo enn vanlig rusling. 

Det å kunne kle seg riktig både ift temperatur, komfort og hva som er hensiktsmessig er for meg en viktig faktor for å kunne få størst mulig glede ut av treningsøkten min. Tøy som gir gnagesår, begrenser fleksibiliteten, blir for varm, ikke transporterer bort svette og medfører at jeg fryser, og som ikke har en god passform, noe som medfører at alt blafrer og slår vilt rundt seg, gir ikke noe treningsglede for min del. 

Anonymkode: d4f54...a9a

Skrevet

Treningstøy er oppskrytt! Jogg led det du hHar av klær. Skal ikke trenge å koste noe å være sunn

Anonymkode: 8d17f...c18

Skrevet
frk Nilsen skrev (22 minutter siden):

Jeg synes det er pyton å jogge/trene i vanlige klær. Ikke minst om jeg ikke har sportsBH. Hengepuppene mine treger virkelig en god og stram sportsBH. Å jogge med en ordinær BH så er et helvete. Blir alltid veldig varm når jeg trener så ull er uaktuelt, bruker teknisk tøy som transporterer svetten, bomull er jo som å be om trøbbel med temperaturregulering. 

Akkutat der er jeg heldig. Jeg trenger ikke bh, har løpt halvmaraton uten og når det er -15 blir ikke ull for varmt for meg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Men du gjør jo ikke det, du bryr deg jo veldig mye om hva de som går rundt sognsvann bruker, snakk om å ikke se bjelken i sitt eget øye 🤣

Jeg synes det er rart at de gidder bruke tid og penger på det ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...