Gå til innhold

Du som strikker. Strikker du til noe prosjekt eller veldedighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er grenser for hvor mye strikkeplagg jeg og familien trenger, så når jeg ikke strikker noe annet, så strikker jeg til Amandaprosjektet. før strikket jeg til et prosjekt i Tanzania, men det er avviklet. Hva strikker du til?

Skrevet

Amandaprosjektet her også. Og lommevenn-prosjektet. 

Anonymkode: 6d443...332

Skrevet

Bare til meg selv, familie eller kjente. Jeg strikker/hekler ikke så mye at jeg går tom, tvert imot har jeg mye jeg gjerne skulle strikket, men blir bremset av vond arm og skulder.

Anonymkode: a3af5...b81

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Amandaprosjektet her også. Og lommevenn-prosjektet. 

Lommevenn ❤ Dattera mi fikk en liten slik venn da hun ble hentet i ambulanse i bhg. Den er hun glad i. 

Anonymkode: 25527...d5e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Lommevenn ❤ Dattera mi fikk en liten slik venn da hun ble hentet i ambulanse i bhg. Den er hun glad i. 

Anonymkode: 25527...d5e

Så koselig. ❤️

Skrevet

Jeg har strikket litt til Amandaprosjektet, men for det meste blir det til nærmeste familie. Mine barn har et nærmest umettelig behov for ullgensere og -jakker, viser det seg.

Skrevet
Superdolly skrev (1 time siden):

Jeg har strikket litt til Amandaprosjektet, men for det meste blir det til nærmeste familie. Mine barn har et nærmest umettelig behov for ullgensere og -jakker, viser det seg.

Her har vi nådd et metningspunkt. :D. Det eneste som slites ut er sokker, og det har jeg selvsagt påfyll av. Så strikker jeg til meg selv, men akkurat nå strikker jeg diamanttepper til Amandaprosjektet. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (2 minutter siden):

Her har vi nådd et metningspunkt. :D. Det eneste som slites ut er sokker, og det har jeg selvsagt påfyll av. Så strikker jeg til meg selv, men akkurat nå strikker jeg diamanttepper til Amandaprosjektet. 

Finnes det er metningspunkt altså? 🙂

Vi har ikke nådd det ennå, vi.

Skrevet
Superdolly skrev (1 minutt siden):

Finnes det er metningspunkt altså? 🙂

Vi har ikke nådd det ennå, vi.

Det kan komme. Her sender jeg bilder av fine gensere til ungene og hinter om de har lyst på de, og får til svar "Har genser." 😂

Skrevet
Himmel og hav skrev (Akkurat nå):

Det kan komme. Her sender jeg bilder av fine gensere til ungene og hinter om de har lyst på de, og får til svar "Har genser." 😂

Det høres ut som mannen min! Jeg hadde så veldig lyst til å strikke denne til ham:

https://www.viking-garn.no/strikkepakker/kathrine-genser-til-herre-xs-m

Og han sa: "Jeg har ullgenser fra før, så du skal slippe alt det arbeidet for meg." Jeg strikket den likevel og han har brukt den mye, og han kler den godt. Men ungene er ikke der altså. 

Skrevet

Bare til familie og venner. Barna vokser fort og trenger nytt hele tiden

Anonymkode: 2d73d...1cd

Skrevet
Superdolly skrev (5 minutter siden):

Det høres ut som mannen min! Jeg hadde så veldig lyst til å strikke denne til ham:

https://www.viking-garn.no/strikkepakker/kathrine-genser-til-herre-xs-m

Og han sa: "Jeg har ullgenser fra før, så du skal slippe alt det arbeidet for meg." Jeg strikket den likevel og han har brukt den mye, og han kler den godt. Men ungene er ikke der altså. 

Den er kjempefin! Jeg prøvde å selge inn denne hos yngste, uten hell: https://bystrikk.no/wyvern-herre-natur-alpakka-tweed-classic.html

Skrevet

Begge mine premature barn fikk tepper og luer fra Amanda-prosjektet, det var en trøst i alt det skumle og triste for oss. Nå brukes teppene i dukkesengene 🙂 Takk!

Anonymkode: 62196...3e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Begge mine premature barn fikk tepper og luer fra Amanda-prosjektet, det var en trøst i alt det skumle og triste for oss. Nå brukes teppene i dukkesengene 🙂 Takk!

Anonymkode: 62196...3e8

Så koselig å høre fra noen som har fått noe. Det varmer å høre at det var en liten trøst og så håper jeg at det gikk bra med begge dine ❤️

Skrevet

Jeg strikker rosegenseren fra raumagarn:

https://www.raumagarn.no/oppskrifter/343-1-edelgenser-1-1-1

Så skal jeg strikke et par prosjekter til andre før en genser til til meg selv, da en som er i boken #strikk.

Har ikke hørt om lommevenner før, men når disse prosjektene er ferdige skal jeg samle restegarnet mitt (har aaaaltfor mye liggende!) og få unna. Tror kanskje jeg har garn som er greit til amanda-prosjektet også. Småprosjekter er fine når kveldene blir lysere og varmere :)

Anonymkode: 85ca2...613

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg strikker rosegenseren fra raumagarn:

https://www.raumagarn.no/oppskrifter/343-1-edelgenser-1-1-1

Så skal jeg strikke et par prosjekter til andre før en genser til til meg selv, da en som er i boken #strikk.

Har ikke hørt om lommevenner før, men når disse prosjektene er ferdige skal jeg samle restegarnet mitt (har aaaaltfor mye liggende!) og få unna. Tror kanskje jeg har garn som er greit til amanda-prosjektet også. Småprosjekter er fine når kveldene blir lysere og varmere :)

Oooo! Den var fin. Den er lagt i ønskelista!

Skrevet
Himmel og hav skrev (20 minutter siden):

Oooo! Den var fin. Den er lagt i ønskelista!

Den blir veldig delikat :) Fin i sart rosafarge til våren :)

Litt herk å strikke så mye vridd rett, men verdt hver en maske, ser det ut som ;)

Skrevet

Går ikke tom for «egne» prosjekter her. Til egne barn, nær familie, venninner og deres barn osv. 

Kjøper knapt gensere og andre overdeler til meg selv, strikker det jeg har lyst på. Votter, luer, halser og skjerf til store og små strikkes eller hekles. Fint å ha en del å variere mellom. Pledd, både til babyer, og full size-pledd til å ha i stuene. Interiør, som trekk til puter. Vaskekluter. Sokker. Amigurumi. +++

Men lommevenn så koselig ut, og veldig kjapp og enkel oppskrift. Så kanskje jeg kan kvitte meg med noe restegarn og lage en ladning med lommevenner☺️

Anonymkode: bf7b6...655

Skrevet

Strikker til Lommevenn i perioder, genialt måte å få brukt småester.
Sender til Strikkedugnad en gang i året. Dette syns jeg er helt genialt, for da kan jeg strikke ting jeg ikke har bruk for selv, men har lyst til å prøve meg på. Jeg syns det er gøy å lære meg nye ting, så på denne måten kan jeg et uten at ting blir liggende urørt i en skuff. Jeg har denne uka strikka lue til ett barn, hun kjøpte seg nenmlig en lue men innholdsfortegnelsen stemte ikke overens med hva som sto på nettet og størrelsenble feil for henne. Så da har muttern måtte ta frem strikkepinnene for å lage en lue som hun ble fornøyd med og som lignet det hun ville ha. Det har blitt strikket tre luer, en lue ble perfekt for hun som kjøpte seg lue og storesøster tok en annen som ikke ble perfekt for hun som skulle ha lue. Den siste ble lagt i esken med ting jeg samler opp til strikkedugnaden. Jeg hadde ikke prøvd meg frem like mye om jeg ikke hadde gitt vekk ting til slikt. Alt garnet var restegarn jeg hadde, hadde jeg kjøpt nytt så hadde jeg nok heller rekt opp flere ganger og kun strikka en. De tar imot alt i strikk til små og store, selv om de har noen ønsker hvert år. Mamma sender også til dette, hun strikker masse tepper for hun har fått så mye garn som ikke egner seg til noe annet også er dette ett tidsfordriv når hun egentlig gjør andre ting (brukes ikke hendene til noe, så kan de stikke sier hun. Om hun sitter og ser på tv, går tur, er på båttur osv. ikke alltid en da kan strikke sokker og slike ting) 

Nå skal jeg finne frem alt jeg har av Meriono garn og strikke prematurklær. En på jobb kommer til å få en liten baby om den blir født til termin, må den ut føre det så må den ha veldig lite tøy. Siden de egentlig ikke skal ha en vinterbaby vil jeg se om jeg får strikket noe, jeg regner ikke med de har skaffet seg slikt selv. Krysser fingra for at ting er bedre enn hva legene frykta, og er det det så kanjeg nok sende dette til sykehuset. 
Jeg strikker pematurluer til sykehuset når de trenge påfyll. Sykebilene har slike luer i alle bilene sine og når lageret er tomt så får jeg en mld og beskjed om at de trenger påfyll. De får egentlig fra andre steder, men i krise så fikser jeg noen. Sånn er det å ha slektskap med noen. Jeg har ikke hender til å lage så mye smått, så jeg har sagt til meg selv at jeg ikke skal strikke til slike prosjekter av en grunn. Men noen luer i krise er helt greit.

Anonymkode: 0ee4d...64c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...