Gå til innhold

Flere som kjenner økt behov for å drikke i disse tider?

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt et normalt forhold til alkohol. Før drakk jeg kanskje to glass vin i måneden (med mindre det var en fest, som skjedde kanskje tre ganger i året.). En aktiv hverdag gjorde at tanken på et glass ikke streifet meg en gang, heller ikke fredag eller lørdag kveld. Men nå.. Sitter på hjemmekontor og har lyst til å drikke. Gjør det jo ikke, for er avhengig av bilen senere idag. Men alt føles håpløst og jeg blir mer og mer depressiv. Vinen gjør meg lettere til sinns. 

Anonymkode: d1513...4c5

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har alltid hatt et normalt forhold til alkohol. Før drakk jeg kanskje to glass vin i måneden (med mindre det var en fest, som skjedde kanskje tre ganger i året.). En aktiv hverdag gjorde at tanken på et glass ikke streifet meg en gang, heller ikke fredag eller lørdag kveld. Men nå.. Sitter på hjemmekontor og har lyst til å drikke. Gjør det jo ikke, for er avhengig av bilen senere idag. Men alt føles håpløst og jeg blir mer og mer depressiv. Vinen gjør meg lettere til sinns. 

Ring lege i dag og bestill time. Du trenger noen å snakke med. Håper du får hjelpen du behøver ♥️

Snakk med legen din eller eventuelt bare en fornuftig venninne. Legg heller en plan for å løse følelsen av håpløshet enn å drikke. Du er sikkert ikke den eneste, men løsningen er veldig dårlig.

Prøv heller å komme deg ut, beveg deg, skru på høy musikk og dans, finn en ny hobby eller hva som måtte passe for deg.

Lykke til. Det går over.

Anonymkode: c664d...d2a

Det er jo det som blir konsekvensen for mange med tiltak og isolasjon + åpne pol over hele landet. Du bør snakke med legen. Suget etter alkohol kan være begynnende alkoholproblem, og da er det best å utrydde det helt i starten. Lykke til!

Anonymkode: dc21d...e5b

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Mannen min jobber i dagligvare, og de har økt alkoholsalget med mer enn 30%. Så du er nok ikke alene om å sitte på hjemmekontor og ha lyst på alkohol. 

Anonymkode: 1d299...5e4

Det er jo ikke så mye når det ikke er noen som kan handle tax-free og ikke kan drikke ute.

Anonymkode: c664d...d2a

Annonse

Tror ikke jeg klarer å få helt tak i hva du mener. Drikker du ofte nå, eller er det at du tenker ofte på det? For det er jo en stor forskjell. 

Jeg har også lyst på ting hver dag jeg ikke skal ha. Alt fra fet mat, sjokolade, potetgull, øl og vin. Å sitte hjemme hele dagen, endret rutine og lange dager som glir i hverandre, gjør noe med vanene og behovet. 

Det viktige er hva man gjør med det. Du kan jo tenke på et glass vin hele dagen, men så lenge du ikke tar glasset, så vil jeg vil ikke si det er et alkoholproblem akkurat. Akkurat som å ikke kjøpe sjokoladen selv om du tenker på den hele dagen, ikke gjør deg overvektig. 

Hva er vanene dine i dag? 

Anonymkode: b47d5...fdf

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Så fint du klarer å holde deg da. Det er først når du IKKE klarer å holde deg at du må ha hjelp. 

Anonymkode: 06647...c83

Ja! Jeg drikker kanskje 3 ganger i året. Men nå har jeg plutselig fått veldig lyst til å drikke når jeg har barnefri. Men blir liksom ikke det samme å bare drikke med kjæresten :P

Anonymkode: f0e36...62e

• Opprett ny...