Gå til innhold

Og vips så er de usikre på om folk under 45 bør ta vaksinen i det hele tatt

Anbefalte innlegg

Husk: det at de ikke har undersøkt om vaksinene beskytter mot å smitte videre, betyr ikke at den ikke beskytter, bare at man ikke vet. I dag ble det sluppet nyheter om testing av dette for Oxford-vaksinen, og det ser lovende ut https://www.bbc.com/news/uk-55913913

Anonymkode: 77411...fdd

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og for de få som får det, er skadelige virkninger enorme. Det finnes heller ikke vaksine eller behandling for sykdommen. 

Anonymkode: c4138...197

Men du svarer ikke? Hvordan mener du dette kan sammenliknes med korona? Jeg kjenner 2 som fikk det, i tillegg til meg. Ikke mange, og hvilke tiltak mener du skal settes inn? 

Anonymkode: 59aa0...5b9

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men du svarer ikke? Hvordan mener du dette kan sammenliknes med korona? Jeg kjenner 2 som fikk det, i tillegg til meg. Ikke mange, og hvilke tiltak mener du skal settes inn? 

Og jeg kjenner ingen som har hatt korona. Skal vi basere våre utsagn på svogerforskning?

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Og for de få som får det, er skadelige virkninger enorme. Det finnes heller ikke vaksine eller behandling for sykdommen. 

Nåja, i følge FHI er 95 % av tilfellene ukompliserte, så det er kun noen få som får enorme virkninger. Det er ille for dem, selvfølgelig, men vanlig er det ikke.

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Da burde vi ha hatt strenge tiltak som gjorde at man forhindret smitte med mononukleose vel? Særlig fordi det ofte rammer unge mennesker svært hardt. 

Den har en dødlighet på tilnærmet 0 og er lite smittsom ettersom de fleste har motstandsstoffer. Kun 2-5% av de smittede får langvarige symptomer. Hvilkestrengetiltak mener du det burde vært?

Anonymkode: 653cc...430

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Den har en dødlighet på tilnærmet 0 og er lite smittsom ettersom de fleste har motstandsstoffer. Kun 2-5% av de smittede får langvarige symptomer. Hvilkestrengetiltak mener du det burde vært?

Hvis man skal ha nulltoleranse for langtidsvirkninger av virussykdommer, slik man ønsker med korona, så bør det innføres tiltak mot alle sykdommer som kan gi alvorlige langtidsvirkninger. 

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvis man skal ha nulltoleranse for langtidsvirkninger av virussykdommer, slik man ønsker med korona, så bør det innføres tiltak mot alle sykdommer som kan gi alvorlige langtidsvirkninger. 

Enig. Men det er nemlig ikke så farlig. Influensa har tatt 800-1700 liv i løpet av vinteren hvert år. Ingen bryr seg. Men nå! INGEN, absolutt ingen, kan få dø av korona. 

Anonymkode: 34279...cb2

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Og jeg kjenner ingen som har hatt korona. Skal vi basere våre utsagn på svogerforskning?

Dette er hvorfor det ikke er noen vits å svare deg, du er jo bare ute etter å krangle.

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Nulltoleranse? Det er langt mellom det og å stoppe ekstremt smittsomme sykdommer.

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Hvem snakker om nulltoleranse?

• Opprett ny...