Gå til innhold

Og vips så er de usikre på om folk under 45 bør ta vaksinen i det hele tatt

Anbefalte innlegg

Jeg tviler sterkt på at jeg sprøyter noe inn i kroppen min som hindre meg i år bli syk når jeg likevel bare har en sjanse på mellom 0,0002 til 0,12% for å bli alvorlig syk og dø. 

Anonymkode: 34279...cb2

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tviler sterkt på at jeg sprøyter noe inn i kroppen min som hindre meg i år bli syk når jeg likevel bare har en sjanse på mellom 0,0002 til 0,12% for å bli alvorlig syk og dø. 

Heller ikke hvis det er nødvendig for å få reise til det landet du har lyst til å dra til?

Anonymkode: 653cc...430

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Heller ikke hvis det er nødvendig for å få reise til det landet du har lyst til å dra til?

Jeg har ikke noe land jeg trenger å dra til. Jeg kan vente noen år til alt dette har roet seg. Men jeg forstår veldig godt dem som har familie og andre grunner til å reise. Jeg ville nok vurdert det annerledes da.

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Trenger "vi" å si noe som helst til det, da? Du er vel ikke så begrenset at du ikke forstår at en ny vaksine vil gå gjennom erfaringsrunder i fagmiljøene? Og leste du i det hele tatt artikkelen eller holdt det med overskriften før du fikk full overtenning?

Det finnes forøvrig neppe noe meningsfelleskaps-"VI" både du og jeg er medlem av.

Anonymkode: 47f69...ae1

Stiller meg bak spørsmålet "leste du i det hele tatt artikkelen...?", og det spørsmålet er stillet til alle som svarer med "katastrofetenkning" rundt vaksinen.

Anonymkode: 8009b...f85

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Risiko for å dø er ikke det eneste som kan skje skulle du bli smittet. Du kan få senvirkninger av viruset som mange allerede opplever, og senvirkninger som ikke kommer frem på flere år som vi ikke vet om ennå.

Leste faktisk idag at viruset nå har blitt knyttet til nye tilfeller av diabetes. 

Anonym bruker skrev (På 1.2.2021 den 11.59):

Det er mange som kaster det 0,12-tallet rundt seg, men hvis man ser utenfor Norges grenser skjønner man fort at det er urealistisk lavt. I Storbritannia har for eksempel mer enn 0,15 % av hele befolkningen dødd, og det er ikke fordi hele befolkningen har hatt det.

Anonymkode: 77411...fdd

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er mange som kaster det 0,12-tallet rundt seg, men hvis man ser utenfor Norges grenser skjønner man fort at det er urealistisk lavt. I Storbritannia har for eksempel mer enn 0,15 % av hele befolkningen dødd, og det er ikke fordi hele befolkningen har hatt det.

Anonymkode: 77411...fdd

Men så kan man heller ikke sammenligne Norge med Storbritannia. 

Anonymkode: 0adc7...c67

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Men så kan man heller ikke sammenligne Norge med Storbritannia. 

Selv om det ikne er helt likt kan vi sammenlike ganske mye.

On 2/1/2021 at 9:12 AM, Anonym bruker said:

https://www.tv2.no/nyheter/11920695/

Hva skal vi si til dette da, dere? 🙄

gjerne kun de friske, ikke de i risikogruppene

Anonymkode: 92bd9...a93

Anonym bruker skrev (På 1.2.2021 den 10.16):

Jeg er 35 år og har hatt korona. Hostet i tre dager og hadde hodepine en kveld. Aldri i verden om jeg tar denne vaksinen. Dette er et sinnsvakt hysteri som tydeligvis aldri tar slutt. Regjeringen bør stilles for riksrett for det de gjør med befolkningen. GALSKAP!

Hadde du eller noen av dine nære vært blant de som ble sykere hadde du sikkert vært av en annen mening, men du klarer tydeligvis ikke å forestille deg hvordan det er. 

Anonymkode: 082b7...364

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er dere like livredde for mononukleose?

Anonymkode: ef22e...ff5

Har hatt det, var helt forjævlig, og stjal nesten et år av livet mitt. Er vel immun nå?

Anonymkode: 59aa0...5b9

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Er dere like livredde for mononukleose?

Anonymkode: ef22e...ff5

En sykdom som gjorde at min aktive datter gikk fra å trene daglig til å ligge i ni måneder i kjelleren? Ja.

Anonym bruker skrev (På 1.2.2021 den 21.59):

Hvor har du dette tallet fra? I Norge har man for øyeblikket 3.05% risiko for å dø av koronavirus. Dette er enkelt regnet ut fra antall bekreftet som ble friske igjen og antall døde. 

Anonym bruker skrev (På 1.2.2021 den 10.16):

Jeg er 35 år og har hatt korona. Hostet i tre dager og hadde hodepine en kveld. Aldri i verden om jeg tar denne vaksinen. Dette er et sinnsvakt hysteri som tydeligvis aldri tar slutt. Regjeringen bør stilles for riksrett for det de gjør med befolkningen. GALSKAP!

Ta deg en tur på intensivavdelingen i Italia/Spania/Belgia, og så kan vi snakkes etterpå. 

Anonymkode: e0765...6e5

Anonym bruker skrev (På 1.2.2021 den 10.25):

Jeg er faktisk enig med deg. 

Det er galskap det som skjer. 

Har ikke hatt korona selv, men de rundt meg som har vært smittet, har vært normalt forkjølet. Alle forøvrig under 45, så jeg tenker det går helt fint å ikke vaksinere dem, eller meg. 

Anonymkode: 0ff2b...74d

Dere skjønner ikke at dere kan smitte noen, evt i risikogruppa eller eldre som ikke får så milde symptomer? Hvilken boble lever du i?

Anonymkode: 8f4ec...ccd

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

En sykdom som gjorde at min aktive datter gikk fra å trene daglig til å ligge i ni måneder i kjelleren? Ja.

Da burde vi ha hatt strenge tiltak som gjorde at man forhindret smitte med mononukleose vel? Særlig fordi det ofte rammer unge mennesker svært hardt. 

Anonymkode: c4138...197

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Ta deg en tur på intensivavdelingen i Italia/Spania/Belgia, og så kan vi snakkes etterpå. 

Anonymkode: e0765...6e5

Hvorfor skal man sammenligne seg med disse landene?

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Da burde vi ha hatt strenge tiltak som gjorde at man forhindret smitte med mononukleose vel? Særlig fordi det ofte rammer unge mennesker svært hardt. 

Har du slått hodet ditt?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ok, så ingen gyldige argumenter.

Vet ikke hva jeg skal svare når noen tydeligvis ikke er på samme planet engang. Hvordan mener du disse to virus/sykdommer kan sammenliknes slik? Dette her blir jo så søkt og desperat at det går ikke å svare på. Enten er du ute etter å provosere, men mislykkes, ellers så har du ekstremt liten forståelse for hvordan virus/sykdom og pandemi henger sammen. 

Mononukleose er ingen pandemi. Og hvordan tenker du man en skulle gripe det an å beskytte mot? Det er jo ganske få som får det da. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Vet ikke hva jeg skal svare når noen tydeligvis ikke er på samme planet engang. Hvordan mener du disse to virus/sykdommer kan sammenliknes slik? Dette her blir jo så søkt og desperat at det går ikke å svare på. Enten er du ute etter å provosere, men mislykkes, ellers så har du ekstremt liten forståelse for hvordan virus/sykdom og pandemi henger sammen. 

Mononukleose er ingen pandemi. Og hvordan tenker du man en skulle gripe det an å beskytte mot? Det er jo ganske få som får det da. 

Og for de få som får det, er skadelige virkninger enorme. Det finnes heller ikke vaksine eller behandling for sykdommen. 

• Opprett ny...