Anonym bruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Skrevet 31. januar 2021 Vi kjøpte ved i høst, og den har stått i garasjen, tørt og fint. De siste par sekkene vi har tatt inn har lukta rart, og veden er nesten svart på den ene sida. Er det noe jeg burde klage på? Er det farlig å ha den inne? Tenker på mugg og sånt. Anonymkode: 00613...2bc
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2021 #2 Skrevet 31. januar 2021 Det er (mugg/svart) sopp. Ikke noe å klage på for det er helt vanlig. Men dere bør ta inn kun den mengden ved dere tenker å brenne iløpet av 1/2 dager så dere reduserer risiko for at sporer sprer seg i huset Anonymkode: c1f90...5a1
Himmel og hav Skrevet 31. januar 2021 #3 Skrevet 31. januar 2021 (endret) Veldig vanlig, tror jeg. Det er gjerne sånn på de nederste kubbene i sekkene vi kjøper også. Endret 31. januar 2021 av Himmel og hav
Optatium Skrevet 31. januar 2021 #4 Skrevet 31. januar 2021 Da er ikke veden godt tørket. Har hatt vedfyring hele mitt liv, aldri opplevd svart ved. Jo forresten, hadde hull i presenningen over veden her og da ble en del av veden som ligger ute svart. Jeg hadde vel ikke kjøpt ved der igjen.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2021 #5 Skrevet 31. januar 2021 Ja, det er sopp. Ville ikke brukt det, med tanke på inneklimaet. Anonymkode: 65333...e0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå