Gå til innhold

Tradisjonell søndagsmiddag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg er oppvokst med skikkelig husmannskost på 70-80 tallet, og søndagsmiddagen skulle være fin:

Svinestek, koteletter, oksesmåsteik, fårikål, lapskaus, frikasse. Syns faktisk fortsatt det er nydelig mat.

Anonymkode: 47645...e8c

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er oppvokst med skikkelig husmannskost på 70-80 tallet, og søndagsmiddagen skulle være fin:

Svinestek, koteletter, oksesmåsteik, fårikål, lapskaus, frikasse. Syns faktisk fortsatt det er nydelig mat.

Anonymkode: 47645...e8c

Det var vel ikke akkurat dette husmenn spiste.

Anonymkode: 427d7...550

Koteletter er stadig på salg, og smaker nydelig når de er langtidsstekt i langpanna. Hadde det forrige uke da jeg hadde fri. Kjøpte nakkekoteletter på salg, freste de fort i veldig varm panne for å få litt stekeskorpe og hadde de over i langpannen med kokende vann, løk og gulrotbiter. Satte det i stekeovnen og lot de steke i ca 3-4 timer.

Kokte poteter, kokte grønnsaker og brun saus med stekeskyen fra langpannen, pluss tyttebærsyltetøy. Gubben synes det var så godt at det var altfor fin mat å ha på en tirsdag, det måtte vi ha på en søndag neste gang ;)

Anonymkode: 19976...7be

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Koteletter er stadig på salg, og smaker nydelig når de er langtidsstekt i langpanna. Hadde det forrige uke da jeg hadde fri. Kjøpte nakkekoteletter på salg, freste de fort i veldig varm panne for å få litt stekeskorpe og hadde de over i langpannen med kokende vann, løk og gulrotbiter. Satte det i stekeovnen og lot de steke i ca 3-4 timer.

Kokte poteter, kokte grønnsaker og brun saus med stekeskyen fra langpannen, pluss tyttebærsyltetøy. Gubben synes det var så godt at det var altfor fin mat å ha på en tirsdag, det måtte vi ha på en søndag neste gang ;)

Anonymkode: 19976...7be

Hvor mange grader hadde du ovnen på de 3-4 timene?

Anonymkode: ee818...c42

On 1/30/2021 at 5:11 PM, Anonym bruker said:

Jeg har lyst på en god gammeldags søndagsmiddag, men er helt tom for ideer. 

Noen som har tips til tradisjonskost som ikke koster skjorta?

Anonymkode: 75a0c...5be

synes stek er veldig gammeldags god søndagsmiddag og de fleste er billige :)

Anonymkode: 8614f...b4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...