Gå til innhold

Noen som har Maine coon her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De kan være ute som vanlige katter.

Men velg oppdretter med omhu, en venninne kjøpte en der hun og oppdretter møttes på halvveien. Hun fikk bare katten overlevert i et bur, etter noen dager begynte de å stusse over at katten spiste så lite. Hele tannkjøttet var fullt av betennelse, vetrinær sa at de fleste tennene måtte fjernes. Det var et veldig styr med oppdrette for å få levert katten tilbake og få pengene igjen.

Anonymkode: 13b6f...98d

Vår er så sær at det går nesten ikke ant 😂 Ikke får vi kose noe særlig med han uten at han har bestemt det selv, ingen får røre han når han vil ha fred. Han er en fin fyr generellt altså, men ekstremt sær. Ingen katt for barna å kose med, han er bare et digert familiemedlem som vil være i fred😆 Kan vel sammenlignes med en tenåring 😅

Anonymkode: 5b1ad...13f

Vi har en ett år gammel hunkatt av Maine Coon. Ville anbefalt rasen for et halvt år siden, men ikke nå lengre. De er så sykt sære. Vil ikke bli klappet eller kost med. Men skal absolutt være rett ved siden av oss hele tiden. Lager spetakkel hver eneste natt der hun klorer på ALT av dører. Har lest at de ikke liker lukkede dører. Jeg har altså ikke sovet sammenhengende en hel natt på et halvt år pga en katt! Samtidig vil jeg si hun er veldig tolerant mtp hva barna får gjøre med henne. Hun tåler å bli badet, kammet, båret, osv. Vil bare ikke kose! Vi har planer om å slippe henne ut til våren. Håper hun blir litt roligere da. Tror hun går på veggene her innestengt.

Anonymkode: 5eed3...58a

Mamma har to rasekatter, en Maine coon og en Ragdoll.

Hun tenkte vel egentlig de skulle være innekatter, men det ble et helsikes styr med at de må stenges i rom det ikke åpnes dører eller vinduer om sommeren og de gjorde sitt ytterste for å stikke ut hele tiden. Så hun gav opp og slapp de ut (de er selvfølgelig chippet osv da).

Ingen av de går langt fra husveggen, de vil bare ut i sol og frisk luft.

Det er ragdoll'en som er mest menneskekjær. Den koser, vil gjerne være med barnebarna osv. Main coon katten er mer sær, og vil ikke ha noe særlig nærkontakt med mennesker.

Jeg vil anbefale ragdoll.

Anonymkode: c8793...156

Annonse

Mail Coon blirnstoer sett brukt som utstillingskatt, ikke som familiekatt. Det er en katterase som typisk ikke liker kos, er «sjefen» i huset, er sær, ikke liker barn spesielt godt og også kan være aggressive dersom de føler seg bestemt over, altså ikke er sjefen i huset. Jeg sier KAN være, ikke alle er det, men typisk er de ikke interessert i nærkontakt, og hvertfall ikke kos, selv ikke av sine eiere.

Anonymkode: c6e4b...d31

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Mamma har to rasekatter, en Maine coon og en Ragdoll.

Hun tenkte vel egentlig de skulle være innekatter, men det ble et helsikes styr med at de må stenges i rom det ikke åpnes dører eller vinduer om sommeren og de gjorde sitt ytterste for å stikke ut hele tiden. Så hun gav opp og slapp de ut (de er selvfølgelig chippet osv da).

Ingen av de går langt fra husveggen, de vil bare ut i sol og frisk luft.

Det er ragdoll'en som er mest menneskekjær. Den koser, vil gjerne være med barnebarna osv. Main coon katten er mer sær, og vil ikke ha noe særlig nærkontakt med mennesker.

Jeg vil anbefale ragdoll.

Anonymkode: c8793...156

Ragdoll er kjent for å være familiekjære katter som elsker kos. De er både late og kosete. 

Anonymkode: c6e4b...d31

En ekstremt oppskrytt rase som er veldig poppis nå.

Kjenner svært mange som har skaffer seg den. Kun en er kosete og hengiven. Resten er svært sære. Et familiemedlem måtte avlive sin fordi katten ble farlig. Til tross for godt stell og rådyre sjekker hos dyrelege for å finne ur om noe var gale.

Anonymkode: 3fc0d...7c7

Jeg synes de er skikkelig skumle 😳 Vi hadde en i nabolaget der vi bodde før, den fulgte etter folk og hunder og angrep. Syntes sannsynligvis vi hadde beveget oss inn i hans område.. Så jeg er ikke særlig objektiv når jeg sier at du bør holde deg langt unna den rasen 😂

Anonymkode: 9acfe...e52

Hvorfor Maine coon? Det er så mange raser som er mye mer kosete enn den vil jeg tro. Ragdoll som var nevnt, vi har en Siameser som går rundt å prater hele tiden og er ekstremt kosete, hadde det vært opp til han så kunne vi bært rundt på han hele dagen. Vi har også passet to Savanna-katter, de er også kosete, men kan finne på en del rampestreker og kan lære en del triks. 

Anonymkode: 28894...22b

Annonse

Naboen har en main coon, og forteller om trent det samme som noen over her. Veldig snill, men vil ikke koses med, i hvert fall ekstremt sjelden, og kun bare såvidt det er da også. De har kattedør, så deres går ut og inn som den vil. Går aldri langt, vil bare være ute og i nærheten av eget hus.

Jeg har ekstremt kattetekke, og jeg brukte halvannet år på å få klappe naboens katt. Da har jeg pratet med den nesten daglig, alltid hilst på den når jeg ser den, myser alltid med øynene til den for å vise meg vennlig osv. Etter to år har jeg fått klappe den to ganger tilsammen. Og naboen er sjokkert over at den har villet det - så det er ingen hverdagskost, akkurat ;)

Jeg hadde valgt en helt vanlig norsk huskatt, jeg, om jeg skulle ha katt :)

Anonymkode: 3ddbf...b19

Anonym bruker skrev (På 29.1.2021 den 20.42):

Vår er så sær at det går nesten ikke ant 😂 Ikke får vi kose noe særlig med han uten at han har bestemt det selv, ingen får røre han når han vil ha fred. Han er en fin fyr generellt altså, men ekstremt sær. Ingen katt for barna å kose med, han er bare et digert familiemedlem som vil være i fred😆 Kan vel sammenlignes med en tenåring 😅

Anonymkode: 5b1ad...13f

Sånn er vår også!😅

Anonymkode: 775ef...e3a

Anonym bruker skrev (På 30.1.2021 den 1.20):

Hvorfor Maine coon? Det er så mange raser som er mye mer kosete enn den vil jeg tro. Ragdoll som var nevnt, vi har en Siameser som går rundt å prater hele tiden og er ekstremt kosete, hadde det vært opp til han så kunne vi bært rundt på han hele dagen. Vi har også passet to Savanna-katter, de er også kosete, men kan finne på en del rampestreker og kan lære en del triks. 

Hvor store var de savanna kattene? Har sett litt bilder, og de er jammen store noen av de 😄

Anonymkode: 2cd08...9fd

Jeg ville heller ha valgt norsk skogkatt, om det skulle vært en rasekatt. De er robuste og har et mye bedre gemytt. Det er selvfølgelig ulike typer innen rasen, men de er veldig glad i kos og er utrolig tålmodige. Utseendemessig har de likheter med MC, men er mye mindre. Dersom du ikke kan adoptere katt fra en organisasjon, ville jeg gått for skogkatt😻👍

Anonymkode: 6f6a4...41e

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvor store var de savanna kattene? Har sett litt bilder, og de er jammen store noen av de 😄

He he he ja de vi passet kunne fint strekke seg på 2 ben og nå opp til ting på kjøkkenbenken om det var noe spennende der, men det er slanke og elegante katter. Når det gjelder høyden så kommer den nok på plassen under Maine Coon. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

He he he ja de vi passet kunne fint strekke seg på 2 ben og nå opp til ting på kjøkkenbenken om det var noe spennende der, men det er slanke og elegante katter. Når det gjelder høyden så kommer den nok på plassen under Maine Coon. 

Vår Maine Coon. Og han er absolutt ikke den største jeg har sett 🤩

Screenshot_20210201-135320_Gallery.jpg

Anonymkode: 09b24...e3d

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Wow 😍 Jeg hadde skvetti godt av å møte den ute i mørket tror jeg

Jeg syntes ikke han ser så stor ut når han kommer gående. Men jeg syntes alle andre katter ser ganske små ut da 😂😂😂

Anonymkode: 09b24...e3d

On 1/29/2021 at 5:38 PM, Valeriia said:

Vurderer en familiekatt og prøver å lese meg opp på maine coon.

Hva er deres erfaring? Hva er fordelene og ulempene? Er de ulik vanlig huskatt? Har dere den ute? Om det er innekatt, hva gjør dere om sommeren med barna flyende inn og ut døra? 

vi har 3 en vakker gutt veldig kosete og veldig snill og grei, kjæresten hans, hun liker ingen og spesielt ikke menn,men liker godt meg og ungen, men menn er hu utrolig sur på ,mens sønnen deres er en sikkelig kosegutt som er veldig avhening av gutten min

Anonymkode: a285d...03d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...