Gå til innhold

Tips til sovesofa som er god å ligge på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne har søsteren min på gjesterommet/kontoret. Den er ganske god, du slipper det hopetitten-underlaget som ofte blir i sofaer med flere puter å ligge på, også er det tykk madrass med fjærer. Men den har ikke sjeselong da...

https://www.bohus.no/stue/sofa/sovesofa/multy-sovesofa-2

Anonymkode: 55a3d...1be

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Denne har søsteren min på gjesterommet/kontoret. Den er ganske god, du slipper det hopetitten-underlaget som ofte blir i sofaer med flere puter å ligge på, også er det tykk madrass med fjærer. Men den har ikke sjeselong da...

https://www.bohus.no/stue/sofa/sovesofa/multy-sovesofa-2

Anonymkode: 55a3d...1be

Takk for tips! Ser at Hovden har pocketmadrass, så det er nok det jeg må se etter. De med sjeselong fra Hovden var veldig dyre... Men da vet jeg litt mer hva jeg er ute etter 🙂

Skrevet

Viktig å bestemme seg om det skal være for 1 eller 2 gjester.

Målet på den fra Fagmøbler er bare 140x200 for soving, det blir trangt hvis den skal være til 2 voksne, må i så fall være veldig nyforelsket 😀

Anonymkode: 5f6a4...53c

Skrevet

Hva skal den brukes til og til hvor mange personer? Vi har en veldig god (og dyr) på hytta og en liten og billig fra IKEA hjemme som også er veldig god (men ganske liten og ikke så super pen). Har også en ganske billig i kjellerstuer med sjeselong som ikke er like god. 

De som er gode har en hel madrass som brettes ut så man ikke ligger på flere puter.  Men hvilken bruk man trenger er viktig. Er pen sofa man kan sove på innimellom viktigst eller god sovekomfort og hvilken prisklasse.

Skrevet

Tror ikke det finnes. Ville kjøpt skummadrass og tilpasset deler til skjøter om man synker ned. Og en god overmadrass. Om man ikke har synke deler så er det nok med en overmadrass 

Anonymkode: 32c4e...c0d

Skrevet

Vi har en slik en - med hel madrass. 
Inneste delen er helt grei å ligge på, den ytterste delen er steinhard. Vi har en overmadrass vi legger oppå ved overnatting, men det er fortsatt hardt...

Anonymkode: 392e5...7d0

Skrevet

Og hvis man ikke liker å ha gjester for lenge, bør den være skikkelig ubehagelig 😂

Skrevet

Takk for alle gode råd! Det er en sovesofa til hemsen på hytta, så blir nok mest brukt når ungene har med seg venner. Men ønsker at det skal være greit å sove der for voksne også en gang iblant. Tenker å bruke max 10.000. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Vi har en slik en - med hel madrass. 
Inneste delen er helt grei å ligge på, den ytterste delen er steinhard. Vi har en overmadrass vi legger oppå ved overnatting, men det er fortsatt hardt...

Har dere akkurat den sofaen som jeg linket til? Har dere vanlig skummadrass eller pocketmadrass?

Skrevet
inchi skrev (11 timer siden):

Har dere akkurat den sofaen som jeg linket til? Har dere vanlig skummadrass eller pocketmadrass?

Pocket

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Viktig å bestemme seg om det skal være for 1 eller 2 gjester.

Målet på den fra Fagmøbler er bare 140x200 for soving, det blir trangt hvis den skal være til 2 voksne, må i så fall være veldig nyforelsket 😀

Når du kommer på besøk for noen få netter får du virkelig akseptere at senga er 140. Vanlig dobbelseng er 150 (selv om de fleste nok har 180)

Anonymkode: 1c4af...abf

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Pocket

Takk for svar. Dumt at den er hard å ligge på selv med pocketmadrass... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Når du kommer på besøk for noen få netter får du virkelig akseptere at senga er 140. Vanlig dobbelseng er 150 (selv om de fleste nok har 180)

Anonymkode: 1c4af...abf

Enig med deg der. For et par netter, så får 140 holde for 2 normale voksne. 

Skrevet (endret)
Tipp topp skrev (På 29.1.2021 den 15.09):

Hva skal den brukes til og til hvor mange personer? Vi har en veldig god (og dyr) på hytta og en liten og billig fra IKEA hjemme som også er veldig god (men ganske liten og ikke så super pen). Har også en ganske billig i kjellerstuer med sjeselong som ikke er like god. 

De som er gode har en hel madrass som brettes ut så man ikke ligger på flere puter.  Men hvilken bruk man trenger er viktig. Er pen sofa man kan sove på innimellom viktigst eller god sovekomfort og hvilken prisklasse.

Husker du hvilken modell den fra Ikea er? Ser at Ikea har flere modeller som kan fåes i ulike størrelser og fasonger. Er til hemsen på hytta, så trenger ikke å være superfin akkurat. 

Endret av inchi
Skrevet
inchi skrev (12 timer siden):

Husker du hvilken modell den fra Ikea er? Ser at Ikea har flere modeller som kan fåes i ulike størrelser og fasonger. Er til hemsen på hytta, så trenger ikke å være superfin akkurat. 

Vi har denne: https://www.ikea.com/no/no/p/lycksele-havet-2-seters-sovesofa-vallarum-gra-s89149936/

Jeg synes i alle fall at den er god å sove på, men har jo kun sovet på den enkeltnetter. Man får også den samme med tynnere madrass som er litt billigere (LYCKSELE LÖVÅS), men vi har den tykkeste.

Skrevet
Tipp topp skrev (3 timer siden):

Vi har denne: https://www.ikea.com/no/no/p/lycksele-havet-2-seters-sovesofa-vallarum-gra-s89149936/

Jeg synes i alle fall at den er god å sove på, men har jo kun sovet på den enkeltnetter. Man får også den samme med tynnere madrass som er litt billigere (LYCKSELE LÖVÅS), men vi har den tykkeste.

Takk! Med tykk madrass er nok den av de bedre å ligge på, kan jeg tenke meg. Men videre pen, skal jeg si meg enig i, at det var den ikke, hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...