Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #1 Skrevet 27. januar 2021 Er det slik at barn med mørkhudede foreldre blir mørkere med årene? Ofte syntes jeg barna er veldig lyse ved fødsel, når de er ett par år er de mer mulatter også blir de ofte like mørke som foreldrene ved skolealder.  Jeg er helt hvit. Jeg kunne jo bli brun da jeg var i solen som liten. Jeg har jo bare blitt blekere og blekere, jeg blir jo søren meg ikke brun heller om sommeren. Er det motsatt hos oss som er hvite i huden, vi blir blekere med årene? Anonymkode: efdc9...36a
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #2 Skrevet 27. januar 2021 Ja, jeg tror at det ikke er så uvanlig at barn blir mørkere både i huden og håret med alderen. Man ser det på mange lyse, blonde barn også. Pigmentene utvikler seg gradvis kanskje? Anonymkode: abe66...45b
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #3 Skrevet 27. januar 2021 Jeg vet ikke, men jeg som er "hvit" har fått mer pigment med årene. Det virker som om jeg måtte væte mye i sola for å få pigmentdanningen til å starte. Selv om jeg er like blek om vinteren fortsatt blir jeg radkere brun og tåler mer sol uten å bli brent nå enn da jeg var barn. Anonymkode: bf933...078
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #4 Skrevet 27. januar 2021 Har vel en del med pigmenter å gjøre. Min sønn var lyseblond da han var liten, nå er han tenåring og mørkeblond. Da jeg var ung, ble jeg svært lett brun, men var alltid mye i solen. Så har jeg de siste 8årene slitt veldig med hudsykdom, som ikke liker sola. Så nå er jeg temmelig blek. Mens før så var jeg lett brun på vinteren og. Søsteren min som er mye i sola, og reiser til Syden 3 uker hver vinter. Bortsatt fra nå. Har jo bare blitt brunere og brunere. Anonymkode: 24f44...269
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #5 Skrevet 27. januar 2021 Vet ikke hvordan det er med mørkhudede, har inntrykk av at de jeg vet om har omtrent samme farge som når de var små, men har egentlig aldri tenkt over det. Gutten til en venninne av meg har i hvert fall samme hud- og hårtoner som da han var født, han er mulatt. Selv ble jeg lett brun som barn, veldig brun, selv om jeg var lys blond i håret. Håret ble i tenårene mørkt brunt. Som voksen sluttet jeg nesten helt å få farge av solen. Kunne ligge ute i timesvis midt på dagen på sommeren uten at man kunne se at jeg hadde vært i solen, ikke ble jeg brent heller. Viste seg etterhvert at jeg hadde en del mangler i kroppen som gjorde at kroppen ikke greide å danne hudpigmenter. Ble etterhvert også syk pga. dette. Vet ikke om jeg blir frisk, men har i hvert fall fått bedret prøvene mine noe, om ikke normalisert dem, og da har jeg plutselig begynt å få farge igjen i sola. Anonymkode: f8166...318
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå