Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg håper på det samme, men jeg orker ikke å være først. Da må man tåle kommentarer om konspirasjonsteoretiker, tinnfoliehatt, antivaxxer, Trumptilhenger, flatearther osv. 

Jeg makter det ikke nå. 

Anonymkode: fe7f5...301

Jeg bryr meg ikke. Jeg nekter å ta vaksine. Så får folk bare tåle det.

1152332915_idontneedvaccinesthankyou.jpg.8d56e2c2f02b7a05c68a687045ae73c1.jpg

Anonymkode: 80841...5df

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke. Jeg nekter å ta vaksine. Så får folk bare tåle det.

1152332915_idontneedvaccinesthankyou.jpg.8d56e2c2f02b7a05c68a687045ae73c1.jpg

Anonymkode: 80841...5df

Så immunsystemet ditt tar polio, difteri, tuberkulose og alt annet og? Du må være et medisinsk mirakel!

Anonymkode: 518af...59d

Annonse

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jeg håper på det samme, men jeg orker ikke å være først. Da må man tåle kommentarer om konspirasjonsteoretiker, tinnfoliehatt, antivaxxer, Trumptilhenger, flatearther osv. 

Jeg makter det ikke nå. 

Anonymkode: fe7f5...301

Og ikke minst morder - du vet, når du ikke er superduperpositiv til hver eneste restriksjon, så bidrar du til at folk dør i hopetall rundt deg. :D :D :D 

Anonymkode: 8436e...1b6

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så immunsystemet ditt tar polio, difteri, tuberkulose og alt annet og? Du må være et medisinsk mirakel!

Ikke sammenlign dødeligheten for sykdommene du nevner og dødeligheten fra koronavirus. Det blir som å sammenligne epler og skyskrapere.

Jeg også! Jeg orker ikke å sitte og se på denne ødeleggende galskapen lenger😭

Men hvor begynne? Jeg har ikke spesielt stort nettverk, kjenner ingen som «betyr noe» i det store og hele. Folk driter jo i min mening. Aldri følt meg så liten og verdiløs som det siste året. 

Kan man kontakte politikere på Instagram feks? 

Anonymkode: 1d48f...9f1

Jeg synes tiltakene har birlet bra og at myndigheteme har håndtert en vanskelig situasjon meget bra. Det er helt klart ting som kunne vært gjort bedre og rasker, men ut fra forutsettningene synes jeg det har gått fint.

Til en annen gang er det kanskje viktig å finne tiltak for å holde folks moral oppe fra ganske tidlig.  Jeg tror ikke det er så enkelt, men det hadde kanskje vært lurt.

Anonymkode: 69835...a97

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg også! Jeg orker ikke å sitte og se på denne ødeleggende galskapen lenger😭

Men hvor begynne? Jeg har ikke spesielt stort nettverk, kjenner ingen som «betyr noe» i det store og hele. Folk driter jo i min mening. Aldri følt meg så liten og verdiløs som det siste året. 

Kan man kontakte politikere på Instagram feks? 

Du kan i hvertfall sende mail.

1 hour ago, Anonym bruker said:

Kan ingen gjøre opprør mot tiltakene? Jeg synes ikke det er rom for kritikk i avisene engang. Alle bare jatter med. Noen må sette ned foten, å si at dette er ikke forholdsmessig!

de aller fleste er heldigvis mer oppgående enn deg og de som ikke støtter tiltakene. ALLE er lei nå, jeg er så dritt lei, men følger de fordi jeg vil ha en normal hverdag igjen, de som fortsetter og sier sånn som deg, det er verre med infulensa osv osv bør skjerpe seg, så glad for reglene og folk får bøter for og bryte de

Anonymkode: c8b3f...3a6

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

de aller fleste er heldigvis mer oppgående enn deg og de som ikke støtter tiltakene. ALLE er lei nå, jeg er så dritt lei, men følger de fordi jeg vil ha en normal hverdag igjen, de som fortsetter og sier sånn som deg, det er verre med infulensa osv osv bør skjerpe seg, så glad for reglene og folk får bøter for og bryte de

Anonymkode: c8b3f...3a6

Det blir ingen normal hverdag. Restriksjonene er varslet til å vare i hvert fall ut 2021. I det tempoet vaksinasjonen går, og når det dukker opp flere virusstammer som vaksinen ikke virker mot, så kommer man aldri tilbake til normalen. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det blir ingen normal hverdag. Restriksjonene er varslet til å vare i hvert fall ut 2021. I det tempoet vaksinasjonen går, og når det dukker opp flere virusstammer som vaksinen ikke virker mot, så kommer man aldri tilbake til normalen. 

Det tar litt tid men det går. Vi m bare huske at det er nesten like viktig å få vaksinert nok mennesker i u-land som her hemme for å hindre utvikling av nye mutasjoner.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kan ingen gjøre opprør mot tiltakene? Jeg synes ikke det er rom for kritikk i avisene engang. Alle bare jatter med. Noen må sette ned foten, å si at dette er ikke forholdsmessig!

Her taler du som en skikkelig kron-idiot. 

Anonymkode: 65cdb...422

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Her taler du som en skikkelig kron-idiot. 

Anonymkode: 65cdb...422

Og her er stjerneeksempelet på hvorfor det ikke stilles kritiske spørsmål til tiltakene. Dette begynner rett og slett å ligne på fascisme. Ganske skummelt å være vitne til. 

Og her er stjerneeksempelet på hvorfor det ikke stilles kritiske spørsmål til tiltakene. Dette begynner rett og slett å ligne på fascisme. Ganske skummelt å være vitne til. 

Det er jo ingen som stiller kritiske spørsmål her i tråden, det bare manes til et opprør som man selv ikke vil starte.

Anonymkode: 1b4e4...109

Det er ganske langt mellom fascisme og det at en rnkeltperson synes en annen enkeltperson utaler seg som en idiot om en sak.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er ganske langt mellom fascisme og det at en rnkeltperson synes en annen enkeltperson utaler seg som en idiot om en sak.

Men mange mener at man er idiot bare fordi man ikke støtter absolutt alle tiltak 100 % hele tiden. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Om du er kritisk til tiltak blir du stemplet som idiot og morder. «Du har ikke skjønt noen ting» er gjengangeren. Innlegget du siterer skriver blant annet at vi bør protestere fordi tiltakene ikke er forholdsmessige og hun uttrykker bekymring for at kritiske røster ikke slipper til. 

Vedkommende jeg siterte slang derimot bare dritt. 

Når det blir en vedtatt sannhet som blir en massesuggesjon begynner det å likne fascisme. Gruppe etter gruppe blir hengt ut og hetset for å nå det hellige målet: å utrydde et virus med 0,12% dødelighet. Det er ingen rom for uenigheter. Ikke rom for å stille spørsmål. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Om du er kritisk til tiltak blir du stemplet som idiot og morder. «Du har ikke skjønt noen ting» er gjengangeren. Innlegget du siterer skriver blant annet at vi bør protestere fordi tiltakene ikke er forholdsmessige og hun uttrykker bekymring for at kritiske røster ikke slipper til. 

Vedkommende jeg siterte slang derimot bare dritt. 

Når det blir en vedtatt sannhet som blir en massesuggesjon begynner det å likne fascisme. Gruppe etter gruppe blir hengt ut og hetset for å nå det hellige målet: å utrydde et virus med 0,12% dødelighet. Det er ingen rom for uenigheter. Ikke rom for å stille spørsmål. 

Hun synes ikke tiltakene er forholdsmessige, men hvem mener hun bør ta den avgjørelsen? De færreste av oss sitter på kunskaper som er gode nok om både smitte, nasjonaløkonomi, psykisk helse, sykhuskapaditet osv til å kunne ta disse besluttningene. Hvis noen vil argumentere for at tiltakene er for kraftige må de komme med bedre argumenter enn "Jeg synes det!".  Kom med et gjennomarbeidet alternativ så blir det interessant, men så lenge klagingen ikke følges opp med argumenter er det ilke noen grunn til å ta hensyn til klagene.

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Men mange mener at man er idiot bare fordi man ikke støtter absolutt alle tiltak 100 % hele tiden. 

Du er ikke idiot for å mislike tiltak eller for ikke å ha tro på den, men du er idiot hvis du tror det er bedre å ta slike besluttninger om hva som er nødvendig basert på hva en person uten kunskaper på området mener heller enn å følge rådene fra fagpersoner.

Hun synes ikke tiltakene er forholdsmessige, men hvem mener hun bør ta den avgjørelsen? De færreste av oss sitter på kunskaper som er gode nok om både smitte, nasjonaløkonomi, psykisk helse, sykhuskapaditet osv til å kunne ta disse besluttningene. Hvis noen vil argumentere for at tiltakene er for kraftige må de komme med bedre argumenter enn "Jeg synes det!".  Kom med et gjennomarbeidet alternativ så blir det interessant, men så lenge klagingen ikke følges opp med argumenter er det ilke noen grunn til å ta hensyn til klagene.

Dette

• Opprett ny...