Gå til innhold

Blir dette veldig feil av meg - corona og nedstengning

Anbefalte innlegg

Jeg bor i Lillestrøm kommune som er en av kommunene med mye strengere tiltak etter det som skjedde i Nordre Follo.

Bor rett ved grensen til Ullensaker (som ikke er berørt), og det er veldig lite smitte i det området jeg bor i.
Jeg har sådd masse blomster, chili og paprika som skal ut til våre.
De må snart plantes om, og jeg trenger små potter til å ha det i.
Dersom disse tiltakene varer lengre enn til 1.2, vil det være veldig feil av meg å dra til Ullensaker med munnbinde en tid på døgnet med få folk og handle det der?

Jeg vil handle det i den butikken jeg til vanlig ville ha handlet det, så velger ikke butikken for å omgå tiltakene.
Vet også nøyaktig hvor i butikken jeg finner det slik at det blir rett inn, og rett ut.
Vil oppholde meg i butikken maks 10 minutter

Anonymkode: 58843...db9

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg bor i Lillestrøm kommune som er en av kommunene med mye strengere tiltak etter det som skjedde i Nordre Follo.

Bor rett ved grensen til Ullensaker (som ikke er berørt), og det er veldig lite smitte i det området jeg bor i.
Jeg har sådd masse blomster, chili og paprika som skal ut til våre.
De må snart plantes om, og jeg trenger små potter til å ha det i.
Dersom disse tiltakene varer lengre enn til 1.2, vil det være veldig feil av meg å dra til Ullensaker med munnbinde en tid på døgnet med få folk og handle det der?

Jeg vil handle det i den butikken jeg til vanlig ville ha handlet det, så velger ikke butikken for å omgå tiltakene.
Vet også nøyaktig hvor i butikken jeg finner det slik at det blir rett inn, og rett ut.
Vil oppholde meg i butikken maks 10 minutter

Ja. Det vil være veldig fei. 

Tror du at du er alene om å «bare måtte få gjort noe»?

Hold deg til reglene som gjelder der du bor. 

Anonymkode: c51f3...1e1

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Lurer på hva forskjellen på en blomsterpotte og Vinmonopolet er 

Anonymkode: 66036...245

Man pleier å bruker lengre tid inne på polet enn hva jeg eventuelt må bruke i butikken når jeg skal kjøpe disse pottene.
Drar forresten som regel også ut av kommunen dersom jeg skal på polet siden det er mest praktisk, men det trenger jeg ikke på en stund :P

Der jeg bor i Lillestrøm kommune er forresten 50 km fra Nordre Folle hvor man har funnet dette muterte viruset, og vi er ikke like nedstengt som Oslo og Follo, er på risikonivå 4, ikke 5 som der

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Man pleier å bruker lengre tid inne på polet enn hva jeg eventuelt må bruke i butikken når jeg skal kjøpe disse pottene.
Drar forresten som regel også ut av kommunen dersom jeg skal på polet siden det er mest praktisk, men det trenger jeg ikke på en stund :P

Der jeg bor i Lillestrøm kommune er forresten 50 km fra Nordre Folle hvor man har funnet dette muterte viruset, og vi er ikke like nedstengt som Oslo og Follo, er på risikonivå 4, ikke 5 som der

Hvorfor skulle man bruke lenger tid? Dette var seriøst en skikkelig tullete unnskyldning for å rettferdiggjøre sine egne handlinger. Jeg for min del går rett ut og rett inn. Bruker toppen 1-2 minutter på polet når jeg handler.

Anonymkode: 66036...245

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Dette er et grusomt hysteri. Gjør hva du vil, vi er frie borgere. Høie tok fly til Stavanger, da kan du kjøre noen minutter over kommunegrensa. 

Anonymkode: 8f0e8...ea4

Høie tok flyet HJEM, før de strenge restriksjonene...

Anonymkode: ac5d8...2dc

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Bruk tomme rømmebeger, youghurtbeger, eggekartongar, masse gratis embalasjoe som du likevel berre kastar. Uavhengig av nedstenging. 

Anonymkode: 1c954...ffd

Det var faktisk veldig smart.
Tror jeg gjør det.

BTW: Jeg bor ikke i Follo hvor det muterte viruset er påvist, bor 50 km unna. Bor på Romerike, det er ikke rødt her, men oransje.

Høie visste om det muterte viruset. Han er med å bestemme reglene. Han satte seg på et fly til andre siden av landet vel vitende om at han kom fra nærområdet til smittestedet. Han sitter på hytta og forteller andre at de skal holde seg hjemme. Jeg tenker Stockholmsyndromet hver gang noen forsvarer en så dobbeltmoralsk handling. Og Erna juger journalister rett opp i trynet for å dekke over. Jeg spyr av disse menneskene. 

Jada, men de har måtte innrømme at han visste om utbruddet når han reiste, og det er vel ingen som burde vite bedre enn han, at restriksjoner ville komme.

Anonymkode: 73aac...ab5

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Høie visste om det muterte viruset. Han er med å bestemme reglene. Han satte seg på et fly til andre siden av landet vel vitende om at han kom fra nærområdet til smittestedet. Han sitter på hytta og forteller andre at de skal holde seg hjemme. Jeg tenker Stockholmsyndromet hver gang noen forsvarer en så dobbeltmoralsk handling. Og Erna juger journalister rett opp i trynet for å dekke over. Jeg spyr av disse menneskene. 

Høie bor i Stavanger/Oslo og selvsagt har han bodd hovedsakelig i Oslo det siste året. Han reiste derfor IKKE hjem. Han reiste på en reise som ikke var nødvendig i det hele tatt. Han visste om mutert virus og hvis han ikke hadde visst om den nye virustypen var uansett rådet til Oslobeboere om å ikke reise. Da situasjonen i Oslo har vært usikker etter nyttår. Og så sitter han på hytta si og forteller oss om nye restriksjoner. Det er F_ helt utrolig!

Jeg spyr også!

Anonymkode: 8abc9...b13

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det blir advart mot unødvendige reiser, men jobbreiser er definert som nødvendig. 

Hvorfor mener dere at han skal leve etter strengere regler enn andre? 

Anonymkode: c209d...257

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det blir advart mot unødvendige reiser, men jobbreiser er definert som nødvendig. 

Hvorfor mener dere at han skal leve etter strengere regler enn andre? 

Anonymkode: c209d...257

Å reise på hytta er ingen nødvendig jobbreise

Anonymkode: 73aac...ab5

• Opprett ny...