Himmel og hav Skrevet 25. januar 2021 #26 Skrevet 25. januar 2021 Hvis du vil ha noe, så må du si fra om det. Sitt iallfall ikke og håp at han er tankeleser og bli sur for at han ikke er det. Nå er det fortsatt mye igjen av dagen, så gi han en sjanse fram til godt utpå kvelden. kanskje han har en overraskelse på gang. Om du ikke har hørt noe innen f. eks. 22, så kan du jo sende han en snap og si "hurra for meg!" eller noe sånt.
the amazing spidermamma Skrevet 25. januar 2021 #27 Skrevet 25. januar 2021 Hallo, du må jo si ifra! Ikke alle er like flinke til å huske på datoer. Det betyr ikke at de ikke bryr seg. Istedenfor å dyrke fornærmet-følelsen, så har både du og forholdet deres bedre av at du sier ifra.
*Miss Marple* Skrevet 25. januar 2021 #28 Skrevet 25. januar 2021 Du må legge grunnlaget i ukene før bursdagen. Jeg starter i begynnelsen av mnd med planlegging av dagen. Sier at siden dagen min er på en onsdag så passer det vel bedre med selskap på lørdag, for eksempel. Når det nærmer seg enda mer kommer jeg med konkrete hint om at den viktige dagen. Det gjelder også de voksne ungene som ikke bor hjemme, ingen sjans til å glemme verken morsdag eller bursdag her i huset. Jeg forventer å bli gjort stas på, jeg forventer ikke at alle rundt meg skal huske dagen.
Luksusdyret Skrevet 25. januar 2021 #29 Skrevet 25. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Gratulere med dagen, Primadonna! Hvis du vil han skal huske bursdagen din, må du starte før selve dagen med å minne han på det. Slutt å være en opphøyd, passiv agressiv, fjortis! Anonymkode: 2c8c9...ca6 Bruker du ikke å gratulere mannen din med dagen? Moren din? Barna dine? Er man primadonna og fjortis hvis man ønsker at kjæresten (altså en av dine nærmeste) sender melding med "gratulerer med dagen"?
*Miss Marple* Skrevet 25. januar 2021 #30 Skrevet 25. januar 2021 Milfy Way skrev (Akkurat nå): Bruker du ikke å gratulere mannen din med dagen? Moren din? Barna dine? Er man primadonna og fjortis hvis man ønsker at kjæresten (altså en av dine nærmeste) sender melding med "gratulerer med dagen"? Man er primadonna om man nekter å minne han på at man har bursdag, men heller velger å gå gjennom dagen såret og vonbroten.
Luksusdyret Skrevet 25. januar 2021 #31 Skrevet 25. januar 2021 *Miss Marple* skrev (19 minutter siden): Du må legge grunnlaget i ukene før bursdagen. Jeg starter i begynnelsen av mnd med planlegging av dagen. Sier at siden dagen min er på en onsdag så passer det vel bedre med selskap på lørdag, for eksempel. Når det nærmer seg enda mer kommer jeg med konkrete hint om at den viktige dagen. Det gjelder også de voksne ungene som ikke bor hjemme, ingen sjans til å glemme verken morsdag eller bursdag her i huset. Jeg forventer å bli gjort stas på, jeg forventer ikke at alle rundt meg skal huske dagen. Det er ikke snakk om alle rundt, det er snakk om partneren sin. Hvor vanskelig er det å huske EN (!) dag i året? Står gjerne på Facebook også.
*Miss Marple* Skrevet 25. januar 2021 #32 Skrevet 25. januar 2021 Milfy Way skrev (1 minutt siden): Det er ikke snakk om alle rundt, det er snakk om partneren sin. Hvor vanskelig er det å huske EN (!) dag i året? Står gjerne på Facebook også. Jeg glemmer stadig ting jeg burde huske. Derfor passer jeg på at mannen aldri får sjansen til å glemme en så viktig dag Litt taktisk må man lære seg å være.
Luksusdyret Skrevet 25. januar 2021 #33 Skrevet 25. januar 2021 *Miss Marple* skrev (4 minutter siden): Jeg glemmer stadig ting jeg burde huske. Derfor passer jeg på at mannen aldri får sjansen til å glemme en så viktig dag Litt taktisk må man lære seg å være. Hadde min partner mast og mast om bursdagsfeiring flere uker i forkant, ville jeg ha mistet smaken på det hele. Man kan være så needy når man er 5 år, men ikke når man har bikket 40.
frk Nilsen Skrevet 25. januar 2021 #34 Skrevet 25. januar 2021 Klart du skal si i fra! Du kan starte med å spørre om han har glemt noe i dag. Hvis han sier nei, eller ikke vet hva du snakker om så må du si det. Slutt å være snurt og fornærmet, gi beskjed i forkant at xx har jeg bursdag, da hadde det vært hyggelig å gjøre ditt eller datt.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #35 Skrevet 25. januar 2021 Milfy Way skrev (19 minutter siden): Bruker du ikke å gratulere mannen din med dagen? Moren din? Barna dine? Er man primadonna og fjortis hvis man ønsker at kjæresten (altså en av dine nærmeste) sender melding med "gratulerer med dagen"? Jeg siterer meg delv for å svare deg: Hun forventet jo å få gratulasjon idet klokken bikket 00.00! Og hun forsøker å forstyrrer nattesøvnen hans, i et desperat forsøk på å få en gratulasjon. Det er primadonna! Milfy Way skrev (9 minutter siden): Hadde min partner mast og mast om bursdagsfeiring flere uker i forkant, ville jeg ha mistet smaken på det hele. Man kan være så needy når man er 5 år, men ikke når man har bikket 40. Det er ikke snakk om å mase om bursdagen, men å planlegge den. Eller tar du feiringen på sparket? Med familie er det ikke alltid mulig å ta ting på sparket. Og jeg ønsker en skikkelig bursdagsfeiring, men da må den planlegges i god tid og partner bør inkluderes. Anonymkode: 2c8c9...ca6
Luksusdyret Skrevet 25. januar 2021 #36 Skrevet 25. januar 2021 (endret) Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg siterer meg delv for å svare deg: Hun forventet jo å få gratulasjon idet klokken bikket 00.00! Og hun forsøker å forstyrrer nattesøvnen hans, i et desperat forsøk på å få en gratulasjon. Det er primadonna! Det er ikke snakk om å mase om bursdagen, men å planlegge den. Eller tar du feiringen på sparket? Med familie er det ikke alltid mulig å ta ting på sparket. Og jeg ønsker en skikkelig bursdagsfeiring, men da må den planlegges i god tid og partner bør inkluderes. Anonymkode: 2c8c9...ca6 Det er jo ikke jeg som skal planlegge min egen bursdag. Skal jeg kjøpe min egen gave også kanskje? Hos oss er det partneren som planlegger bursdag, kjøper gave og baker. Hvis jeg skal gjøre alt selv, inkludert planlegging, baking og innkjøpt av gave, hva er poenget med bursdagen? At jeg gjør stas på meg selv, mens andre sitter rundt og spiser det jeg har laget? Min "fornøyelse" er matlaging, baking, rydding og innkjøp av gave? Er ikke verdt styret altså. Endret 25. januar 2021 av Milfy Way
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #37 Skrevet 25. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hun forventet jo å få gratulasjon idet klokken bikket 00.00! Og hun forsøker å forstyrrer nattesøvnen hans, i et desperat forsøk på å få en gratulasjon. Det er primadonna! Anonymkode: 2c8c9...ca6 Da har du misforstått. Ingen av oss hadde lagt oss, jeg forventet ikke å få gratulasjon på slaget midnatt. Jeg forstyrrer heller ikke noe nattesøvn da han ikke har varsler på om natta (det har ikke jeg heller). Men en liten «gratulerer med dagen» hadde vært hyggelig. Snakket med han på tlf nå og han nevnte ikke noe da heller. Anonymkode: 61fa9...2ce
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #38 Skrevet 25. januar 2021 Hi her. nå skjønner jeg at jeg fremstår for dere som kravstor og vanskelig; det er jeg ikke. Jeg har snakket om bursdagen min i flere uker, han selv har sagt ting som «ja men nå har du snart bursdag». Han har rett og slett glemt det, og det får være greit det! Jeg er ikke sur og grinete og vonbroten, jeg bare lurte på om jeg skulle si noe eller ei. Nå sendte jeg snap av ei kake og en emoji med ballonger så får se om han tar hintet 😅 Anonymkode: 61fa9...2ce
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #39 Skrevet 25. januar 2021 Og takk for gratulasjonene jeg får her Anonymkode: 61fa9...2ce
sug lut Skrevet 25. januar 2021 #40 Skrevet 25. januar 2021 (endret) Huff, primadonnanykker hos småripsen er lite tiltrekkende. Selvsagt minner du ham på det, du går ikke rundt som ei passiv-aggressiv hurpe og bare nyter å bli såra. Endret 25. januar 2021 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #41 Skrevet 25. januar 2021 Så needy er man ikke som voksen, altså. Bli voksen! Anonymkode: 3abd0...b60
*Miss Marple* Skrevet 25. januar 2021 #42 Skrevet 25. januar 2021 Milfy Way skrev (2 timer siden): Hadde min partner mast og mast om bursdagsfeiring flere uker i forkant, ville jeg ha mistet smaken på det hele. Man kan være så needy når man er 5 år, men ikke når man har bikket 40. Det finnes en mellomting mellom å mase og mase i ukesvis og gå rundt som en forurettet fjortis om dagen går i glemmeboken i en travel hverdag. Er alt enten-eller med deg? Milfy Way skrev (1 time siden): Det er jo ikke jeg som skal planlegge min egen bursdag. Skal jeg kjøpe min egen gave også kanskje? Hos oss er det partneren som planlegger bursdag, kjøper gave og baker. Hvis jeg skal gjøre alt selv, inkludert planlegging, baking og innkjøpt av gave, hva er poenget med bursdagen? At jeg gjør stas på meg selv, mens andre sitter rundt og spiser det jeg har laget? Min "fornøyelse" er matlaging, baking, rydding og innkjøp av gave? Er ikke verdt styret altså. Jeg lager til alle selskap, ja. I et hushold har man ofte forskjellige roller og en av mine ‘ansvarsområder’ er å lage til selskap, også til meg selv. Men det skjer jo sjelden på selve bursdagen, så den dagen forventer jeg å bli gjort litt stas på. Ikke rydder jeg og ikke kjøper jeg gaven min selv, og da er jeg egentlig ganske fornøyd 😘
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #43 Skrevet 25. januar 2021 Han har det ikke så skrekkelig travelt, sengeliggende som han er. Jeg har nå sendt snapper av kaker og ballonger i håp om at han skal ta et hint; men den gang ei. Jeg er IKKE såra eller furten! Jeg kommuniserer med han på en helt vanlig måte 🙂 jeg er ikke grinete og jeg kommer ikke til å bli det heller. Men det hadde vært hyggelig å bli huska på, det er alt Anonymkode: 61fa9...2ce
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #44 Skrevet 25. januar 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Han har det ikke så skrekkelig travelt, sengeliggende som han er. Jeg har nå sendt snapper av kaker og ballonger i håp om at han skal ta et hint; men den gang ei. Jeg er IKKE såra eller furten! Jeg kommuniserer med han på en helt vanlig måte 🙂 jeg er ikke grinete og jeg kommer ikke til å bli det heller. Men det hadde vært hyggelig å bli huska på, det er alt Anonymkode: 61fa9...2ce Du må jo si det, dette innlegget tyder i mine øyne på at du er litt lei deg for at han ikke har sagt noe, og det kommer du nok til å holde mot han, om enn ubevisst. Anonymkode: 9d939...fcb
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #45 Skrevet 25. januar 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Han har det ikke så skrekkelig travelt, sengeliggende som han er. Jeg har nå sendt snapper av kaker og ballonger i håp om at han skal ta et hint; men den gang ei. Jeg er IKKE såra eller furten! Jeg kommuniserer med han på en helt vanlig måte 🙂 jeg er ikke grinete og jeg kommer ikke til å bli det heller. Men det hadde vært hyggelig å bli huska på, det er alt Anonymkode: 61fa9...2ce Jeg hadde blitt såra! Og dritsur! Går jo faen an å bry seg litt om kjæresten sin! Anonymkode: 7a2d4...067
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #46 Skrevet 25. januar 2021 sug lut skrev (1 time siden): Huff, primadonnanykker hos småripsen er lite tiltrekkende. Selvsagt minner du ham på det, du går ikke rundt som ei passiv-aggressiv hurpe og bare nyter å bli såra. Og her kom navnekalleren med de gamle klisjeene. Anonymkode: 48ed0...972
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #47 Skrevet 25. januar 2021 Nå har jeg sagt det og som jeg frykta kom han med en dårlig «forklaring» og klarte å vri det om på seg selv. Fantastisk. Anonymkode: 61fa9...2ce
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #48 Skrevet 25. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nå har jeg sagt det og som jeg frykta kom han med en dårlig «forklaring» og klarte å vri det om på seg selv. Fantastisk. Anonymkode: 61fa9...2ce Hva sa han da? Anonymkode: 9d939...fcb
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #49 Skrevet 25. januar 2021 Samboeren min glemte min ett år. HELT. 😂😂😂 Jeg var litt fornærmet. Så jeg la meg tidlig, han sa at det var da tidlig. Jeg bare ropte fra trappa, ja her er det jo ingen bursdagsfeiring og gikk. Gikk 20 minutter så kom det en sms med bilde av nettbanken hans. Han hadde overført 20 000,- med teksten UNNSKYLD. Vi ler av det i dag altså. Selvsagt må du si det rett ut. Ikke gå rundt grøten og hint. Anonymkode: b3c43...53c
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #50 Skrevet 25. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hva sa han da? Anonymkode: 9d939...fcb Han oppførte seg først som at han hadde glemt det, så snudde han og sa han hadde forsøkt å komme på en hilsen på rim men ikke fått det til, så hvis jeg ikke hadde nevnt det hadde han «måtte» komme opp med noe iløpet av dagen. Selvom han rett før innrømmet å ha glemt meg. Greit å glemme. Ikke greit å lyve. Så NÅ er jeg sur! Anonymkode: 61fa9...2ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå