Sjokoman Skrevet 29. januar 2021 #76 Del Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Nei, det er faktisk sant. Brukerne som skriver her inne med nick, i hvert fall mange av de faste, kooooser seg. Se tråden: Hva gjør du for deg selv? på skravle/anonym. Lurer på hvordan de ikke evner til å se hva som foregår i verden og Norge. Og da tenker jeg primært ikke på selve koronaen, men næringslivet, økonomien, fremtiden til våre barn. Hvordan noen kan koooose seg oppi dette, er for meg en gåte. Men jeg er ikke overrasket. Anonymkode: 8b7d6...c85 Enig med deg i denne. De som er så innmari positive og koser seg oppi dette, er de samme som har sittet på dette forumet daglig, hele dagen i årevis. De merker neppe noen stor forskjell i hverdagen, og føler seg kanskje til og med litt mer normale. Problemet er jo at dette er er foreldreforum. Så at de lukker øynene for konsekvensene dette får for den oppvoksende generasjonen er jo egentlig bare trist. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413586-jeg-orker-ikke-mer/page/4/#findComment-149478784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. januar 2021 #77 Del Skrevet 29. januar 2021 Sjokoman skrev (4 minutter siden): Enig med deg i denne. De som er så innmari positive og koser seg oppi dette, er de samme som har sittet på dette forumet daglig, hele dagen i årevis. De merker neppe noen stor forskjell i hverdagen, og føler seg kanskje til og med litt mer normale. Problemet er jo at dette er er foreldreforum. Så at de lukker øynene for konsekvensene dette får for den oppvoksende generasjonen er jo egentlig bare trist. Selv om man er positiv og faktisk klarer å hygge seg i en begrenset hverdag så blir de fleste påvirket likevel. Personlig har vi måtte holde en begravelse hvor vi måtte velge hvem som kunne komme, en som ikke får den oppfølging på skolen han egentlig har krav på, 2 på hjemmeskole nå og da, trening skjer ikke, sitter på hjemmekontor på snart 12 måneden begge to, mannen har så mye å gjøre på jobb at det ikke er tid til annet enn mat, jobb og søvn. Poenget er at man kan velge å fokusere på alt dette eller man kan velge å fokusere på alt som faktisk er bra og alt man er glad for. Jeg velger siste alternativ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413586-jeg-orker-ikke-mer/page/4/#findComment-149478793 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #78 Del Skrevet 29. januar 2021 Sjokoman skrev (13 minutter siden): Enig med deg i denne. De som er så innmari positive og koser seg oppi dette, er de samme som har sittet på dette forumet daglig, hele dagen i årevis. De merker neppe noen stor forskjell i hverdagen, og føler seg kanskje til og med litt mer normale. Problemet er jo at dette er er foreldreforum. Så at de lukker øynene for konsekvensene dette får for den oppvoksende generasjonen er jo egentlig bare trist. Jeg synes det er et hån av dem som sitter på hjemmekontor og driver dank (og det gjør man jo, når man er på forumet HELE dagen hver dag mens man liksom jobber. Anonymkode: a87a2...ed3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413586-jeg-orker-ikke-mer/page/4/#findComment-149478798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #79 Del Skrevet 29. januar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden): Selv om man er positiv og faktisk klarer å hygge seg i en begrenset hverdag så blir de fleste påvirket likevel. Personlig har vi måtte holde en begravelse hvor vi måtte velge hvem som kunne komme, en som ikke får den oppfølging på skolen han egentlig har krav på, 2 på hjemmeskole nå og da, trening skjer ikke, sitter på hjemmekontor på snart 12 måneden begge to, mannen har så mye å gjøre på jobb at det ikke er tid til annet enn mat, jobb og søvn. Poenget er at man kan velge å fokusere på alt dette eller man kan velge å fokusere på alt som faktisk er bra og alt man er glad for. Jeg velger siste alternativ Men her fremstiller du det som noe helt annet enn det du vanligvis svarer - at dere har kjempemasse tid sammen som familie (hvordan får dere det til hvis din mann bare sover, jobber og spiser? Er dere sammen i søvne?), at det er så koselig med hjemmekontor, at dere trener masse sammen, at barna har så mye bedre utbytte av hjemmeskole osv. Det du skriver nå stemmer ikke overens med det du vanligvis skriver når du råder folk til å tenke positivt uansett hvor jævlig de har det. Din situasjon kan heller ikke sammenlignes med dem som mistet jobben og har vært arbeidsledig i 12 måneder, dem som fikk avlyst nødvendig smertebehandling og lignende. Anonymkode: a87a2...ed3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413586-jeg-orker-ikke-mer/page/4/#findComment-149478802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. januar 2021 #80 Del Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men her fremstiller du det som noe helt annet enn det du vanligvis svarer - at dere har kjempemasse tid sammen som familie (hvordan får dere det til hvis din mann bare sover, jobber og spiser? Er dere sammen i søvne?), at det er så koselig med hjemmekontor, at dere trener masse sammen, at barna har så mye bedre utbytte av hjemmeskole osv. Det du skriver nå stemmer ikke overens med det du vanligvis skriver når du råder folk til å tenke positivt uansett hvor jævlig de har det. Din situasjon kan heller ikke sammenlignes med dem som mistet jobben og har vært arbeidsledig i 12 måneder, dem som fikk avlyst nødvendig smertebehandling og lignende. Anonymkode: a87a2...ed3 Vi trener ofte sammen midt på dagen. Jeg og barna finner på ting sammen når mannen jobber og ja.. Hjemmeskole har gått fint. Vi gjør mye utav den tiden vi har. God frokost, god middag og lunsj. Jeg har aldri ment at vi har det verre enn andre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413586-jeg-orker-ikke-mer/page/4/#findComment-149478805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #81 Del Skrevet 29. januar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): Vi trener ofte sammen midt på dagen. Jeg og barna finner på ting sammen når mannen jobber og ja.. Hjemmeskole har gått fint. Vi gjør mye utav den tiden vi har. God frokost, god middag og lunsj. Jeg har aldri ment at vi har det verre enn andre. Nei, men du har ofte skrevet at du koser deg glugg i hjel, og at det er så mye bedre med hjemmekontor og hjemmeskole enn vanlig jobb og skole. Ikke noe rart når du faktisk ikke jobber på hjemmekontor, men sitter på nett fra 8 til 16. Jeg jobber selv på hjemmekontor til vanlig, og har da ikke tid til å sitte på et forum HELE tiden. Jeg jobber faktisk. Men vet at mange sluntrer unna og bare soser vekk dagen, særlig folk i det offentlige som ikke blir målt på effektivitet. Du skriver at barnet ditt ikke har fått den oppfølgingen han trenger, samtidig som det går fint? Er det fint at barnet ikke får nødvendig oppfølging? Forstår ikke... Anonymkode: a87a2...ed3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413586-jeg-orker-ikke-mer/page/4/#findComment-149478810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. januar 2021 #82 Del Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Nei, men du har ofte skrevet at du koser deg glugg i hjel, og at det er så mye bedre med hjemmekontor og hjemmeskole enn vanlig jobb og skole. Ikke noe rart når du faktisk ikke jobber på hjemmekontor, men sitter på nett fra 8 til 16. Jeg jobber selv på hjemmekontor til vanlig, og har da ikke tid til å sitte på et forum HELE tiden. Jeg jobber faktisk. Men vet at mange sluntrer unna og bare soser vekk dagen, særlig folk i det offentlige som ikke blir målt på effektivitet. Du skriver at barnet ditt ikke har fått den oppfølgingen han trenger, samtidig som det går fint? Er det fint at barnet ikke får nødvendig oppfølging? Forstår ikke... Anonymkode: a87a2...ed3 Selvsagt er det ikke fint at han ikke får det han har krav på men det går fint som i at vi løser det fint nå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413586-jeg-orker-ikke-mer/page/4/#findComment-149478843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #83 Del Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (På 25.1.2021 den 9.33): Takk til alle dere som kommer med støttende ord. Jeg har bedt om hjelp for å komme gjennom dette nå. Fikk noe som lignet angstanfall istad, så må få sortert ut tankene mine. Stå på og hold ut alle fine sjeler der ute. Til dere to som er mer opptatt av å rakke ned på noen som er langt nede: jeg håper virkelig at dere møter barna deres på en annen måte enn dette i denne tiden. Om de bare får beskjed om å skjerpe seg og ikke blir møtt når de har vonde følelser kan dere gjøre uopprettelig skade på et barnesinn. Det var rett og slett vondt og sjokkerende å se svarene deres i morges. Særlig én bruker bør gå litt i seg selv på hvordan hun møter andre. Anonymkode: 971d3...da6 Selvsagt møter man barna sine annerledes enn fremmede, voksne på nett som sutrer og ikke takler motgang. Anonymkode: 9215b...069 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413586-jeg-orker-ikke-mer/page/4/#findComment-149478868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #84 Del Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Selvsagt møter man barna sine annerledes enn fremmede, voksne på nett som sutrer og ikke takler motgang. Anonymkode: 9215b...069 Det at man klager betyr ikke at man ikke takler motgang. Jeg har taklet masse motgang i livet, samtidig som jeg snakker om følelser og klager det som verre er. Har kommet gjennom mye som andre jeg kjenner måtte gi tapt for. Man er ikke svak bare fordi man klager. Anonymkode: a87a2...ed3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413586-jeg-orker-ikke-mer/page/4/#findComment-149478892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #85 Del Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Selvsagt møter man barna sine annerledes enn fremmede, voksne på nett som sutrer og ikke takler motgang. Anonymkode: 9215b...069 Du kan ro så mye du vil. At du behandler folk som ligger nede på denne måten sier mye om deg. Uansett om denne personen er fremmed eller ei. Anonymkode: 971d3...da6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413586-jeg-orker-ikke-mer/page/4/#findComment-149478927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #86 Del Skrevet 29. januar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): Selv om man er positiv og faktisk klarer å hygge seg i en begrenset hverdag så blir de fleste påvirket likevel. Personlig har vi måtte holde en begravelse hvor vi måtte velge hvem som kunne komme, en som ikke får den oppfølging på skolen han egentlig har krav på, 2 på hjemmeskole nå og da, trening skjer ikke, sitter på hjemmekontor på snart 12 måneden begge to, mannen har så mye å gjøre på jobb at det ikke er tid til annet enn mat, jobb og søvn. Poenget er at man kan velge å fokusere på alt dette eller man kan velge å fokusere på alt som faktisk er bra og alt man er glad for. Jeg velger siste alternativ Anonym bruker skrev (På 25.1.2021 den 7.27): Beklager, men jeg er bare så lei av alle som klager over de nødvendige tiltakene! Selvsagt er vi lei. Selvsagt er det slitsomt. Selvsagt rammer det skjevt. Selvsagt er det ting som kunne og burde blitt gjort annerledes. Men tiltakene er for en grunn og det blir ikke bedre av å skrive spaltemeter på spaltemeter med hvor ille det er! Det er ille, det er trist og det er fortvilende. Men det blir ikke bedre av denne evinnelige klagingen. Jeg er mer lei av dere som klager enn av all verdens restriksjoner. Dere bidrar kun til å legge sten til byrde i en allerede vanskelig situasjon. Det er ikke mer synd på deg enn andre! Anonymkode: aa5bf...4fb Dette! Ingenting blir bedre av å klage på ting man ikke får gjort noe med Her har du ett eksempel. Dette er ikke å velge å se det positivt, det er et lite sympatisk svar til noen som sliter. Når man videre velger å runde av med at man er lei andre klager på tiltak som alle må følge, hjemmekontor er ikke det samme som permitteringer og konkurs hvis noen skulle tro det. Jeg skulle så ønsker dere så det selv. Det er ingenting positivt i å påpeke at andre burde takle det bedre, spesielt da når man sammenligner epler og appelsiner. Tvert i mot har det motsatt effekt. Anonymkode: d5c57...a3f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413586-jeg-orker-ikke-mer/page/4/#findComment-149478957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #87 Del Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Anonym bruker skrev (På 25.1.2021 den 7.27): Beklager, men jeg er bare så lei av alle som klager over de nødvendige tiltakene! Selvsagt er vi lei. Selvsagt er det slitsomt. Selvsagt rammer det skjevt. Selvsagt er det ting som kunne og burde blitt gjort annerledes. Men tiltakene er for en grunn og det blir ikke bedre av å skrive spaltemeter på spaltemeter med hvor ille det er! Det er ille, det er trist og det er fortvilende. Men det blir ikke bedre av denne evinnelige klagingen. Jeg er mer lei av dere som klager enn av all verdens restriksjoner. Dere bidrar kun til å legge sten til byrde i en allerede vanskelig situasjon. Det er ikke mer synd på deg enn andre! Anonymkode: aa5bf...4fb Dette! Ingenting blir bedre av å klage på ting man ikke får gjort noe med Her har du ett eksempel. Dette er ikke å velge å se det positivt, det er et lite sympatisk svar til noen som sliter. Når man videre velger å runde av med at man er lei andre klager på tiltak som alle må følge, hjemmekontor er ikke det samme som permitteringer og konkurs hvis noen skulle tro det. Jeg skulle så ønsker dere så det selv. Det er ingenting positivt i å påpeke at andre burde takle det bedre, spesielt da når man sammenligner epler og appelsiner. Tvert i mot har det motsatt effekt. Anonymkode: d5c57...a3f Særlig når man sitter på dette hjemmekontoret og ikke jobber, men driver med alt mulig annet. Selvfølgelig er det kjempekos da. Anonymkode: a87a2...ed3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413586-jeg-orker-ikke-mer/page/4/#findComment-149478962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. januar 2021 #88 Del Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det at man klager betyr ikke at man ikke takler motgang. Jeg har taklet masse motgang i livet, samtidig som jeg snakker om følelser og klager det som verre er. Har kommet gjennom mye som andre jeg kjenner måtte gi tapt for. Man er ikke svak bare fordi man klager. Anonymkode: a87a2...ed3 Du har kanskje rett. For noen hjelper det å klage. For meg personlig er det merkelig men du har helt rett.. Vi er forskjellige og det som hjelper for meg er kanskje motsatt for andre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413586-jeg-orker-ikke-mer/page/4/#findComment-149478992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg