Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi lever under kapitalisme.

Mange tror at kapitalisme fungerer slik at en rik person skaper arbeidsplasser, helt ut av det blå.
Det er feil. Kapitalisme fungerer slik at behov i folk skaper arbeidsplasser.

Når behovet ikke er der stagnerer arbeidsplassene, om ikke rent av forsvinner.

Sånn er nå en gang kapitalisme.

Anonymkode: 8c29a...22a

Behovet er der, men regjeringen forbyr folk å tilfredsstille dette behovet. Om en klesbutikk stenges, betyr det ikke at folk ikke lenger har behov for klær. Hvis dyrebutikken stenges, er det fortsatt en del dyr som ikke kan spise mat fra Rema 1000. Hvis frisørene stenges, er det ikke slik at alle mennesker begynner å klippe hverandre. 

Anonymkode: a87a2...ed3

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Sier du som sitter med rompa plantet trygt i stolen på hjemmekontoret ditt. Selvfølgelig er det ikke noe grunn for deg å klage. 

Vel... Vi blir alle påvirket av korona. For min manns del så er det et trykk på jobben nå som ikke ligner grisen. Alle i firmaet jobber laaangt utover vanlig arbeidstid og alle helger går med til jobb. De har ikke annet valg enn å trå til. De kan ikke bare ansette noen ny heller. De er veldig slitne hele gjengen men klager ikke. De vet at det er for en periode. Påvirket av korona er de alle sammen. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Det er forskjell på å be om råd fordi man har utfordringer og det å si at man ikke orker mer av de tiltakene alle andre også må forholde seg til. 

Nå må du slutte å prøve å få folk til å holde kjeft og sensurere dem. Folk må få lov til å si akkurat hva de føler. TS bryter ingen forumsregler med innlegget sitt. Selvfølgelig må hun få lov til å si at hun ikke orker mer, hvis hun er så psykisk nedkjørt at hun holder på å gi opp. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Jeg ville slå ned på lynsjemobben som kommer med en gang noen sier de sliter med tiltakene, og sier at vedkommende må slutte å syte og skjerpe seg. Du sitter hjemme på ditt trygge hjemmekontor, som du trives glugg i hjel med - alt er visst rosenrødt hjemme hos dere - ingen bekymringer for barna, ingen bekymringer for jobbene, siden både du og mannen har hjemmekontor. Dere har ikke peiling på hvordan det er for TS, som har dement far og er i fare for at hennes bedrift blir slått konkurs. Vet du hvordan det er å starte sitt eget selskap? Hvor mye man ofrer, hvor mye man jobber de første årene, hvilke risikoer man tar? 

Jeg vet det ja. Mannen min startet sammen med 3 andre for få år siden. Det er stor risiko og mye jobb. Nå jobber de virkelig mer enn noensinne på grunn av covid-19. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Vel... Vi blir alle påvirket av korona. For min manns del så er det et trykk på jobben nå som ikke ligner grisen. Alle i firmaet jobber laaangt utover vanlig arbeidstid og alle helger går med til jobb. De har ikke annet valg enn å trå til. De kan ikke bare ansette noen ny heller. De er veldig slitne hele gjengen men klager ikke. De vet at det er for en periode. Påvirket av korona er de alle sammen. 

Dere har fortsatt en jobb, en lønn og et livsgrunnlag. Det er ikke sikkert at TS har det om en måneds tid. "For en periode"? Denne "perioden" har vart i snart ett år, og det er ingen bedring i sikte. Du snakket i november om at "nå kommer vaksinen, så blir alt så mye bedre". Så ble alt mye verre i stedet. Så hvilken periode snakker du om? 5 år? 10 år? Og "de klager ikke" - neivel, de er vel psykisk sterkere enn TS. Ikke akkurat så mye å skryte av. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Dere har fortsatt en jobb, en lønn og et livsgrunnlag. Det er ikke sikkert at TS har det om en måneds tid. "For en periode"? Denne "perioden" har vart i snart ett år, og det er ingen bedring i sikte. Du snakket i november om at "nå kommer vaksinen, så blir alt så mye bedre". Så ble alt mye verre i stedet. Så hvilken periode snakker du om? 5 år? 10 år? Og "de klager ikke" - neivel, de er vel psykisk sterkere enn TS. Ikke akkurat så mye å skryte av. 

Ingen skryter her. Lønn og jobb har vi. Man påvirkes alle sammen. 

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Jeg vet det ja. Mannen min startet sammen med 3 andre for få år siden. Det er stor risiko og mye jobb. Nå jobber de virkelig mer enn noensinne på grunn av covid-19. 

De JOBBER!!! TS sier at hennes bedrift holder på å bli stengt - altså ikke noe mer jobb til henne. Du har selv skrevet hvor fantastisk dere har det som er hjemme med hverandre hele dagen, har så masse tid til barna og hverandre, dere trener, finner på ting med ungene, hjelper dem med skolearbeid og er sammen hele jævla tiden. Nå skriver du at mannen din jobber hele tiden ut over arbeidstid. Blir svarene tilpasset etter hva som passer i den konkrete tråden? :D

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Ingen skryter her. Lønn og jobb har vi. Man påvirkes alle sammen. 

Men alle påvirkes i forskjellig grad. Jeg er for eksempel ikke noe særlig påvirket, og jeg har forståelse for at folk som er veldig hardt rammet holder på å gi opp. Og ja, det er skryt å si at "vi klager jo ikke". Neivel. Du trives med tilværelsen slik den er nå. TS holder på å miste alt hun har jobbet for. Dere er i forskjellige situasjoner. Dere har sikkert forskjellig psykisk helse. Å skryte av å ha god psykisk helse er det samme som å skryte av å være fysisk frisk. "Har du MS? Det har ikke jeg, så du må slutte å klage - du ser, jeg klager jo ikke". Psykisk helse er også helse. Folk sliter. 

De JOBBER!!! TS sier at hennes bedrift holder på å bli stengt - altså ikke noe mer jobb til henne. Du har selv skrevet hvor fantastisk dere har det som er hjemme med hverandre hele dagen, har så masse tid til barna og hverandre, dere trener, finner på ting med ungene, hjelper dem med skolearbeid og er sammen hele jævla tiden. Nå skriver du at mannen din jobber hele tiden ut over arbeidstid. Blir svarene tilpasset etter hva som passer i den konkrete tråden? :D

Nei. Akkurat min man har jobbet mye akkurat siste tiden. Firmaet har hatt et enormt påtrykk. Mannen min jobber mye og mye mer enn en vanlig arbeidsuke men vi har stadig tid til hverandre innimellom. Han jobber typisk fra 07 til 11. Så pause i ett par timer. Så til middagstider. Pause ett par timer og så utover kvelden igjen 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Folk som risikerer å miste sitt livsgrunnlag må få lov til å dele fortvilelsen sin med andre. Hvem ellers skal hun dele den med? Barnet sitt? Sin demente far? Selvfølgelig deler hun det her.

Jeg vet ingenting om din situasjon. Men jeg vet at folk som har det tøft selv, er mye mer ydmyk og støttende enn det du er. Det er ikke ille for alle. Jeg har for eksempel ikke merket annet enn at idretten til barna ble stengt. Det var tøft på våren, da jeg måtte sjonglere mellom hjemmekontor, hjemmeskole og hjemmebarnehage. Holdt på å ryke i fulltidssykmelding den gang. Og gjett om jeg klaget! Høylytt! Og det hjalp! Det hjelper alltid å få ut steamet før man bretter ermene igjen. Holder man all frustrasjon inne i seg, kan det gå ille.

Psykologer over hele verden råder folk til å snakke ut om vanskelige ting i stedet for å holde alt inne. Det hjelper ikke dem som sliter psykisk at de får beskjed om hvor rosenrødt alt er, og at de må skjerpe seg og slutte å syte. 

Nei, du vet ingenting om min situasjon. Likevel våger du deg å si at jeg ikke skjønner hvor tungt det kan være for andre fordi jeg sitter trygt på mitt hjemmekontor? Jeg trenger ikke å forklare meg for deg, det holder å si at jeg ikke har hatt hjemmekontor i hele mitt liv, det går faktisk ikke an i det yrket jeg har. 

Dette er ikke en pissekonkurranse om hvem som har det verst. Hi har lov å si at hun er sliten, jeg har lov å si at jeg blir mest sliten av alle som klager. Du gjør jo akkurat det som du beskylder meg for å - men det ser du ikke? 

Anonymkode: aa5bf...4fb

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Nei. Akkurat min man har jobbet mye akkurat siste tiden. Firmaet har hatt et enormt påtrykk. Mannen min jobber mye og mye mer enn en vanlig arbeidsuke men vi har stadig tid til hverandre innimellom. Han jobber typisk fra 07 til 11. Så pause i ett par timer. Så til middagstider. Pause ett par timer og så utover kvelden igjen 

Så han jobber cirka like mye om oss andre, bare at han tar pauser imellom? Jeg har begynt kl 5:45 i dag. Har hatt pauser for å kjøre barna i barnehage og SFO, frokost nå mens jeg sitter i møte, så fortsetter kjøret. Må jobbe i lunsjen i dag. Ferdig k 15:30, må hente barna hjem. Så blir det cirka en time på kvelden også. Å "jobbe masse ut over vanlig arbeidstid" forusetter at man jobber i arbeidstiden, ikke tar et par timers pauser her og der.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, du vet ingenting om min situasjon. Likevel våger du deg å si at jeg ikke skjønner hvor tungt det kan være for andre fordi jeg sitter trygt på mitt hjemmekontor? Jeg trenger ikke å forklare meg for deg, det holder å si at jeg ikke har hatt hjemmekontor i hele mitt liv, det går faktisk ikke an i det yrket jeg har. 

Dette er ikke en pissekonkurranse om hvem som har det verst. Hi har lov å si at hun er sliten, jeg har lov å si at jeg blir mest sliten av alle som klager. Du gjør jo akkurat det som du beskylder meg for å - men det ser du ikke? 

Det er du som gjør det til pissekonkurranse. Det er du som ber TS om å skjerpe seg og slutte å syte fordi du er lei. Hadde du virkelig slitt, ville du ha hatt forståelse for TS sin situasjon. Du kan si at du blir sliten av alle som klager, men da kan du opprette en egen tråd om det, ikke ødelegge TS sin tråd med å drite henne ut. 

Så han jobber cirka like mye om oss andre, bare at han tar pauser imellom? Jeg har begynt kl 5:45 i dag. Har hatt pauser for å kjøre barna i barnehage og SFO, frokost nå mens jeg sitter i møte, så fortsetter kjøret. Må jobbe i lunsjen i dag. Ferdig k 15:30, må hente barna hjem. Så blir det cirka en time på kvelden også. Å "jobbe masse ut over vanlig arbeidstid" forusetter at man jobber i arbeidstiden, ikke tar et par timers pauser her og der.

Nå ja... 07-11. 13-17 og 19-23 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Beklager, men jeg er bare så lei av alle som klager over de nødvendige tiltakene!

Selvsagt er vi lei. Selvsagt er det slitsomt. Selvsagt rammer det skjevt. Selvsagt er det ting som kunne og burde blitt gjort annerledes. 

Men tiltakene er for en grunn og det blir ikke bedre av å skrive spaltemeter på spaltemeter med hvor ille det er! Det er ille, det er trist og det er fortvilende. Men det blir ikke bedre av denne evinnelige klagingen. 

Jeg er mer lei av dere som klager enn av all verdens restriksjoner. Dere bidrar kun til å legge sten til byrde i en allerede vanskelig situasjon. 

Det er ikke mer synd på deg enn andre!

Så alle skal bare holde fortvilelsen, frustrasjonen og kanskje sorgen for det tapte inne? Alle skal bare smile og late som ar alt bare fordi vi MÅ gjøre dette? 

Folk flest, heldigvis, følger anbefalingene, men det betyr ikke at alt er bra og alle har det supert. 

Bare fordi du ikke vil høre om hvordan andre har det, betyr ikke at folk har munnkurv.

Anonymkode: 1cdbe...5dc

Dette! Ingenting blir bedre av å klage på ting man ikke får gjort noe med 

For den psykiske heksen hjelper det å lufte tankene, det trenger ikke være klaging. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er greit. Du har det verst. Du er skikkelig flink. Du klager ikke. Du vinner.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er du som gjør det til pissekonkurranse. Det er du som ber TS om å skjerpe seg og slutte å syte fordi du er lei. Hadde du virkelig slitt, ville du ha hatt forståelse for TS sin situasjon. Du kan si at du blir sliten av alle som klager, men da kan du opprette en egen tråd om det, ikke ødelegge TS sin tråd med å drite henne ut. 

Jeg svarer på hi sitt innlegg akkurat som det passer meg. Mener du at jeg bryter forumreglene får du melde fra, ellers kan du la meg være! 

Det er forskjell på å be om råd fordi man har utfordringer og det å si at man ikke orker mer av de tiltakene alle andre også må forholde seg til. 

Frustrasjon er ikke alltid rimelig for andre. Men likevel lettende å få ut.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er greit. Du har det verst. Du er skikkelig flink. Du klager ikke. Du vinner.

Jeg svarer på hi sitt innlegg akkurat som det passer meg. Mener du at jeg bryter forumreglene får du melde fra, ellers kan du la meg være! 

Jeg har akkurat skrevet at jeg ikke er påvirket i nevneverdig grad. Men det hoppet du elegant bukk over i ditt iver etter å ta meg på noe. Nei, du bryter ikke forumsreglene, jeg bare forstår ikke trangen etter å drite folk ut. Føler man seg bedre etterpå?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Frustrasjon er ikke alltid rimelig for andre. Men likevel lettende å få ut.

Dette. All psykologisk forskning viser at hvis man snakker ut om ting, er det mindre fare for alvorlig depresjon, selvmord osv. 

Så dere har altså nesten ikke noe tid sammen med barna bortsett fra to timer ved middagstid? Akkurat.

Jeg jobber ikke like mye som mannen min. Vi spiser sammen alle sammen og mannen følger opp trening 3 dager i uken og ellers hygger vi oss med en film eller en løpetur feks. Vi har lite tid sammen nå men akkurat nå må det bli sånn. 

Jeg oppfører meg overhodet ikke kjipt i denne tråden. Det må faktisk være lov å si fra til folk som klager på denne måten. 

Du vet da ikke hvordan den psykiske tilstanden til hi er. Tenk om den lite omtenksomme kommentaren din er det som får begeret til å renne over? Folk må begynne å tenke seg om. Hadde du sagt det samme til en nær venninne? 

mamma til adhd gutt<3 skrev (34 minutter siden):

Så vi er ute etter å finne ut av hvem det er mest synd på? 

Nei, men du er jo ute etter å fortelle alle at de klager og ikke har noe å klage over. At du ikke forstår forskjeller ligger på deg

Takk til alle dere som kommer med støttende ord. Jeg har bedt om hjelp for å komme gjennom dette nå. Fikk noe som lignet angstanfall istad, så må få sortert ut tankene mine. 

Stå på og hold ut alle fine sjeler der ute.

Til dere to som er mer opptatt av å rakke ned på noen som er langt nede: jeg håper virkelig at dere møter barna deres på en annen måte enn dette i denne tiden. Om de bare får beskjed om å skjerpe seg og ikke blir møtt når de har vonde følelser kan dere gjøre uopprettelig skade på et barnesinn. Det var rett og slett vondt og sjokkerende å se svarene deres i morges. Særlig én bruker bør gå litt i seg selv på hvordan hun møter andre. 

Anonymkode: 971d3...da6

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har akkurat skrevet at jeg ikke er påvirket i nevneverdig grad. Men det hoppet du elegant bukk over i ditt iver etter å ta meg på noe. Nei, du bryter ikke forumsreglene, jeg bare forstår ikke trangen etter å drite folk ut. Føler man seg bedre etterpå?

Jeg vet ikke jeg, føler du deg bedre? 

• Opprett ny...