Gå til innhold

Uforsvarlig og egoistisk å dra til Kongsberg og stå alpint nå

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor skulle det være det? Ut fra det du skriver så tolker jeg det dit hen at du ikke bor i en av de berørte kommunene. Så lenge du forholder deg til restriksjonene i både egen kommune og kommunen du drar til så er da det helt innafor. 

Anonymkode: aab86...72c

Jeg syns det. Når du bor i en rød kommune, syns jeg det er egoistisk å dra til ett sted som ikke er rødt og mange mennesker.
Det er vel bare å se mye som blir stengt ned, hvor inngripende dette er for veldig mange mennesker i disse dager. Jo flere som tenker, jeg skal bare, så blir det mere smitte og dermed strengere for enda flere.  

Anonymkode: 9ec9f...f72

Så lenge du reiser fra en kommune som ikke er rød er det helt greit, vi må jo prøve å unngå konkurser så langt det går også, støtte opp om de vi ønsker at skal være her også etter pandemien. 

Anonymkode: ae8f6...048

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg syns det. Når du bor i en rød kommune, syns jeg det er egoistisk å dra til ett sted som ikke er rødt og mange mennesker.
Det er vel bare å se mye som blir stengt ned, hvor inngripende dette er for veldig mange mennesker i disse dager. Jo flere som tenker, jeg skal bare, så blir det mere smitte og dermed strengere for enda flere.  

Jeg bor i en rød kommune, og reiser ikke ut nå, heller ikke til andre røde kommuner. Det gjelder å begrense mobiliteten nå. Vulkanutbrudd av den engelske mutasjonen er ikke til å spøke med. 

Anonymkode: 71976...ae3

Annonse

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Kommunen jeg bor i er ikke rød

Anonymkode: 3fee4...492

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Bare dra! Kos deg med puddersnø og frisk luft. Er det noe som er viktig nå, er det å ta vare på vår fysiske og psykiske helse. 

Anonymkode: b3ea7...06f

Dette. Og all hjelp til bedrifter som har det tøft hjelper nå. Kos deg!

Anonymkode: 41af3...a2c

Hvis kommunen ikke er rød og ikke omfattet av de nye reglene ser jeg ikke problemet, men om du for eksempel er fra Asker, som ikke er "rød" men har strenge regler for å hindre smitteutbrudd, er det helt forkastlig. Uansett bør det skje med forsiktighet. Reis bare sammen med mennesker du bor med til daglig, homd avstand, ikke få besøk eller gå på besøk osv.

Anonymkode: 2a972...bb4

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hvis kommunen ikke er rød og ikke omfattet av de nye reglene ser jeg ikke problemet, men om du for eksempel er fra Asker, som ikke er "rød" men har strenge regler for å hindre smitteutbrudd, er det helt forkastlig. Uansett bør det skje med forsiktighet. Reis bare sammen med mennesker du bor med til daglig, homd avstand, ikke få besøk eller gå på besøk osv.

Vi har forskjellige definisjoner på forkastelig. Jeg ville ikke kalt det forkastelig å ta en dag i bakken med puddersnø, frisk luft og mosjon, metervis fra andre mennesker. Rart hvor forskjellig man kan oppfatte en situasjon.

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvis man reiser fra en kommune som ikke er rødt?

Du MÅ jo ikke gå... Du er ikke nødt liksom. Du er heller ikke nødt til å drikke vin... 

Anonymkode: 0f87b...da1

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Vi har forskjellige definisjoner på forkastelig. Jeg ville ikke kalt det forkastelig å ta en dag i bakken med puddersnø, frisk luft og mosjon, metervis fra andre mennesker. Rart hvor forskjellig man kan oppfatte en situasjon.

Hvis du kommer fra en av kommunene som har fått ekstra restriksjoner er det forkasttelig. Selv om det å stå på ski i seg selv er supert oppveier det ikke faren med at du kan komme til å ta med deg et mer smittsomt virus til et nytt sted.

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Hvis du kommer fra en av kommunene som har fått ekstra restriksjoner er det forkasttelig. Selv om det å stå på ski i seg selv er supert oppveier det ikke faren med at du kan komme til å ta med deg et mer smittsomt virus til et nytt sted.

Kun hvis du går rundt og hoster på folk, spytter, eller på andre måter smitter dem bevisst. Tviler på at hi er en av dem, hun vil bare en tur i bakken. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Kun hvis du går rundt og hoster på folk, spytter, eller på andre måter smitter dem bevisst. Tviler på at hi er en av dem, hun vil bare en tur i bakken. 

Har du ikke fått med deg om at vi skal homdeosd i vår egen kommune? Å stå på ski er ikke en nødvendig reise, akkurat som det ikke er nødvendig å dra på hytta.

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Nei, kommunen vår har ikke fått ekstra restriksjoner 

• Opprett ny...