Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!Synes helt ærlig at det difinitift skulle vert enda strengere Korona-tiltak.!Er drittlei hele Koronaen......! -Men ser virkelig fram til å få ta vaksinen.🙏 Så er det bra at det er helt gratis å ta vaksinen også!👍

Anonymkode: 06756...b96

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hei!Synes helt ærlig at det difinitift skulle vert enda strengere Korona-tiltak.!Er drittlei hele Koronaen......! -Men ser virkelig fram til å få ta vaksinen.🙏 Så er det bra at det er helt gratis å ta vaksinen også!👍

Nå må du gi deg! Det er omtrent ikke smitte i Norge nå.

Anonymkode: 2b3b9...c58

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Verre? Vi i Oslo har levd isolerte omtrent siden lenge før jul! Og nå når vi først har veldig synkende smitte så blir det totalt stengt. Jeg er helt enig i at de må stoppe utbruddet som pågår nå, men går de over en uke med stengte kjøpesentre osv tror jeg økonomien får seg en altfor stor knekk. Er du klar over hvor mange arbeidsplasser som er berørt? 

Anonymkode: 11246...b1a

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Verre? Vi i Oslo har levd isolerte omtrent siden lenge før jul! Og nå når vi først har veldig synkende smitte så blir det totalt stengt. Jeg er helt enig i at de må stoppe utbruddet som pågår nå, men går de over en uke med stengte kjøpesentre osv tror jeg økonomien får seg en altfor stor knekk. Er du klar over hvor mange arbeidsplasser som er berørt? 

Isolert? Ikke narr meg til å le. Hvem var det som sto som sild i tønne på busser, baner og tog da sola viste seg fram og skiløypene lokket? Tipper du vet svaret. Det kaller jeg ikke akkurat isolasjon. 

Og hvem reiste ut av kommunen og sto i polkø? Og invaderer hyttekommunene? 

Anonymkode: c9b78...2f3

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Isolert? Ikke narr meg til å le. Hvem var det som sto som sild i tønne på busser, baner og tog da sola viste seg fram og skiløypene lokket? Tipper du vet svaret. Det kaller jeg ikke akkurat isolasjon. 

Ikke jeg ;) 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det er 681 000 innbyggere i Oslo. Kanskje sende tilbake, ikke narr meg til å le, en kø på 50 folk representerer ikke alle. Skjønner du ikke at det er noen få som står for den? Ikke folk flest. 

Anonymkode: 39783...d33

I 1972 oppsto et utbrudd av kopper (variola) i Jugoslavia. Regjeringen i Jugoslavia var rask på pletten og innførte ekstremt strenge tiltak. Ingen, ikke lærere, ikke butikkansatte, ingen fikk lov å bevege seg en meter ut av husene sine. Hele landet ble satt på en ekstrem lockdown. De militære ble satt inn for å vokte alt. Hoteller med turister, skoler, alt. Full lockdown. Verdens helseorganisasjon ble fløyet inn med spesiell vaksine mot kopper. Hele landet ble vaksinert på under en måned.

En måned senere var hele epidemien over.

https://en.wikipedia.org/wiki/1972_Yugoslav_smallpox_outbreak

Det var strenge tiltak. Helt ekstreme tiltak. Men det fungerte.

Anonymkode: 07bb0...981

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hadde vi tatt en to-tre ukers skikkelig lock down, så kunne vi vunnet mye. 

Det hjelper jo ikke en dritt så lenge regjeringen inviterer til importsmitte. Kan ikke noen kaste de inkompetente dobbelt moralistene som bestemmer i dette landet snart!?

Anonymkode: 30071...484

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

I 1972 oppsto et utbrudd av kopper (variola) i Jugoslavia. Regjeringen i Jugoslavia var rask på pletten og innførte ekstremt strenge tiltak. Ingen, ikke lærere, ikke butikkansatte, ingen fikk lov å bevege seg en meter ut av husene sine. Hele landet ble satt på en ekstrem lockdown. De militære ble satt inn for å vokte alt. Hoteller med turister, skoler, alt. Full lockdown. Verdens helseorganisasjon ble fløyet inn med spesiell vaksine mot kopper. Hele landet ble vaksinert på under en måned.

En måned senere var hele epidemien over.

https://en.wikipedia.org/wiki/1972_Yugoslav_smallpox_outbreak

Det var strenge tiltak. Helt ekstreme tiltak. Men det fungerte.

Anonymkode: 07bb0...981

Så du sammenligner dødsraten for kopper med dødsraten for korona? Dødsraten for kopper var på mellom 20 og 60 prosent av dem som ble syke. De som overlevde, ble ofte blinde på ett eller begge øyne. Koronavirus har en dødsrate på 0,12 prosent i Norge, ifølge tallene fra FHI. Det er ikke registrert blindhet som konsekvens av gjennomgått koronavirus. 

Tiltakene må stå i stil med sykdommens alvorlighet. For øvrig, skriver du jo selv at hele landet ble vaksinert, derfor kunne de åpne etter en måned. Vi har ikke like effektiv vaksine mot korona, og det er ikke produsert nok til å vaksinere hele befolkningen på en måned. Fra vaksineringen startet i romjula (altså ca en måned siden), er litt over EN PROSENT (!) av Norges befolkning vaksinert. Med dette tempoet måtte vi ha hatt totalt portforbud i to år i strekk.

Anonymkode: 7f6fd...98d

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det hjelper jo ikke en dritt så lenge regjeringen inviterer til importsmitte. Kan ikke noen kaste de inkompetente dobbelt moralistene som bestemmer i dette landet snart!?

Dette. "Nato-øvelse med masse koronapositive amerikanske soldater er utroooolig viktig akkurat nå", "vi kan ikke stenge for utenlandske arbeidere, uansett om vi trenger dem eller ikke" osv. Kvalmt. 

Annonse

Trenden i Norge er synkende. Vi snakker svært få smittede, og av dem enda færre syke. Folk vet ikke engang at de har korona uten at de testes for det. Helt riktig dør 0,12% av de smittede, og av dem er nesten alle over 80 år. De aller, aller fleste i Norge trenger ikke å være redd for koronaen. Konsekvensene av tiltakene, derimot... 😳

Anonymkode: bd9b1...7ad

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Trenden i Norge er synkende. Vi snakker svært få smittede, og av dem enda færre syke. Folk vet ikke engang at de har korona uten at de testes for det. Helt riktig dør 0,12% av de smittede, og av dem er nesten alle over 80 år. De aller, aller fleste i Norge trenger ikke å være redd for koronaen. Konsekvensene av tiltakene, derimot... 😳

Det er forbi alt som heter galskap. De gir fullstendig faen i barn, unge, psykisk syke, arbeidsplasser og folkehelse. Det eneste de bryr seg om er at sykehjemspasienter ikke skal dø av denne ene sykdommen. Det er fullstendig galskap. 

Er det ingen man kan kontakte for å protestere? Noen som har en stemme som blir hørt? 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Det er forbi alt som heter galskap. De gir fullstendig faen i barn, unge, psykisk syke, arbeidsplasser og folkehelse. Det eneste de bryr seg om er at sykehjemspasienter ikke skal dø av denne ene sykdommen. Det er fullstendig galskap. 

Er det ingen man kan kontakte for å protestere? Noen som har en stemme som blir hørt? 

Det lurer jeg på også. Det finnes noen, men de blir sensurert overalt. Facebook sensurerer til og med intervjuer med overleger der de taler mot tiltakene og lockdown. Alt blir kneblet, DU SKAL HØRE PÅ REGJERINGEN. 

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det lurer jeg på også. Det finnes noen, men de blir sensurert overalt. Facebook sensurerer til og med intervjuer med overleger der de taler mot tiltakene og lockdown. Alt blir kneblet, DU SKAL HØRE PÅ REGJERINGEN. 

Dette ligner fascisme dessverre. Det er skummelt. I Nederland og Danmark er det begynnende opprør. Det kommer nok hit ganske snart. Skuffende at ikke flere leger går ut og sier sin mening. Jeg kjenner flere leger som synes dette er fullstendig absurd. 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Dette ligner fascisme dessverre. Det er skummelt. I Nederland og Danmark er det begynnende opprør. Det kommer nok hit ganske snart. Skuffende at ikke flere leger går ut og sier sin mening. Jeg kjenner flere leger som synes dette er fullstendig absurd. 

Tyskland har nå innført egne leir for folk som bryter smittevernregelverket, altså typisk er ute etter kl 10 på kvelden. Det gir veldig uheldige vibber, særlig  tatt i betraktning hvilket land det er snakk om. 

Forbud mot forsamlinger og besøk har tilnærmet samme ordlyd som det samme forbudet gitt av NS i 1940. Blåkopi. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tyskland har nå innført egne leir for folk som bryter smittevernregelverket, altså typisk er ute etter kl 10 på kvelden. Det gir veldig uheldige vibber, særlig  tatt i betraktning hvilket land det er snakk om. 

Forbud mot forsamlinger og besøk har tilnærmet samme ordlyd som det samme forbudet gitt av NS i 1940. Blåkopi. 

Hvor har du det fra? Mannen min er tysk og snakker med familien nedten daglig i tillegg til at han følger med litt på tyske nyheter. Han har ikke hørt noe om internering i leire. Bøter derimot kan du få, men det er omtrent som her i landet ser det ut til.

Anonymkode: 9bf30...fbe

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Hvor har du det fra? Mannen min er tysk og snakker med familien nedten daglig i tillegg til at han følger med litt på tyske nyheter. Han har ikke hørt noe om internering i leire. Bøter derimot kan du få, men det er omtrent som her i landet ser det ut til.

https://www.companynewshq.com/coronavirus-news/germany-to-hold-quarantine-breakers-in-refugee-camps-and-detention-centers/

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ut fra hva det står er ikke dette tiltak mot vanlige brudd på portforbud eller manglende maskebruk, men om tiltak mot folk som gjenntatte ganger blir tatt i å bryte karantene eller isolasjon. Det har vi så vidt jeg vet mulighet til i Norge også. 

• Opprett ny...