Gå til innhold

Flere som skal preppe i morgen da?

Anbefalte innlegg

For oss som bor i kommuner uten strenge tiltak nå, men som kanskje havner på listen snart. 

Var min umiddelbare tanke nå, i morgen skal jeg handle inn et aldri så lite lager, blir det plutselig vedtak om nedstengning så kan jeg sitte stille i sofaen og la alle andre hesblesende handle inn i siste liten 😅 

Men så tenker jeg videre at kanskje alle andre vurderer det samme 🤔

Så dere andre på Østlandet, flere som vurderer å fylle opp lageret i morgen? 

Anonymkode: a2cac...181

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413543-flere-som-skal-preppe-i-morgen-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

For oss som bor i kommuner uten strenge tiltak nå, men som kanskje havner på listen snart. 

Var min umiddelbare tanke nå, i morgen skal jeg handle inn et aldri så lite lager, blir det plutselig vedtak om nedstengning så kan jeg sitte stille i sofaen og la alle andre hesblesende handle inn i siste liten 😅 

Nei. Skal på ingen måte hamstre. Matbutikker forblir åpne. Herregud 

mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden):

Nei. Skal på ingen måte hamstre. Matbutikker forblir åpne. Herregud 

Joda, skal ikke preppe havregryn liksom. Shampo/balsam, deo, vin og litt frysevarer (siden frysa er tom) 

Men kjekt for meg ikke alle andre så for seg å dra på handletur i morgen 👌🏻

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Joda, skal ikke preppe havregryn liksom. Shampo/balsam, deo, vin og litt frysevarer (siden frysa er tom) 

Hvorfor? Butikker stenges altså ikke 

Annonse

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Så du skal handle som vanlig altså?

Anonymkode: fbfde...35b

mamma til adhd gutt<3 skrev (20 minutter siden):

Hvorfor? Butikker stenges altså ikke 

Kan ikke bruke shampo og balsam fra butikken og vin finnes ikke der heller 😅 mulig feil å kalle det preppe, men ville normalt ventet til det var tomt. Leve minimalistisk var ikke et godt trekk rett før det brøyt ut en pandemi ser jeg. 

Men veldig bra at jeg er alene om å tenke det, det tyder på at det nødvendigvis ikke er køkaos i morgen. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kan ikke bruke shampo og balsam fra butikken og vin finnes ikke der heller 😅 mulig feil å kalle det preppe, men ville normalt ventet til det var tomt. Leve minimalistisk var ikke et godt trekk rett før det brøyt ut en pandemi ser jeg. 

Men veldig bra at jeg er alene om å tenke det, det tyder på at det nødvendigvis ikke er køkaos i morgen. 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du tenker det skulle være køkaos i morra (med unntak av vinmonopolet da)? De butikkene som ikke er stengt i morra, kommer jo ikke til å stenge senere heller.

Annonse

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du tenker det skulle være køkaos i morra (med unntak av vinmonopolet da)? De butikkene som ikke er stengt i morra, kommer jo ikke til å stenge senere heller.

Nei, de er ikke vedtatt stengt i morgen akkurat nå (avhengig av hva de kommer med i kveld), men det var rimelig kort varsel for de kommunene som ble rammet nå. Vi snakker om tiltak innført på kvelden dagen før butikkene måtte stenge kl 12. Tenkte det var greit å være i forkant hvis dette skjer i kommunene rundt også. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei, de er ikke vedtatt stengt i morgen akkurat nå (avhengig av hva de kommer med i kveld), men det var rimelig kort varsel for de kommunene som ble rammet nå. Vi snakker om tiltak innført på kvelden dagen før butikkene måtte stenge kl 12. Tenkte det var greit å være i forkant hvis dette skjer i kommunene rundt også. 

Hvis du bor i de fire kommunenerundt Oslo som nå er på nivå 4 så kan det hende at polet stenger og du ikke får handlet vin og at frisøren stenger og du ikke får kjøpt shampo. Hvis du bor et annet sted enn de fire kommunene så ser livet ditt helt likt ut imorgen som idag.

Anonymkode: 887f0...126

Bor ikke i de aktuelle kommunene og nei, skal ikke preppe slik som du spør om. Trenger ikke handle før til helgen igjen, så holder meg til den planen. 

Skal derimot innom apotek å hente noen varer, selv om vi enda kunne klart oss noen uker. Har et barn som bruker apotekvarer til de fleste gjøremål i løpet av en dag: spising, soving, drikking etc. i tillegg til medisiner. Ved forrige nedstengning ble det mangel av noe på apotekene  og vi måtte å hente på ulike institusjoner. Vil ikke havne der igjen.

At vi blir uten gjær i verste fall overlever vi fint med.

Anonymkode: 3e5fa...b8b

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Snakk om å være hysterisk... 

Anonymkode: 27d07...664

Snakk om å være hysterisk... 

Haha, det er ingen hysteri rundt det altså, tar det helt rolig. Bare kjenner at jeg ikke gidder å stå tom hjemme hvis folk går bananas fordi ting plutselig må stenges 😅

Bor ikke i de aktuelle kommunene og nei, skal ikke preppe slik som du spør om. Trenger ikke handle før til helgen igjen, så holder meg til den planen. 

Skal derimot innom apotek å hente noen varer, selv om vi enda kunne klart oss noen uker. Har et barn som bruker apotekvarer til de fleste gjøremål i løpet av en dag: spising, soving, drikking etc. i tillegg til medisiner. Ved forrige nedstengning ble det mangel av noe på apotekene  og vi måtte å hente på ulike institusjoner. Vil ikke havne der igjen.

At vi blir uten gjær i verste fall overlever vi fint med.

Var et godt tips faktisk, for jeg har ikke sjekka hvor mye som er igjen i pakkene her hjemme 👍🏻 Takker, skal ta en liten status i kveld. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er drøyt å kalle det å preppe når du skal kjøpe fancy-shampoo og vin, altså. Det er faktisk nesten flaut å lese.

Anonymkode: 2893e...43f

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Haha, det er ingen hysteri rundt det altså, tar det helt rolig. Bare kjenner at jeg ikke gidder å stå tom hjemme hvis folk går bananas fordi ting plutselig må stenges 😅

Det er ikke et tema foreløpig, så slapp av. 

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Er jo du som går bananas.

Anonymkode: 33070...504

Jeg tenkte faktisk å kjøpe inn litt selv, jeg bor på vestlandet å kommer til å handle inn litt som er kjekt å ha uansett, er helt tomme for smertestillende, å forrige gang ble det utsolgt overalt. 

Anonymkode: 5d831...0e2

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Var et godt tips faktisk, for jeg har ikke sjekka hvor mye som er igjen i pakkene her hjemme 👍🏻 Takker, skal ta en liten status i kveld. 

Det var forsåvidt ikke et tips til deg. Det jeg snakker om er f.eks utstyr til knapp, slanger, sprøyter, sondemat, næringsdrikk etc. Det kan ikke sammenlignes med det å være redd for å gå fri for shampo. 

• Opprett ny...