Gå til innhold

Forelsket i kollega

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du vært forelsket i kollega, men gift? Kan du si noe om hvordan det er å være på den siden av ‘problemet’? Mannen min er gjensidig forelsket i en kollega, og har fortalt det til meg.. han sier han skal gjøre det klart for henne at han ikke kan dra det lengre, men hvordan skal jeg kunne leve med dette? Ser ingen løsning nå. Vi har barn på 2 og 4 år.

Anonymkode: 07b90...b9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han bør bytte jobb. 

Anonymkode: 1e80e...6df

Skrevet

Jeg har vært det én gang, samt en gang av en medstudent da jeg var i 20-årene. Jeg var gift da også. Begge gangene har jeg holdt det for meg selv og prøvd å ikke la meg merke for mye med det. Det var en gang på et julebord at han jeg var forelsket i kysset meg og jeg kysset tilbake i noen sekunder fordi jeg var småfull og litt treg i tankegangen, men stoppet med en gang jeg kom til litt vett. Det går over, men det var en lettelse da han sluttet og flyttet, for det er litt slitsomt å ha det slik. Jeg har aldri sluttet å elske mannen min heller, og er realistisk nok til å forstå at det vi har er mye mer verd enn en flyktig forelskelse. 

Anonymkode: 3a8f5...7a3

Skrevet

Hva sier han selv at han vil gjøre med dette for å løse det?

Akkurat hva svaret hans er på det ville vist meg hva jeg skulle gjøre videre.

At han skal fortsette å omgås daglig med en som gjengjelder hans følelser hadde vært uaktuelt for min del, da det ville vært for stor belastning på oss begge to. Han som konstant ville bli slitt mellom følelsene til hun på jobb og meg hjemme. Jeg fordi jeg ville visst at han ble slitt slik. Det er fullt mulig å komme over en forelskelse, men jeg tror ikke det er særlig realistisk så lenge forelskelsen er gjengjeld. Når de da daglig omgås så tenker jeg sannsynligheten for at det skal gå over uten at de gjør noe med det er lik null.

Siden han vet at det er gjengjeldt er også sjansen stor for at han allerede har tråkket langt over grensene for utroskap.

Om han ikke selv foreslår å bytte jobb, så tenker jeg at han egentlig velger hun som gjengjelder følelsene hans.

Anonymkode: ec6d2...04e

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Har du vært forelsket i kollega, men gift? Kan du si noe om hvordan det er å være på den siden av ‘problemet’? Mannen min er gjensidig forelsket i en kollega, og har fortalt det til meg.. han sier han skal gjøre det klart for henne at han ikke kan dra det lengre, men hvordan skal jeg kunne leve med dette? Ser ingen løsning nå. Vi har barn på 2 og 4 år.

Har aldri vært forelsket i en kollega, men har hatt sex med mange. 

Anonymkode: ab8ff...259

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det er da virkelig ikke hva hi spør om🤦🏼‍♀️

Anonymkode: f6e47...14e

Skrevet

Jeg er forelsket i en kollega og han i meg. Ingen av oss kan bytte jobb, vi bor på et lite sted og har kompetanse som ikke passer andre steder. Begge har barn med utfordringer som ikke vil tåle et brudd eller å flytte.

Ingen av partnerene våre vet det og vi har på en måte gått «hver til vårt» for å ordne opp på hjemmebane og har en avtale om at ingenting skjer mellom oss med mindre begge blir single. Vi er også enige om at vi ikke går for å være sammen, om vi går er det fordi forholdene ikke kan reddes.

Vi har nok for mye kontakt i perioder. Noe av det går på å holde oss unna jobbfester der den andre er etc. 

Jeg har aldri kjent en sånn forelskelse eller kjærlighetssorg. Det går imidlertid bedre, og jeg har tatt grep som har bedret forholdet til mannen.

Jeg er trist for at jeg ikke får oppleve et liv med ham, men min «lykke» er ikke verdt fem barns ulykke. Prisen hadde rett og slett blitt for høy.

Anonymkode: 50d2f...7f8

Skrevet

Og jeg syns han bør bytte jobb om han kan. Dere bør i parterapi. Forelskelse stikker ikke alltid så dypt tror jeg. Jeg skjønner at du har det vondt, det er en smerte jeg prøver å spare min mann for. 

Skrevet

Jeg tillot meg å la forelskelsen fryde meg, men bare meg. Kjenne på den gode følelsen, for å så la den slukne av seg selv (minske kontakt og tankene vedrørende personen). Det fungerte. Hadde et lite tilbakefall, men er bedre igjen nå. Noen personer har man bare bedre kjemi med..

Anonymkode: 18179...a1f

Skrevet

Så dårlig gjort å fortelle dette til deg! Han burde på eget initiativ bytta jobb eller på annen måte holdt seg unna.

Anonymkode: 40ddf...3d6

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så dårlig gjort å fortelle dette til deg! Han burde på eget initiativ bytta jobb eller på annen måte holdt seg unna.

Anonymkode: 40ddf...3d6

Mange mener jo at det er det eneste rette. Selv har jeg måtte vurdert det lenge og vel.

Jeg har landet på at det beste er å holde det for meg selv. Om han får vite det er sjansene for at forholdet holder langt mindre, for fokuset vil bli på mine følelser for den andre og ikke problemene i vårt forhold.

Det har faktisk fungert så langt, og jeg tror jeg valgte rett.

Skrevet

Jeg har vært, elsket mannen min samtidig. Vi var gjensidig betatt/ forelsket. Vurderte aldri å gå fra mannen, men jeg hadde mye kontakt med kollegaen. Etterhvert sluttet jeg å ha kontakt med han, ga beskjed at vi ikke kunne fortsette flørten fordi det ville bli vanskelig å ikke ta det videre. Valgte mannen, og har aldri sett meg tilbake eller tenkt hva om. Var jo mannen min jeg ville ha. De fleste vil oppleve forelskelse utenom ekteskapet i løpet av livet, hva du gjør med den er vesentlig. Mannen din fortale det, valgt deg fremfor henne. Han er ærlig, eller redd for å bli avslørt. Vær glad for det, selv om han kunne holdt det for seg selv. Han må bytte jobb/ avdeling og kutte kontakt. Du må ha tilgang på mail/ tlf hans osv. 

Anonymkode: 18b30...eb3

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Betatt er en ting, men forelsket. Bye bye

Anonymkode: e7da2...762

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

😆

Anonymkode: 6a474...b3e

Skrevet

Jeg har i hver fall hatt det sånn at om jeg hadde sluppet løs følelsene, så hadde jeg blitt stormende forelsket et par ganger i løpet av mitt ekteskap. Jeg er en emosjonell person, og jeg har prøvd å avdramatisere det litt i hodet mitt, tenke at det er naturlig og ikke farlig.

Men den siste kjenner jeg at henger i, flere år etter at vi begge byttet jobb (jeg aner ikke om følelsen var gjensidig, jeg ville jo aldri fortalt det til han! For meg er faktisk det nesten emosjonelt utroskap). Men selv om jeg ikke ser ham i det hele tatt, hender det jeg drømmer om ham eller blir minnet om ham. Samtidig så elsker jeg mannen min inderlig, ingen forelskelse kan utkonkurrere de følelsene. Jeg har aldri sagt det til min mann; det ville jo bare såre ham! Jeg har heller aldri handlet på følelsene. For en liten stund siden tok eks-kollegaen min faktisk kontakt på messenger, og jeg opplevde tonen flørtete. Men jeg kommer ikke til å ta initiativ til dialog tilbake. Det ville vært spennende og bekreftende, men definitivt å leke med ilden.

Jeg har vondt av deg, HI. Jeg hadde nok blitt veldig lei meg om min mann fortalte noe sånt. Han skulle holdt følelsene sine for seg selv, og heller ikke delt dem med kollegaen sin.

Anonymkode: 15553...597

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Lengere? Hvor langt har de dratt det så langt? Når det er gjensidig forelskelse? 
Her er mannen naiv og tenker at når han forteller det til deg, så er han ærlig og redelig. Men i virkeligheten er han egoist så det holder. For nå er dette også ditt problem. Og du vil aldri tørre å stole på han igjen. 
Mulig han kan «skru av» forelskelsen sin,  men det er ikke gjort over natta. Han kan (og bør) bytte jobb, men det vil sannsynligvis ikke hjelpe deg. 

Anonymkode: 95386...5b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...