GĂ„ til innhold

Dþrterskel eller ikke? Hva ville du ha valgt?🏘

Anbefalte innlegg

Vi skal skifte gulv i huset. Vi vurderer derfor Ä droppe dÞrterskler. I dag har vi dÞrkarm/ramme. Vi tenker Ä legge sammenhengende gulv i hver etg, ca 55kvm hvis man trekker fra rom som bad/gang ol hvor vi beholder flisene. 

fordeler: det ser penere og man fÄr en stÞrre romfÞlelse.

ulempe: det blir kanskje lytt?

Anonymkode: 267d3...4a6

Fortsetter under...

Skal dere legge alt nytt og dere skal bli boende der til dere blir gamle, legg uten terskel og sett evt inn falske om det blir for lytt. Plutselig er dagen der de er i veien og da er det kjekt Ä slippeden jobben, evt bare den lille jobben med Ä fjerne de falske. 

Til sommeren mÄ vi ta jobben med Ä skifte dÞrer og gulv hos mine foreldre. Ett lite benbrudd og armbrudd samtidig satte mamma plutselig i rullestol, det var da vi meket hvor upraktisk huset var. Det er egentlig veldig praktisk, men dÞrstopperne satte en stopper i alt det praktiske. SÄ ble hun bra og de glemte dette, helt til en kjink i ryggen nÄ minte henne pÄ hva de skulle ha gjort. Hun klarte Ä gÄ, men sÄ var det de smÄ dÞrterkslene som satte en stopper. De to cm de er hÞye var nok til ilinger i ryggen. SÄ meg og min sÞster har satt oss opp pÄ ferie samme uke for Ä ta en jobb hjemme hos mine foreldre. 
Og det trenger ikke Ä vÊre alderen som gjÞr at det er kjekt det er praktisk uten dÞrterksler. Min svogr knakk benet og ble gipset fra skrittet og ned. Han var veldig glad de hadde valgt Ä ikke legge terskel. Inn til badet var det en forhÞyning, men det var det eneste. SÄ nÄr han hadde fÄtt hjelp opp trappa dems, ble han der i mange uker. Kom seg rundt uten problemer. SÄ nÄr de overtok hele huset til mine besteforeldre ble alle gulv lagt uten terskel. Jeg tror de har satt opp noen falske nÄ pga at det er lytt, men det er inn til tenÄringenes rom. Utifra hva min sÞster sier, sÄ skulle hun helst ha laget soverommene lydtette, det merkes det er tre hormonelle gutter i hus. 

Anonymkode: 752e5...0d4

Vi har ogsÄ satt inn falske, oppÄ sammenhengende gulv. Det blir veldig lytt uten. 

Har dere rullestolbruker i familien eller andre grunner til Ä droppe dÞrterskler kan dere montere gummilist under dÞrene for Ä dempe lyd. 

Anonymkode: d8878...2ad

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...