Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan ikke klage på dem som reiste før viruset ble oppdaget. Spørsmålet er om de bør reise hjem igjen eller om de bør bli der de er. Det som er viktig er at de som harreist ut av kommunene som er rammet, uamsett om det var på hytta, for å besøke familie eller i jobbsammeneng, holder god avstand til alle andre mennesker der de er nå. De som allerede er på hytta har ikke gjort noe galt, men de bør absolutt ikke gå i butikken, treffe familie, spise ute, dra på treningssenter eller på noen andre steder der de kan komme i kontakt med andre enn dem de borcsammen med.

Anonymkode: ba83b...f9d

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke klage på dem som reiste før viruset ble oppdaget. Spørsmålet er om de bør reise hjem igjen eller om de bør bli der de er. Det som er viktig er at de som harreist ut av kommunene som er rammet, uamsett om det var på hytta, for å besøke familie eller i jobbsammeneng, holder god avstand til alle andre mennesker der de er nå. De som allerede er på hytta har ikke gjort noe galt, men de bør absolutt ikke gå i butikken, treffe familie, spise ute, dra på treningssenter eller på noen andre steder der de kan komme i kontakt med andre enn dem de borcsammen med.

Som han eldre karen i pol-kø sa: Gjør ikke noe at polet er stengt

Han kunne bare dra til Lillestrøm å handle🙈😅

Det er slike unødvendige reiser som er helt bak mål 

Anonymkode: 7b304...3ee

Som han eldre karen i pol-kø sa: Gjør ikke noe at polet er stengt

Han kunne bare dra til Lillestrøm å handle🙈😅

Det er slike unødvendige reiser som er helt bak mål 

Det er jeg enig i, og jeg håper familie og venner til så tåplige folk fprteller dem at de ikke kan oppføre seg på den måten og at de derfor ikke kan omgås dem.

Det er jeg enig i, og jeg håper familie og venner til så tåplige folk fprteller dem at de ikke kan oppføre seg på den måten og at de derfor ikke kan omgås dem.

https://www.nrk.no/norge/stenger-lokalpolet-til-750.000-nordmenn-1.15341425?fbclid=IwAR1Z7fnw14Jd4MSk00knjTAiJwbdE8qSf537zB4Xea1SHdSJt9ws_-2R8j8

Lover ikke godt for lytteegenskapene til mange🙉 

Synd om dette fører til mer spredning og går utover alle i hele landet. På grunn av noen ussle flasker med vin

Annonse

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jada, det gjør vi, men det hjelper fint lite. "Jammen, det spiller jo ingen rolle at JEG gjør sånn og sånn, JEG må jo ditt og datt, MEG MEG MEG."

Anonymkode: 4a1fb...fa8

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jada, det gjør vi, men det hjelper fint lite. "Jammen, det spiller jo ingen rolle at JEG gjør sånn og sånn, JEG må jo ditt og datt, MEG MEG MEG."

Moren min har den typen tendenser. Det som hjalp var å møte henne i døren når hun ville snakke med barnebarna og be henne ta det gjennom et lukket vindu. De fikk ikke treffe henne så lenge hun ikke klarte å følge reglene.

Stengte butikker, restauranter, forbud for idrett og stengte skoler - dette kan godtas. Men stengt pol, nei, det går ikke. Folk er villig å reise langt for en flaske fin eller sprit. Burde stengt alle polbutikker, sjenkestopp ble jo også for hele landet.

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Husk at mange har store alkoholproblemer og får abstinenser uten alkohol. Det er vel ikke uten grunn at folk reiser mann av huse for å kjøpe alkohol og står i kø i timesvis🤔

Anonymkode: 95f7c...6cf

De selger øl på butikkene altså.. 

Anonymkode: 222db...791

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Moren min har den typen tendenser. Det som hjalp var å møte henne i døren når hun ville snakke med barnebarna og be henne ta det gjennom et lukket vindu. De fikk ikke treffe henne så lenge hun ikke klarte å følge reglene.

Det er nettopp det som fungerer i et samfunn der vi er lært opp til, "tenk på deg selv, for det er ingen andre som gjør det". Når konsekvensene koster mer enn det smaker så tar folk andre valg. Men det er altså kun når det går ut over folk at de gjør det, ikke av omtanke for andre men fordi det er enklere å ta andre valg.

Anonymkode: 153b1...b93

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er nettopp det som fungerer i et samfunn der vi er lært opp til, "tenk på deg selv, for det er ingen andre som gjør det". Når konsekvensene koster mer enn det smaker så tar folk andre valg. Men det er altså kun når det går ut over folk at de gjør det, ikke av omtanke for andre men fordi det er enklere å ta andre valg.

Anonymkode: 153b1...b93

Heldig vis er det ikke så mange som er så egoistiske (eventuelt så dumme at de virkelig ikke skjønner at det betyr noe). De aller fleste jeg kjenner forsøker å opptr forsvarlig. Noen ganger gjør man tabber, men det blir noe litt annet.

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

De i min familie som er sånn bryr seg ikke om at de ikke får treffe oss dessverre. De treffer så mange andre (likesinnede) uansett...

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hold dere mest mulig hjemme, sier Bent Høie når han selv sitter på hytta.

Han burde ha holdt seg hjemme og ikke dra noen steder. Komme med strengeste tiltakene så langt i pandemien fra hytta. 🙄
Skandale!

Anonymkode: 8b79c...581

Bent Høie bor i Stavanger. Han har hytte i Sirdal. I Stavanger er det ikke forbudt å dra ut av kommunen, da Stavanger ikke grenser til Follo. Derfor gjør han ikke noe ulovlig. Han holder seg godt innenfor reglene som gjelder.

Anonymkode: 56166...f1f

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hold dere mest mulig hjemme, sier Bent Høie når han selv sitter på hytta.

Han burde ha holdt seg hjemme og ikke dra noen steder. Komme med strengeste tiltakene så langt i pandemien fra hytta. 🙄
Skandale!

Det er vel mer skandale at du ikke vet hva du snakker om, pinlig.

Anonymkode: 1f5e2...c9e

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel mer skandale at du ikke vet hva du snakker om, pinlig.

Anonymkode: 1f5e2...c9e

Hva er pinlig? Med økt smitte etter jul og nyttårsfeiring har vel retningslinjene i januar vært «hold dere mest mulig hjemme». Uansett mutasjonvirus eller ikke.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Bent Høie bor i Stavanger. Han har hytte i Sirdal. I Stavanger er det ikke forbudt å dra ut av kommunen, da Stavanger ikke grenser til Follo. Derfor gjør han ikke noe ulovlig. Han holder seg godt innenfor reglene som gjelder.

Stemmer dette! 
men nå gikk ordføreren i sirdal ut på torsdag og ga beskjed om at de ønsket at hyttefolk holdt seg hjemme i helga pga uvær og strømmangel i sirdal. Så høie burde faktisk holdt seg hjemme.

Anonymkode: e09f3...c2b

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hva er pinlig? Med økt smitte etter jul og nyttårsfeiring har vel retningslinjene i januar vært «hold dere mest mulig hjemme». Uansett mutasjonvirus eller ikke.

Og det er vel hjemme han er? 

Anonymkode: 8f376...a6d

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Han bor i Oslo og er på vei tilbake til Oslo nå. 
https://www.dn.no/innenriks/bent-hoie/erna-solberg/koronaviruset/erna-solberg-ber-folk-droppe-hytteturen-hoie-er-pa-hytta-i-bjerkreim-utenfor-stavanger/2-1-950220

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Vel, jeg må i til en annen kommune... 

Anonymkode: 2980c...71f

Det er noen som må det. Hovedsaklig hvis de har samfunnskritisk jobb i en annen kommune og ikke kan ha hjemmekontor.

De som må til en annen kommune for å kjøpe alkohol har et alkoholproblem og en god del drar av veldig egoistiske grunner.

• Opprett ny...