Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #26 Del Skrevet 24. januar 2021 Helt idiotisk å stenge polet, alle skjønner vel at denne kødannelsen kom til å skje?! Ja, folk er idioter, men det vet vi jo... Bedre å lage regler som er tilpasset hvordan samfunnet faktisk ser ut, enn hvordan man skulle ønske det ser ut. Anonymkode: 7ff4d...e1f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413486-veldig-smart-%C3%A5-stenge-vinmonopolene-ja/page/2/#findComment-149475272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #27 Del Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Helt idiotisk å stenge polet, alle skjønner vel at denne kødannelsen kom til å skje?! Ja, folk er idioter, men det vet vi jo... Bedre å lage regler som er tilpasset hvordan samfunnet faktisk ser ut, enn hvordan man skulle ønske det ser ut. Anonymkode: 7ff4d...e1f Akkurat dette 👏🏻 Anonymkode: 16eb2...6fa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413486-veldig-smart-%C3%A5-stenge-vinmonopolene-ja/page/2/#findComment-149475273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #28 Del Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Helt idiotisk å stenge polet, alle skjønner vel at denne kødannelsen kom til å skje?! Ja, folk er idioter, men det vet vi jo... Bedre å lage regler som er tilpasset hvordan samfunnet faktisk ser ut, enn hvordan man skulle ønske det ser ut. Anonymkode: 7ff4d...e1f Virkelig? Jeg var skikkelig overrasket. Det varsles strengere regler og fokus er på polvarer snarest mulig. I tillegg så kommer de dit, ser det er stengt og KJØRER lange avstander for den vinflaska...videre ser de det er kø, men i stedet for å dra hjem så stiller de seg i kø. Hadde vært så flau om jeg sto i den køen. Helt utrolig at så mange mennesker gjorde den vurderingen i går.... Anonymkode: 807d6...7c9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413486-veldig-smart-%C3%A5-stenge-vinmonopolene-ja/page/2/#findComment-149475648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #29 Del Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Virkelig? Jeg var skikkelig overrasket. Det varsles strengere regler og fokus er på polvarer snarest mulig. I tillegg så kommer de dit, ser det er stengt og KJØRER lange avstander for den vinflaska...videre ser de det er kø, men i stedet for å dra hjem så stiller de seg i kø. Hadde vært så flau om jeg sto i den køen. Helt utrolig at så mange mennesker gjorde den vurderingen i går.... Anonymkode: 807d6...7c9 Jo, men at du blir flau endrer jo ikke hva andre gjør, akkurat som folk bæsjer med partner tilstede selv om ikke jeg gjør det. Jeg synes ikke det var overraskende i det hele tatt, vi snakket om det da nyhetene rullet ut om nedstengning. Joda, i morgen blir det kø på polet. Og hva ble det? Finner det ikke uforutsigbart i det hele tatt. Anonymkode: 16eb2...6fa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413486-veldig-smart-%C3%A5-stenge-vinmonopolene-ja/page/2/#findComment-149475664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #30 Del Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): De eneste som kan kritiseres her er de som lager reglene. At de ikke forutså at dette ville skje er mildt sagt utrolig. Og hva skal man si, Høie sitter på hytta si (som han har flydd fra Oslo til Stavanger for å komme til), og sier at folk ikke skal forlate Oslo kommune. Dobbelt moralen lenge leve🤮 Anonymkode: bba7d...bcd Han hadde da reist før det ble kjent med det muterte viruset og nedstenging i follo. Oslos anbefalinger gjelder fra midnatt nå... 🙄 Anonymkode: 303d0...7a7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413486-veldig-smart-%C3%A5-stenge-vinmonopolene-ja/page/2/#findComment-149475668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #31 Del Skrevet 25. januar 2021 Anonym bruker skrev (På 23.1.2021 den 11.02): Det virker jo mot sin hensikt. Det har skapt masse kødannelser feks i bærum. Folk kommer til å reise til andre kommuner, til tross for anbefalninger. Veldig bra tiltak ja, hvis man vil ha økt reising mellom kommunene. Anonymkode: 4dcd9...c9e Problemet er jo at det ikke er stengte pol i hele landet. Helt siden pandemien har startet, har det vært bekymring for at barn som er innesperret hjemme med sine foreldre, vil ta skade av foreldrenes alkoholmisbruk. Seneste forskning viser at utvikling av anoreksi hos unge voksne som bor alene har skutt i været, og det skulle ikke forundre meg om alkoholisme er blitt mer vanlig hos denne gruppen. Tall fra hele 2020 har vist at folk har handlet markant mer alkohol på Vinmonopolet i 2020 enn tidligere år, og tall fra jula 2020 viste at antall barn og unge som ringer hjelpetelefoner grunnet foreldrenes alkoholmisbruk, har økt. Hvorfor er det så viktig for myndighetene at folk får tak i alkohol nå som de må sitte hjemme på hjemmekontor og hjemmeskole med barna, uten besøk eller aktiviteter på ettermiddag? Folk som gjerne har problemer med økonomien, kanskje mistet jobben sin eller fått andre utfordringer som gjør dem frustrerte og lette å ty til flaska. Jeg er utenlandsk og kommer fra et land som nordmenn ofte omtaler som "alkoland". Fikk rett og slett sjokk over hvor mye nordmenn egentlig drikker, drikkepresset på arbeidsplassene og i vennegjengen og alkoholkulturen generelt. Vanen med å drikke seg dritings på fest, for eksempel. Jeg er totalavholds, og er blitt ekskludert fra diverse fester grunnet dette, selv om jeg ikke er noe festbrems - jeg kan både synge karaoke, være med på selskapsleker, danse og prate med folk, selv om jeg er edru. Har også blitt forsøkt å brukes som gratis sjåfør hele natta for fulle venner og bekjente - jeg drikker jo ikke uansett, så da kan jeg jo kjøre. Gratis. Jeg synes regjeringen mangler baller her. De stenger skoler og barnehager, men tør ikke stenge Vinmonopol over hele landet i EN JÆVLA UKE. Det spiller ingen rolle at andre kommuner enn Oslo, Nordre Follo osv har mindre smitte - vi har allerede hatt strenge nasjonale tiltak innført 3. januar - for eksempel anbefaling om å ikke ha besøk, stengt idrett og rødt nivå på ungdomsskoler og videregående skoler i to uker - også i kommuner der det ikke har vært nye tilfeller av koronaviruset på flere måneder. Hva er problemet med å innføre stengte pol over hele landet i en uke? Eller er pol mye viktigere enn utdanning for elever på ungdomsskoler og videregående skoler, samt idrett for barn og ungdom? Anonymkode: 7ac37...551 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413486-veldig-smart-%C3%A5-stenge-vinmonopolene-ja/page/2/#findComment-149475807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #32 Del Skrevet 25. januar 2021 Jeg synes det er tragisk at polet åpner igjen mens andre ring må være stengt. De mange små og mellomstore, familedrevne butikkene i nabolaget, som har vært flinke på smittevern, må nå stenge. De slapp inn få kunder av gangen, vi stod pent i kø for å handle. Noen steder bare 1 kunde inn av gangen. Alle kunder med maske, den ansatte bak plastskjerm i tillegg. Bor i Oslo, så her har vi hatt tiltak lenge. Barnet mitt på 13, ja, jeg skriver barn, selv om man skal si ungdom, har ikke hatt venner på besøk hjemme på en evighet og rødt nivå har skolen allerede hatt en stund. Nå er der også slutt på den lille normalitet med de få fritidsaktivitetene som var ute. Fotballtreningen på 1 meter avstand går ikke lenger. Men nå kan vi voksne i hvert fall gå på polet. Anonymkode: f4d0f...4e5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413486-veldig-smart-%C3%A5-stenge-vinmonopolene-ja/page/2/#findComment-149475815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #33 Del Skrevet 25. januar 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Virkelig? Jeg var skikkelig overrasket. Det varsles strengere regler og fokus er på polvarer snarest mulig. I tillegg så kommer de dit, ser det er stengt og KJØRER lange avstander for den vinflaska...videre ser de det er kø, men i stedet for å dra hjem så stiller de seg i kø. Hadde vært så flau om jeg sto i den køen. Helt utrolig at så mange mennesker gjorde den vurderingen i går.... Anonymkode: 807d6...7c9 Jeg hadde også vært flau om jeg sto i den køen, men det er jo ikke poenget... Jeg bor i Nordre Follo og når de stengte treningssentrene her for noen måneder siden, så valfartet folk til nabokommunene for å trene der det var åpent. Når folk gjør det for å trene, så gjør de selvfølgelig det for polet også. Derfor bedre å holde polet åpent - selv om alkohol ikke akkurat er livsnødvendig. Anonymkode: 7ff4d...e1f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413486-veldig-smart-%C3%A5-stenge-vinmonopolene-ja/page/2/#findComment-149475856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #34 Del Skrevet 25. januar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde også vært flau om jeg sto i den køen, men det er jo ikke poenget... Jeg bor i Nordre Follo og når de stengte treningssentrene her for noen måneder siden, så valfartet folk til nabokommunene for å trene der det var åpent. Når folk gjør det for å trene, så gjør de selvfølgelig det for polet også. Derfor bedre å holde polet åpent - selv om alkohol ikke akkurat er livsnødvendig. Anonymkode: 7ff4d...e1f Samtidig som de stenger treningssentre, selv om det er livsnødvendig for mange å trene? Anonymkode: 7ac37...551 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413486-veldig-smart-%C3%A5-stenge-vinmonopolene-ja/page/2/#findComment-149475859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Golightly Skrevet 25. januar 2021 #35 Del Skrevet 25. januar 2021 Jeg blir flau. Vi finner oss i at ungdom ikke får trene, må utsette konfirmasjoner, avlyse eksamener og klasseturer og isolere seg hjemme. At eldre blir sittende alene i eviglang tid, at demente ikke får besøk, at folk mister jobb og viktige behandlinger. Men ved kombinasjonen «stengt vinmonopol» og «ikke reis ut av kommunen du bor i», se da går sikringen i topplokket🤯 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413486-veldig-smart-%C3%A5-stenge-vinmonopolene-ja/page/2/#findComment-149476033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg