Gå til innhold

Dere som har rotfylt, hvor mye har dere betalt?

Anbefalte innlegg

Var hos tannlegen i dag for å rotfylle en tann. Jeg må

tilbake om et par uker for å gjøre den ferdig. Da jeg skulle betale sier tannlegen at vi kan ta alt oppgjøret neste gang. Også sier han: "Da blir det 2000-2500 nå og neste gang". Jeg tolker dette som om at det blir rundt 5000 til sammen. Jeg fikk bakoversveis da jeg har spurt andre som har rotfylt, og de har som regel betalt max 3000 kr. Mannen mente jeg må ha misforstått, og at han mente det ble 2500 til sammen. Han har selv rotfylt hos samme tannlege og aldri betalt så mye (vi bor på bygda, og denne tannlegen går for å være ganske rimelig).

Tanna hadde enten én eller to kanaler. Det var ikke fler i allefall, og det gikk raskt og ukomplisert.

Hvordan hadde dere tolket det tannlegen sa ang pris? Og hvor mye har dere betalt? Ser jo når jeg googler at pris varierer mye.

Anonymkode: 9e414...182

Fortsetter under...

Jeg startet behandlingen av en grusom tannlege i Trondheim. Hun mente at jeg måtte regne med 10 tusen ++ før rotfyllinger var ferdig. Så startet hun med å bore istykker tannen og sende meg hjem med resept på paralgin forte. Jeg bestilte neste time hos en annen tannlege som jeg fikk anbefal. Han var helt sjokkert over jobben hun første hadde gjort. Han prøvde å fikse det så godt han kunne og ente vel opp med å betalte 2500 til heksa og 2000 til han som faktisk gjorde jobben.

Anonym bruker skrev (På 23.11.2020 den 15.58):

Skal se hvordan man ordner det hvis dette vedvarer. Lurte bare på hvordan det var hos andre i samme situasjon :)

Anonymkode: 40be9...8d0

Anonym bruker skrev (På 7.1.2021 den 22.02):

Denne her er sinnsykt god og metter veldig:

Funnet på en lavkarboside (fett & forstand) på facebook.

Vil du ha flere gode oppskrifter, så er mye godt innpå der for oss som er på slankeren:)

• 8 isbiter av kremfløte - ca 100 g
  • 4 isbiter - ca 50 g
  • 60 g frosne jordbær
  • 30 - 50 g Sukrinmelis eller tilsvarende annen søtning
  • 3 dråper vaniljeessens eller ½ ts vaniljeekstrakt (kan sløyfes)
  • 1 dl kremfløte
  • '0,5 dl kaldt vann

Fremgangsmåte
  1. Ha alle ingrediensene i en blender og puls til alt er godt blandet.
  2. Server straks. Gjerne med pisket krem og friske jordbær.

Anonymkode: 01034...556

Anonymkode: 356c5...d70

Tre kanaler, 6000kr. Det var uten «jobben» som ble gjort hos en drittannlege hvor jeg betalte 3000kr for å få ødelagt tanna i første omgang. Hadde chippet av en liten bit på helt bakerste jeksel. Jeg visste det kom en visdomstann, men hun mente det ikke gjorde det (var sett på bilder tidligere, nå var den visst bare borte), så når visdomstann vokste ut presset den sakte med sikkert på tanna hun hadde fikset og fikk god tid til å slippe inn litt av hvert inni der...

Anonymkode: 1e54d...139

Annonse

Alt i alt brukte jeg 11 tusen og fortsatt må jeg få satt på krone. Jeg hadde ingen fast tannlege da jeg fikk fryktelig tannpine. Først var jeg hos tannlege for å ta bilde og konstatere behov for rotfylling. Så hos en ny tannlege jeg fikk anbefalt og ble pasient hos. Hun prøvde å fikse tanna men viste seg være komplisert så hun henviste meg til spesialist på Majorstua. Grusom opplevelse da tanna hadde 4 dype kanaler. Så tilbake for sjekk hos min nye tannlege. Var glad for å få igjen på skatten den sommeren - alt gikk til en j... rotfylling! 🥲

Anonymkode: a7007...81e

3 kanaler, hadde 2 runder på samme tann. 1800kr første gang med midlertidige fylling, siste gang bygde han også på 2 tenner for å fylle sjenerende glis, til sammen ble det 1800kr for siste runde. Så totalen for en rotfylling og kosmetisk påbygg på to tenner 3600kr. På bygda.

Anonymkode: 598c8...50f

Går til kommunal tannlege og betalte ca 1500 sist jeg måtte ha rotfylling. Men fikk kraftig betennelse som til slutt gjorde at tannen måtte bort og da var jeg ute med ca 1200 kr til. Så alt i alt rundt 2700

Anonymkode: a11bc...7d0

Jeg fikk dekket rotfylling så jeg betalte kun egenandel på 750 kr, men det var en komplisert rotfylling som først ble gjort hos min valige tannlege, men så ble det komplikasjoner og jeg måtte til en kjeveortoped og alt kostet tilsammen 11000 kr.

Anonymkode: 0654c...e6d

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...