Gå til innhold

Er Norge blitt det nye Øst-Tyskland?

Anbefalte innlegg

De setter opp en mur over natten, helt uten forvarsel. Ingen steder har de informert eller sagt ifra.

Er det greit at de lager om landet vårt til et nytt Øst-Tyskland synes dere?

Hvordan får vi stoppet galskapen?

image.thumb.png.9a46c6a2b24642594c040e45451126f6.png

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gWLL45/her-blokkerer-politiet-svenskegrensa-svaert-inngripende

Anonymkode: dcbfe...9c8

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

De setter opp en mur over natten, helt uten forvarsel. Ingen steder har de informert eller sagt ifra.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gWLL45/her-blokkerer-politiet-svenskegrensa-svaert-inngripende

Det er fullstendig opplagt at alle tiltak som er nødvendig blir innført. Er du personlig i posisjon til å vurdere hvorvidt dette er nødvendig eller ikke? Det er nemlig ikke jeg og jeg overlater til andre å finne ut av det. Det bør du også gjøre 

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Det er fullstendig opplagt at alle tiltak som er nødvendig blir innført. Er du personlig i posisjon til å vurdere hvorvidt dette er nødvendig eller ikke? Det er nemlig ikke jeg og jeg overlater til andre å finne ut av det. Det bør du også gjøre 

Å stenge oss inne er nødvendig? Dette er ikke nødvendig, dette er umenneskelig. Vi mister friheten vår.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Å stenge oss inne er nødvendig? Dette er ikke nødvendig, dette er umenneskelig. Vi mister friheten vår.

Hvorfor er ikke det nødvendig da?

Anonymkode: d001f...313

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er ikke det nødvendig da?

Anonymkode: d001f...313

Fordi det er et for stort inngripende. Det er som når de sveiset igjen dørene til folk i kommunist kina.

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Fordi det er et for stort inngripende. Det er som når de sveiset igjen dørene til folk i kommunist kina.

Du har rett til å ha din personlige mening 

Annonse

Lessismore skrev (1 minutt siden):

Jeg er kjemperedd. Virkelig kjemperedd. Ikke for koronaviruset, men for demokratiet, friheten og det vi trodde var verdens beste land å bo i. 

Det sier mest om deg og din begrensa forestillingsevne. Du synes dette er skummelt? Herlighet.

Anonymkode: e5f05...0cc

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det sier mest om deg og din begrensa forestillingsevne. Du synes dette er skummelt? Herlighet.

Anonymkode: e5f05...0cc

Ja. Det burde du og. Jeg forstår ikke at ikke folk ikke skjønner alvoret. Myndighetene hasteinnfører det ene inngripende tiltaket etter det andre. Det snakkes om portforbud. Vi skal altså kanskje ikke få gå ut når vi vil. I Norge hvor hundretusener bor flere kilometer unna nærmeste nabo! Barn får ikke leke med vennene sine, og studenter dropper ut i hopetall. Og nå stenger de grensene fysisk med barrierer. Det er kjempeskremmende. Det som skjer med Norge nå truer demokratiet.

2 hours ago, Anonym bruker said:

HELT riktig

Anonymkode: f9815...ecd

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke noen som sperrer deg inne. Vi vil bare ikke ha deg tilbake hvis du drar.

Anonymkode: bafdc...f04

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du mener harryhandelmuligheten? 

Anonymkode: d9dbb...53b

Denne stengingen virker fornuftig. Alternativet ville være å bruke store ressurser på å vokte grensen. Det er fortsatt helt mulig å komme seg over grensen via de åpne grenseovergangene. Skal vi ha kontroll på grensene, og gjennomføre testing og registrering for karantene må det nesten bli slik. 

Anonymkode: 8474c...306

Lessismore skrev (12 timer siden):

Ja. Det burde du og. Jeg forstår ikke at ikke folk ikke skjønner alvoret. Myndighetene hasteinnfører det ene inngripende tiltaket etter det andre. Det snakkes om portforbud. Vi skal altså kanskje ikke få gå ut når vi vil. I Norge hvor hundretusener bor flere kilometer unna nærmeste nabo! Barn får ikke leke med vennene sine, og studenter dropper ut i hopetall. Og nå stenger de grensene fysisk med barrierer. Det er kjempeskremmende. Det som skjer med Norge nå truer demokratiet.

Jeg er helt enig med deg. Dette minner mer og mer om en tidsperiode på 40- tallet jeg trodde vi hadde lært av. Når du begynner å bruke f- ordet er det allerede for sent. 

Anonymkode: 80f51...9a7

Lessismore skrev (20 timer siden):

Jeg er kjemperedd. Virkelig kjemperedd. Ikke for koronaviruset, men for demokratiet, friheten og det vi trodde var verdens beste land å bo i. 

Som om jeg skulle sagt det selv 

Anonymkode: b89ee...b09

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå må folk stå i lange køer også, bare for å få kjøpt en flaske vin. Vi er blitt akkurat som det var i kommunistiske Øst-Tyskland.

Man må ikke stå i lange køer for å kjøpe seg vin altså. I de berørte kommunene så stenges polet så faktisk så skal ingen i de smitteutsatte områdene stå i polkø. 

Lessismore skrev (20 timer siden):

Vi kunne jo gjort det motsatte da. Litt sånn som England. Tross alt viktigst at det ikke innføres regler vi ikke liker for fort...

Anonymkode: 6cfa7...d93

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vi kunne jo gjort det motsatte da. Litt sånn som England. Tross alt viktigst at det ikke innføres regler vi ikke liker for fort...

Lokalavisen beskriver fra innsiden av situasjonen i England nå. Det er ganske skremmende faktisk og helt på sin plass at regjeringen forsøker unngå det samme i Norge. Selv om tiltakene er store og slitsomme. Alternativet er faktisk verre. 

4F731F9A-A02E-427B-B617-609E4A8C5638.png

850F6DDC-A00B-4F1A-AC3A-BDE8DC137E87.png

670C6ACC-EBC9-47E9-B630-2DB22D21D6BE.png

39F67BEA-B81F-45C0-8274-285162E34A13.png

0C4A70CC-07A6-49F4-A7A3-7A059E538202.png

66D86F02-6B8A-4A54-B444-146637C584B6.png

6939E1A6-5EAE-4E5B-8CA2-635B40D67C44.png

F4D97FDB-886F-4BC5-B2A8-26E85E8AA5AA.png

0C526089-E8AC-4787-A60A-F65DFCEC5DF1.png

61459C41-1B58-4E65-834D-C600F53E3984.png

Norge er ikke det eneste landet med tiltak! Andre lands befolkninger har tålt portforbud, stengte grenser, stengte skoler osv. Tror vi skal tåle det her også! Det vi ikke tåler, er et helsevesen som blir overbelastet! Hvor vanskelig er det å fatte dette?

Anonymkode: 1f586...935

• Opprett ny...