GĂ„ til innhold

Trodde karantenereglene gjaldt for alle jeg😡

Anbefalte innlegg

Skrevet

NÄ er jeg forbanna! Jeg trodde reglene om karantene gjaldt alle, uavhengig om du er kongen, lege, barn eller ufÞr, men nei det gjÞr den ikke. Barn av personer som jobber i et samfunnskritisk yrke slipper karantene hvis de har vÊrt i nÊrkontakt med en smittet og kjenner det provoserer meg! Her har vi i store deler av 2020 vÊrt isolert, holdt avstand, ikke hatt besÞk, ikke vÊrt pÄ besÞk, fulgt alle tiltak og anbefalinger.

OgsÄ fÄr vi beskjed om at ene ansatte pÄ naboavdelingen i bhg har fÄtt pÄvist smitte og hele avdelingen, barn og voksne mÄ i karantene.
Dagen etter leverer jeg barnet mitt i bhg og ser at to av barna fra avdelingen hvor det er pÄvist smitte er pÄ mitt barn sin avdeling, spÞr hva i huleste som skjer og fÄr til svar at siden foreldrene har samfunnskritiske yrker sÄ fÄr barna gÄ i bhg. Og hva skjer sÄ? Joda, gÄr 5 dager og ene barnet som kommer fra avdelingen hvor det er pÄvist smitte fÄr ogsÄ bekreftet smitte av korona. SÄ nÄ mÄ hele avdelingen til mitt barn i karantene. Mitt barn pluss to andre pÄ avdelingen er syk, feber, stygg hoste osv. tatt koronatest og venter pÄ svar.

Kjenner jeg er kraftig forbanna for at det skal vÊre egne regler for folk med barn i samfunnskritiske yrker. Og disse foreldrene er ikke akkurat spesialist innen kreft som eneste i landet, det er to butikkmedarbeidere og en apotektekniker. 
dagens utblÄsning!

Anonymkode: 71756...cb9

Skrevet

HÞres ikke ut som barnehagen har hÄndtert dette sÊrlig  godt - de barna burde jo helt klar vÊrt isolert i den perioden de andre var i karantene.. 

Anonymkode: 2d858...3bb

Skrevet

SÄnn har det vÊrt hele tiden. Barn av foreldre i samfunnskritiske yrker og barn i svÊrt sÄrbare familier har krav pÄ barnehage- og skoletilbud. 

Anonymkode: 31ce9...984

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

SÄnn har det vÊrt hele tiden. Barn av foreldre i samfunnskritiske yrker og barn i svÊrt sÄrbare familier har krav pÄ barnehage- og skoletilbud. 

Selv om de er potensielt smittet?

Anonymkode: 5dd3f...228

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Kun ved symptomer eller sykdom de mister tilbudet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nÄ):

Ja! Har vÊrt i kontakt med smittevernlegen i kommunen og hÞrt, barn av mennesker i samfunnskritisk yrker har rett pÄ tilbud og bhg/skole selvom de har vÊrt i kontakt med en person med pÄvist smitte. Det er mange mange tusen barn der rundt om i landet. Hva faen er poenget med at vi alle andre skal mÄtte gÄ i karantene, mens de slipper?

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Det gjelder sÄ vidt jeg vet ikke i karantenesituasjoner, are h is barnehagen generelt har vÊrt stengt.

Anonymkode: 247ae...60d

Skrevet

Akkurat som en butikkansatt eller en sykepleier har vikarer som kan erstatte dem ! No mÄ dem ta seg sammen 

Anonymkode: ed9d0...698

Skrevet

hva er problemet ditt? sÄ lenge de ikke er smittet sÄ kan de gÄ i bhg og skole, ro deg ned

Anonymkode: e1218...c8c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

hva er problemet ditt? sÄ lenge de ikke er smittet sÄ kan de gÄ i bhg og skole, ro deg ned

Anonymkode: e1218...c8c

Men hvorfor mĂ„ vi alle andre i karantene nĂ„r vi har vĂŠrt i kontakt med en smittet?  De fĂŠrreste fĂ„r korona etter nĂŠrkontakt med en smittet, men mĂ„ likevel i karantene for Ă„ unngĂ„ at viruset sprer seg. Men det hjelper jo ikke nĂ„r barn av voksne i samfunnskritiske yrker slipper unna. Og nĂ„ har vi fĂ„tt svar pĂ„ koronatesten til mitt barn, h*n har fĂ„tt pĂ„vist korona😡 smittet av et barn som slapp karantene fordi moren jobber pĂ„ kiwi! Jeg mĂ„ nĂ„ i karantene, men barn som har foreldre i samfunnskritiske yrker slipper og sprer smitten.  
hi

Skrevet

Hmm, bÄde jeg og min mann har samfunnskritiske jobber, og barnehage barnet vÄrt har vÊrt hjemme i karantene i en uke nÄ, ikke hÞrt noe om at barnehagen skal vÊre Äpen for de barna,  alle de ansatte i barnehagen er jo ogsÄ i karantene.  

Anonymkode: 5b4ac...c58

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor mĂ„ vi alle andre i karantene nĂ„r vi har vĂŠrt i kontakt med en smittet?  De fĂŠrreste fĂ„r korona etter nĂŠrkontakt med en smittet, men mĂ„ likevel i karantene for Ă„ unngĂ„ at viruset sprer seg. Men det hjelper jo ikke nĂ„r barn av voksne i samfunnskritiske yrker slipper unna. Og nĂ„ har vi fĂ„tt svar pĂ„ koronatesten til mitt barn, h*n har fĂ„tt pĂ„vist korona😡 smittet av et barn som slapp karantene fordi moren jobber pĂ„ kiwi! Jeg mĂ„ nĂ„ i karantene, men barn som har foreldre i samfunnskritiske yrker slipper og sprer smitten.  
hi

"slipper unna" 😂 

KjÊre deg, jeg som jobber i nÊrkontakt med covid positive og dermed jobbet 200% de siste 10mnd skulle sÄ gjerne byttet med deg. 

Anonymkode: 99bbb...cb6

Skrevet

"slipper unna" 😂 

KjÊre deg, jeg som jobber i nÊrkontakt med covid positive og dermed jobbet 200% de siste 10mnd skulle sÄ gjerne byttet med deg. 

Ikke kom her med slÞkket hersketeknikk «kjÊre deg»  AltsÄ karantenereglene burde gjelde alle, enkelt Ä greit. Ellers blir hele poenget borte. NÄ har barnet som slapp karantene smittet mitt barn og et barn til pÄ avdelingen, tredje barnet som er syk har ikke fÄtt svar pÄ testen enda, men vil nesten tro h*n ogsÄ er smittet.

Vi blir jo aldri kvitt smitten nÄr tusenvis av personer fÄr unntak for karantenereglene. Hadde jeg gÄtt pÄ jobb nÄ med et barn som har fÄtt pÄvist smitte hadde det blitt ramaskrik og jeg hadde fÄtt bot, men Ä sende barn i bhg/skole selvom de har vÊrt i kontakt med en smittet person er liksom helt ok? 

Skrevet

Hmm, bÄde jeg og min mann har samfunnskritiske jobber, og barnehage barnet vÄrt har vÊrt hjemme i karantene i en uke nÄ, ikke hÞrt noe om at barnehagen skal vÊre Äpen for de barna,  alle de ansatte i barnehagen er jo ogsÄ i karantene.  

Kanskje annerledes hvis hele barnehagen er i karantene, men det er jo litt rart for de skal jo vÊre i kohorten og ikke omgÄs de andre avdelingene.. hvis ikke det er kun en avdeling i bhg eller smitte pÄ flere avd? Da har de nok ikke vÊrt flink nok til Ä holde kohorten. I bhg til mitt barn er de 4 avdelinger, hver avdeling er en kohort og de ansatte og barna skal holde seg til sin kohort. De fÄr ikke vÊre ute samtidig, de ansatte omgÄs ikke de andre ansatte i en annen kohort i lunsjen osv

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Kanskje annerledes hvis hele barnehagen er i karantene, men det er jo litt rart for de skal jo vÊre i kohorten og ikke omgÄs de andre avdelingene.. hvis ikke det er kun en avdeling i bhg eller smitte pÄ flere avd? Da har de nok ikke vÊrt flink nok til Ä holde kohorten. I bhg til mitt barn er de 4 avdelinger, hver avdeling er en kohort og de ansatte og barna skal holde seg til sin kohort. De fÄr ikke vÊre ute samtidig, de ansatte omgÄs ikke de andre ansatte i en annen kohort i lunsjen osv

De er 4 avdelinger her ogsÄ, som er hver sin kohort.  Men av en eller annen grunn sÄ har de hver sin samarbeidskohort,  altsÄ en annen avdeling som de samarbeider med , i forhold til nÄr de ansatte har pauser osv. SÄ da har det vÊrt smitte i begge avdelinger og vips hele bhg stengt.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

316072414_hiephytta.jpg.6e645dff93a47187bb23440f800adcd3.jpg

Anonymkode: 99835...2a0

Og du har ikke lest noe mer enn det heller, ikke satt deg inn i noe som helst, bare lest overskriftene igjen?

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

"slipper unna" 😂 

Det er faktisk ikke det som er problemet her altsĂ„, kjĂŠre du ❀ 😂

Anonymkode: 1c967...955

• Opprett ny...