Gå til innhold

Trodde karantenereglene gjaldt for alle jeg😡

Anbefalte innlegg

Nå er jeg forbanna! Jeg trodde reglene om karantene gjaldt alle, uavhengig om du er kongen, lege, barn eller ufør, men nei det gjør den ikke. Barn av personer som jobber i et samfunnskritisk yrke slipper karantene hvis de har vært i nærkontakt med en smittet og kjenner det provoserer meg! Her har vi i store deler av 2020 vært isolert, holdt avstand, ikke hatt besøk, ikke vært på besøk, fulgt alle tiltak og anbefalinger.

Også får vi beskjed om at ene ansatte på naboavdelingen i bhg har fått påvist smitte og hele avdelingen, barn og voksne må i karantene.
Dagen etter leverer jeg barnet mitt i bhg og ser at to av barna fra avdelingen hvor det er påvist smitte er på mitt barn sin avdeling, spør hva i huleste som skjer og får til svar at siden foreldrene har samfunnskritiske yrker så får barna gå i bhg. Og hva skjer så? Joda, går 5 dager og ene barnet som kommer fra avdelingen hvor det er påvist smitte får også bekreftet smitte av korona. Så nå må hele avdelingen til mitt barn i karantene. Mitt barn pluss to andre på avdelingen er syk, feber, stygg hoste osv. tatt koronatest og venter på svar.

Kjenner jeg er kraftig forbanna for at det skal være egne regler for folk med barn i samfunnskritiske yrker. Og disse foreldrene er ikke akkurat spesialist innen kreft som eneste i landet, det er to butikkmedarbeidere og en apotektekniker. 
dagens utblåsning!

Anonymkode: 71756...cb9

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Sånn har det vært hele tiden. Barn av foreldre i samfunnskritiske yrker og barn i svært sårbare familier har krav på barnehage- og skoletilbud. 

Anonymkode: 31ce9...984

Selv om de er potensielt smittet?

Anonymkode: 5dd3f...228

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Selv om de er potensielt smittet?

Anonymkode: 5dd3f...228

Ja! Har vært i kontakt med smittevernlegen i kommunen og hørt, barn av mennesker i samfunnskritisk yrker har rett på tilbud og bhg/skole selvom de har vært i kontakt med en person med påvist smitte. Det er mange mange tusen barn der rundt om i landet. Hva faen er poenget med at vi alle andre skal måtte gå i karantene, mens de slipper?

hi

Annonse

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Sånn har det vært hele tiden. Barn av foreldre i samfunnskritiske yrker og barn i svært sårbare familier har krav på barnehage- og skoletilbud. 

Anonymkode: 31ce9...984

Det gjelder så vidt jeg vet ikke i karantenesituasjoner, are h is barnehagen generelt har vært stengt.

Anonymkode: 247ae...60d

Anonym bruker skrev (1 time siden):

hva er problemet ditt? så lenge de ikke er smittet så kan de gå i bhg og skole, ro deg ned

Anonymkode: e1218...c8c

Men hvorfor må vi alle andre i karantene når vi har vært i kontakt med en smittet?  De færreste får korona etter nærkontakt med en smittet, men må likevel i karantene for å unngå at viruset sprer seg. Men det hjelper jo ikke når barn av voksne i samfunnskritiske yrker slipper unna. Og nå har vi fått svar på koronatesten til mitt barn, h*n har fått påvist korona😡 smittet av et barn som slapp karantene fordi moren jobber på kiwi! Jeg må nå i karantene, men barn som har foreldre i samfunnskritiske yrker slipper og sprer smitten.  
hi

Hmm, både jeg og min mann har samfunnskritiske jobber, og barnehage barnet vårt har vært hjemme i karantene i en uke nå, ikke hørt noe om at barnehagen skal være åpen for de barna,  alle de ansatte i barnehagen er jo også i karantene.  

Anonymkode: 5b4ac...c58

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor må vi alle andre i karantene når vi har vært i kontakt med en smittet?  De færreste får korona etter nærkontakt med en smittet, men må likevel i karantene for å unngå at viruset sprer seg. Men det hjelper jo ikke når barn av voksne i samfunnskritiske yrker slipper unna. Og nå har vi fått svar på koronatesten til mitt barn, h*n har fått påvist korona😡 smittet av et barn som slapp karantene fordi moren jobber på kiwi! Jeg må nå i karantene, men barn som har foreldre i samfunnskritiske yrker slipper og sprer smitten.  
hi

"slipper unna" 😂 

Kjære deg, jeg som jobber i nærkontakt med covid positive og dermed jobbet 200% de siste 10mnd skulle så gjerne byttet med deg. 

Anonymkode: 99bbb...cb6

"slipper unna" 😂 

Kjære deg, jeg som jobber i nærkontakt med covid positive og dermed jobbet 200% de siste 10mnd skulle så gjerne byttet med deg. 

Ikke kom her med sløkket hersketeknikk «kjære deg»  Altså karantenereglene burde gjelde alle, enkelt å greit. Ellers blir hele poenget borte. Nå har barnet som slapp karantene smittet mitt barn og et barn til på avdelingen, tredje barnet som er syk har ikke fått svar på testen enda, men vil nesten tro h*n også er smittet.

Vi blir jo aldri kvitt smitten når tusenvis av personer får unntak for karantenereglene. Hadde jeg gått på jobb nå med et barn som har fått påvist smitte hadde det blitt ramaskrik og jeg hadde fått bot, men å sende barn i bhg/skole selvom de har vært i kontakt med en smittet person er liksom helt ok? 

Annonse

Hmm, både jeg og min mann har samfunnskritiske jobber, og barnehage barnet vårt har vært hjemme i karantene i en uke nå, ikke hørt noe om at barnehagen skal være åpen for de barna,  alle de ansatte i barnehagen er jo også i karantene.  

Kanskje annerledes hvis hele barnehagen er i karantene, men det er jo litt rart for de skal jo være i kohorten og ikke omgås de andre avdelingene.. hvis ikke det er kun en avdeling i bhg eller smitte på flere avd? Da har de nok ikke vært flink nok til å holde kohorten. I bhg til mitt barn er de 4 avdelinger, hver avdeling er en kohort og de ansatte og barna skal holde seg til sin kohort. De får ikke være ute samtidig, de ansatte omgås ikke de andre ansatte i en annen kohort i lunsjen osv

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Kanskje annerledes hvis hele barnehagen er i karantene, men det er jo litt rart for de skal jo være i kohorten og ikke omgås de andre avdelingene.. hvis ikke det er kun en avdeling i bhg eller smitte på flere avd? Da har de nok ikke vært flink nok til å holde kohorten. I bhg til mitt barn er de 4 avdelinger, hver avdeling er en kohort og de ansatte og barna skal holde seg til sin kohort. De får ikke være ute samtidig, de ansatte omgås ikke de andre ansatte i en annen kohort i lunsjen osv

De er 4 avdelinger her også, som er hver sin kohort.  Men av en eller annen grunn så har de hver sin samarbeidskohort,  altså en annen avdeling som de samarbeider med , i forhold til når de ansatte har pauser osv. Så da har det vært smitte i begge avdelinger og vips hele bhg stengt.  

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

"slipper unna" 😂 

Det er faktisk ikke det som er problemet her altså, kjære du ❤ 😂

Anonymkode: 1c967...955

• Opprett ny...