Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Før dette går helt over styr.

Synes det er skikkelig skummelt med det nye viruset fra england.

Vil ihvertfall, oppfordre alle som bor i nordre follo til å holde seg inne i noen uker så slipper vi bølge 3.

Anonymkode: 11d37...006

Ja, fordi bølge 1 og to var så farlige? Nå må du gi deg. 

Anonymkode: 43d2b...8d8

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Før dette går helt over styr.

Synes det er skikkelig skummelt med det nye viruset fra england.

Vil ihvertfall, oppfordre alle som bor i nordre follo til å holde seg inne i noen uker så slipper vi bølge 3.

Jeg er for et portforbud der det trengs. Det betyr ikke at det bør innføres i områder med lav smitte 

Jeg er for et portforbud der det er nødvendig.

I tillegg burde man forby reise til/fra disse områdene, f.eks. fly/tok fra disse stedene til steder i landet med lite smitte.

Her jeg bor er det minimalt med smitte, de har slått ned all smitte som har kommet. Det som nå kommer er via folk som reiser, hovedsakelig såkalte gjestearbeidere. Men når gjestearbeiderne er i karantene, bor på hotell eller andre felles bosteder, går turer sammen uten å overholde avstand, står i større grupper og prater uten nok avstand... da blir jo flere av dem smittet, som vi også ser her, at flere av dem blir smittet. Håpløst. Når de så kan bevege seg såpass fritt ute så er det trolig bare et tidsspørsmål når vi også her får det muterte viruset ut i samfunnet via noen av disse.

Anonymkode: 26344...c7e

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hele norge. Vi kan ikke ta noen sjangser. 
Hi

Det er jo helt unødvendig. Portforbud der det er høyt smittetrykk ja, portforbud der det ikke er høyt smittetrykk, absolutt ikke.

Anonymkode: d7832...ad3

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jo! Det er nødvendig. Ser at dem heldig vis stenger grensa til sverige.

Hi

De gjør ikke det. De stenger enkelte av grenseovergangene for å bedre kunne utnytte ressursene. 
Et midlertidig «portforbud» her i Oslo-området er kanskje ikke så dumt slik situasjonen er nå. 

Anonymkode: 5c9ca...725

• Opprett ny...