Gå til innhold

Hvorfor stenger de ned skolene i follo??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det er snakk om en mutasjon som har sirkulert siden september. Ingen økt dødlighet er knyttet til den. De to som har dødd med denne i follo var over 90 år. Fyfan, blir så forbanna. Maken til hysteri.

Anonymkode: 2b5dc...852

Jeg personlig blir mest oppgitt over folk som mener de vet bedre enn myndighetene. Du sitter på løsningen kanskje? 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det er snakk om en mutasjon som har sirkulert siden september. Ingen økt dødlighet er knyttet til den. De to som har dødd med denne i follo var over 90 år. Fyfan, blir så forbanna. Maken til hysteri.

Fordi to mennesker på over 90 år døde. Det er helt insane! Tenk, to på 90 er døde! Da må vi stenge kommunen! Og forresten. Ingen grunn til panikk - virusvarianten gir ikke mer alvorlig sykdom. Ei heller er den mer dødelig.

MEN VI STENGER!!!!!

Herregud. Verden har klikka. 

Anonymkode: a8f79...a4c

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Jeg personlig blir mest oppgitt over folk som mener de vet bedre enn myndighetene. Du sitter på løsningen kanskje? 

Ja. Åpne. Lev livet som vanlig. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fordi to mennesker på over 90 år døde. Det er helt insane! Tenk, to på 90 er døde! Da må vi stenge kommunen! Og forresten. Ingen grunn til panikk - virusvarianten gir ikke mer alvorlig sykdom. Ei heller er den mer dødelig.

MEN VI STENGER!!!!!

Ja, nå har det klikka for dem. Dette er så håpløst. 

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Akkurat ja... Ser jo at spesielt Sverige har oppnådd mye med den strategien

Det nytter ikke å snakke fornuft med de som har svart her så det beste er å bare ignorere dem. Snart begynner nok personangrepene mot deg også.

Anonymkode: 32917...917

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Du må jo ikke tro alt du leser. 89% av de registrerte koronadøde hadde underliggende, alvorlige sykdommer. Hvis et menneske dør av kreft, og det tilfeldigvis har covid-19 i kroppen, registreres det som covid-19 dødsfall, når det normalt sett ville blitt registrert som kreft. Men ikke nå, nå registreres det som covid. Fhis tall, ikke noe jeg finner på. Da er det jo ikke rart at tallene ser så grusomme ut. Sverige hadde omtrent like mange døde i 2020 som andre år. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det nytter ikke å snakke fornuft med de som har svart her så det beste er å bare ignorere dem. Snart begynner nok personangrepene mot deg også.

Det er dere det ikke nytter å snakke fornuft til. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du må jo ikke tro alt du leser. 89% av de registrerte koronadøde hadde underliggende, alvorlige sykdommer. Hvis et menneske dør av kreft, og det tilfeldigvis har covid-19 i kroppen, registreres det som covid-19 dødsfall, når det normalt sett ville blitt registrert som kreft. Men ikke nå, nå registreres det som covid. Fhis tall, ikke noe jeg finner på. Da er det jo ikke rart at tallene ser så grusomme ut. Sverige hadde omtrent like mange døde i 2020 som andre år. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du er nok inne på noe 

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Jeg er oppgitt over folk som tror at myndighetene ALLTID vet best om ALT. Det blir det samme som å si at barnevernet og NAV aldri gjør feil, at ingen blir uskyldig dømt, og at alle som er frikjent for voldtekt, er uskyldige. 

Vi har akkurat vært i situasjonen der inngripende nasjonale tiltak ble fatte på grunn av helt feil tallgrunnlag fra FHI. Så nei, de vet ikke ALLTID best.

Anonymkode: 93b24...aa9

Anonym bruker skrev (1 time siden):

MEN VI STENGER!!!!!

Samtidig som når folk dør i hopetall etter koronavaksine og man stiller spørsmål om det, blir man avspist med at "det er vanlig at rundt 400 mennesker dør på sykehjem HVER ENESTE UKE. Og at da er det helt normalt av 90-åringer dør. Men når det er snakk om koronavirus, er det nullvisjon - INGEN skal dø etter å ha blitt smittet av korona, uansett om man er 0 år eller 105 år. De som får korona må visst leve evig, eller i hvert fall til de er 150. 

Hvis du faktisk lurer og ikke bare spør hypotetisk, er det fordi de to døde naurligvis har vært syke en stund før de døde. Det betyr at mutantvarianten har vært der en stund uten å bli oppdaget, og de vet heller ikke smittekilden. Denne varianten ser ut til å smitte lettere blant barn, og da er det helt naturlig at de stenger skoler og så videre, slik at de forhåpentligvis får stoppet dette før det er overtalt. 

Anonymkode: c9feb...331

Det står i ØB at smitten har spredd seg fra de to døde til andre personer i både Nordre Follo og andre kommuner. Det er mye smitte på skolene i gamle Oppegård, så jeg har forståelse for nedstengingen. Kom veldig brått på, men vi får bare følge reglene :)

Anonymkode: e79df...dba

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden):

På ingen måte. Jeg var enig i at det ikke er mulig å snakke fornuft med enkelte her

Du har helt rett, det er vanskelig å snakke fornut med noen som har utenlandsreiser så fort som mulig som sitt eneste mål, koste hva det koste vil.

Anonymkode: a34e2...44c

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du har helt rett, det er vanskelig å snakke fornut med noen som har utenlandsreiser så fort som mulig som sitt eneste mål, koste hva det koste vil.

Nå er jeg FOR tiltakene da. Selv om jeg liker å reise så er jeg altså for nedstenging når det trengs. Så da lurer jeg oppriktig på hvorfor det at jeg liker å reise påvirker denne diskusjonen? 

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Nå er jeg FOR tiltakene da. Selv om jeg liker å reise så er jeg altså for nedstenging når det trengs. Så da lurer jeg oppriktig på hvorfor det at jeg liker å reise påvirker denne diskusjonen? 

Jeg sa ikke at det gjaldt deg. at du tok det sånn får du stå for selv.

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 timer siden):

Skal vi se her. Siste tallene fra Sverige sier:

image.thumb.png.cdc6eee360e17c6e36b01c77edd1f457.png

https://www.svt.se/datajournalistik/har-sprider-sig-coronaviruset/

Siste tallene fra Norge:

image.thumb.png.f69274f302015b172a16d62ca734fc89.png

https://www.nrk.no/korona/status/

Norge består av omtrent halvparten så mange innbyggere som i Sverige.

Kanskje vi skulle gjøre som Sverige ja? Det ser jo ut som om det går kjempebra der borte. Eller kanskje det bare er slik at vi er så mye yngre her i landet, i mens det er så mange eldre i Sverige? Det høres jo ut som en veldig rimelig forklaring. Det er sikkert slik det har seg.

Anonymkode: ec59f...3d0

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Skal vi se her. Siste tallene fra Sverige sier:

image.thumb.png.cdc6eee360e17c6e36b01c77edd1f457.png

https://www.svt.se/datajournalistik/har-sprider-sig-coronaviruset/

Siste tallene fra Norge:

image.thumb.png.f69274f302015b172a16d62ca734fc89.png

https://www.nrk.no/korona/status/

Norge består av omtrent halvparten så mange innbyggere som i Sverige.

Kanskje vi skulle gjøre som Sverige ja? Det ser jo ut som om det går kjempebra der borte. Eller kanskje det bare er slik at vi er så mye yngre her i landet, i mens det er så mange eldre i Sverige? Det høres jo ut som en veldig rimelig forklaring. Det er sikkert slik det har seg.

Det har ikke dødd flere mennesker i Sverige enn i et normalår. Forskjellen er bare at nå om dagen registreres alle med korona i kroppen som koronadødsfall. Før døde de av kreft, lungebetennelse eller influensa. Sjekk de tallene, så ser du at de er betydelig lavere enn normalt.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det har ikke dødd flere mennesker i Sverige enn i et normalår.

image.thumb.png.3c5dd20f34edbfc4c3a9158e845593bf.png

https://www.faktisk.no/artikler/wqV/sverige-hadde-overdodelighet-i-2020

Det er sikkert en konspirasjon bak som gjør at faktisk.no skriver ting som ikke er sant. Du er den eneste av oss alle som har klart å gjennomskue dem. Godt gjort, a4c!

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

image.thumb.png.3c5dd20f34edbfc4c3a9158e845593bf.png

https://www.faktisk.no/artikler/wqV/sverige-hadde-overdodelighet-i-2020

Det er sikkert en konspirasjon bak som gjør at faktisk.no skriver ting som ikke er sant. Du er den eneste av oss alle som har klart å gjennomskue dem. Godt gjort, a4c!

I følge linken din hadde Sverige i 2019 en underdødelighet på grunn av en særdeles mild influensasesong. Det kan forklare hvorfor det i 2020 døde noe flere.
Og så må man huske på å lese faktisk.no med kritiske øyne da det er eid av VG, Dagbladet, tv2 m.fl., akkurat de samme mediehusene som lever av at vi klikker oss inn på de mest sensasjonelle overskriftene.

6 hours ago, Anonym bruker said:

Samtidig som når folk dør i hopetall etter koronavaksine og man stiller spørsmål om det, blir man avspist med at "det er vanlig at rundt 400 mennesker dør på sykehjem HVER ENESTE UKE. Og at da er det helt normalt av 90-åringer dør. Men når det er snakk om koronavirus, er det nullvisjon - INGEN skal dø etter å ha blitt smittet av korona, uansett om man er 0 år eller 105 år. De som får korona må visst leve evig, eller i hvert fall til de er 150. 

det er ikke bevist ennå at sprøyten har skylden

https://www.faktisk.no/artikler/7RW/for-tidlig-a-konkludere-med-at-23-dodsfall-skyldes-vaksinen

Anonymkode: 99797...bff

• Opprett ny...